Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 7 January 2008, 20:21   #1
anoniem28897
Guest

Standaard Kan niet printen via netwerk printer

Wie kan mij helpen !!!!!

Ik ben nu reeds drie dagen bezig om via een netwerk te kunnen printen. Ik heb een HP psc2410 photosmart all-in-one aangesloten op een deksktop (XP). Nu wil ik graag via het draadloze netwerk printen met mij Laptop (Vista). Ik heb het netwerk zo ingesteld dat ik via beide computers alles kan bereiken. Tevens heb ik m'n printer gedeeld. Dit werk dus allemaal, maar hoe kan ik nu een Word of Exel document van mij Laptop printen. Als ik in het configuratie scherm een printer wil toevoegen, dan kan ik wel de printer toevoegen,maar als het dan zover is om de installatie af te ronden krijg ik de melding "kan geen verbinding met de printer maken. Toegang geweigerd"

Wat doe ik verkeerd !!!!!!

HELP

Alvast bedankt voor de mensen die mij willen helpen

OK
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2008, 09:34   #2
anoniem13271
Guest

Standaard

Staat de pc waar de printer op aangesloten is wel aan, dit is namelijk een voorwaarde.
Als je bestanden hebt gedeeld, is het handig om dezelfde gebruikers op de pc aan te maken waarvan het wachtwoord op elke pc ook hetzelfde is, bv:
pc1 user: appel pass: peer
pc1 user: boom pass: tak

pc2 user: appel pass: peer
pc2 user: boom pass: tak

Als dat jammer vind bv wegens stroomgebruik,kun je overwegen een printserver aan te schaffen: http://www.ciao-shopping.nl/Printerservers_10055_3

Laatst gewijzigd door herbert : 9 January 2008 om 09:38
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2008, 20:29   #3
anoniem28897
Guest

Standaard

Ik heb de pc's de zelfde username en password gegeven, maar hier kom toch niet verder mee.

Als ik op mijn Vista Laptop een printer wil toevoegen, dan kies ik voor een netwerkprinter. Dan krijg ik een tabel met printers die ik dan kiezen, en hier staat ook de printer in die ik aangesloten heb aan mijn desktop (\\computernaam\\hppsc240). Als ik deze dus dan selecteer, dan geeft hij dus de melding dat de toegang tot deze printer is geweigerd. Ik heb ook nog geprbeerd om de beide firewalls uit te schakelen, maar dit hielp ook niet. De printer die aangesloten is op mij Desktop staat ook aan, en is gedeeld. Als ik in m'n Vista Laptop contact maak met het netwerk dan kan ik zien dat deze printer gedeeld is. Ik kan de printer wel openen, maar ik kan er geen verbinding mee maken.

Wie heeft er voor mij een oplossing
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 13:16   #4
anoniem13271
Guest

Standaard

Kijk eens bij de eigenschappen van de printer, bij "delen en beveiliging"
Wat daar in het lijstje staat.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 17:03   #5
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
maar als het dan zover is om de installatie af te ronden krijg ik de melding "kan geen verbinding met de printer maken. Toegang geweigerd
Eventueel kun je eens proberen de pinterdrivers gewoon met de installatiecd als lokale printer te installeren op je laptop, dat wil soms wel helpen.
Daarna de printer nogmaals installeren maar dan als netwerkprinter, vaak werkt het dan wel.
Garantie kan ik niet geven, de combinatie netwerk XP<->Vista wil nog wel eens vaker graag problemen geven.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 18:23   #6
anoniem28142
Guest

Standaard

is hp 2410 een netwerkprinter (printer met netwerkaansluiting)?
in dat geval kwestie van aansluiten op je switch/router en installeren via de cd-rom of via de nieuwste drivers van http://www.hp.nl en dan moet het wel gaan werken...
ik raad aan om de nieuwste drivers te downloaden van de hp site want misschien is de driver van de cd-rom niet geschikt voor Vista...

btw Vista heeft vaker problemen met printers. (weet niet of daar al een oplossing voor is gevonden)
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 19:22   #7
anoniem28897
Guest

Standaard

Antwoord aan Herbert;

Onder idereen staat het volgende:

Afdrukken (staat Toegestaan aangevinkt)
Printers beheren (staat niks aangevinkt)
Documenten beheren (staat niks aangevinkt)
Speciale machtigingen (staat niks aangevinkt)

Onder MAKER EIGENAAR staat:

Alleen is Documenten aangevinkt met Toegestaan

Onder Administrator (computernaam\administrator)

Afdrukken, Printers beheren en Documenten beheren staan aangevinkt met Toegestaan
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 19:39   #8
anoniem28897
Guest

Standaard

Antwoord op Black tiger:

Als de installatie CD plaats, dan wordt er eerst een controle uitgevoerd. Van de controles is Beheerders rechten dan negatief terwijl alle andere controles postief zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 19:51   #9
anoniem28897
Guest

Standaard

Antwoord op Night runner:

HP verteld dat alle drivers reeds aanwezig zijn onder windows Vista van de HP photosmart psc 2410 all-in-one. Dus er kunnen geen nieuwere driver worden gedownload.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 20:03   #10
anoniem21556
Guest

Standaard

De printer is een USB aangesloten printer, is het wrl mogelijk om deze over een netwerk te laten printen? Ga eens op de website van HP kijken in hun printer support.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten