Citaat:
Het lijkt me logisch als ik onder "iedereen" alles aanvink, ik ook toegang kan krijgen op de printen
|
Als je dat apart bij de printer kunt doen, dan is die mogelijkheid zeer groot inderdaad.
Wel goed opletten dat je dit niet bij de hele C schrijf doet of zoiets.
Vermoedelijk is een deel van dit probleem ontstaan omdat je uitgebreide rechten aan hebt staan. Normaliter zie je die rechten niet van maker/eigenaar etc. Hiervoor moet je in het configuratiescherm onder mapopties een vinkje zetten of weghalen.
Dan krijg je inderdaad ook uitgebreidere opties, doch wanneer daar iets aan wijzigt wordt dat niet meer overal overgenomen waar dat nodig is, hetgeen vaak wel gebeurd als je het systeem dat zelf laat doen en dus van dat vinkje afblijft.
Niet dat het niet mag hoor, ik pruts er zelf ook mee, maar het zou dus een oorzaak kunnen zijn.
Zoals gezegd, als je die vinkjes apart bij de printer kunt zetten is er dikke kans dat het wel lukt.
Onder NT4 had je vroeger een optie om alles v.w.b. die rechten over de hele mappenstructuur weer terug naar origineel te zetten.
Onder XP kon ik dat niet vinden, wellicht dat ie er toch is maar dat is mij dan niet bekend. Misschien dat Lange Pier of iemand met wat meer systeembeheerkennis op XP gebied daar nog een oplossing voor weet.