Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows NT/2000/XP

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 November 2006, 18:48   #1
anoniem16937
Guest

Smile Accounts aanmaken lukt niet

Hallo.
Ik heb een volgende vraag die voor de meesten misschien heel simpel is maar ik kom er niet uit.
Ik heb een pc met Windows XP Home Edition. Ik wil daarop een paar accounts aanmaken maar dat wil niet echt lukken. Ik heb het geprobeerd via het 'scherm' accounts aanmaken maar op de 1 of andere manier doe ik iets te weinig lijkt me. Ik kan wel de namen invoeren met de bijbehorende wachtwoorden maar verders loop IK vast. Ik kan geen 'nieuwe' mappen e.d. aanmaken. Ik zelf heb me wel tot 'beheerder' benoemd en kan zelf wel alles op de gebruikelijke manier. Maar als ik de andere accounts aanklik dan gebeurt er niets. Wat doe ik fout of wat doe ik teveel of te weinig? Heb al eens op internet naar oplossing gezocht maar daar kom ik ook niet veel verder mee. Daar wordt het volgens mij moeilijker beschreven dan het is. Maar in ieder geval heb ik nu het idee dat ik met het scherm van gebruikersaccounts niet veel verder komt. Wie helpt mij?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 November 2006, 01:39   #2
anoniem14733
Guest

Standaard

Een paar vragen.
1.) Hoeveel accounts bestaan er al op die machine?
2.) Een account aanmaken doe je goed, configuratiescherm, gebruikersaccounts en dan op "een account aanmaken" klikken, de rest wijst zich vanzelf, kun je eigenlijk niets fout aan doen. Maar jij schrijft dat je niet verder komt. Zie je een foutmelding verschijnen misschien?
3.) Kijk na een herstart eens onder jouw account (omdat jij vastloopt) in de logboeken of je daar iets terug vindt wat misschien op een oorzaak zou kunnen wijzen.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 November 2006, 14:37   #3
anoniem13302
Guest

Standaard

Nog een vraag: Als je hem even 2 minuutjes laat pruttelen, istie er dan ook niet?
Er moet namelijk eea aan gegevens worden gekopieerd naar het nieuwe profiel, ik weet niet heo snel je pc is?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 December 2006, 18:19   #4
anoniem16937
Guest

Standaard

Heel hartelijk dank alvast voor de uitleg. Maar het volgende is dus het probleem.Er bestaan tot nog toe geen accounts op de pc want heb ze allemaal weer verwijderd.Het gaat over een pc voor mijn kids die door een eigen account hun eigen gang kunnen gaan op de pc.Met mij dus als beheerder. Als ik de accounts aanmaak volgens het programma "accounts aanmaken" dan kan ik wel alle namen invoeren met de eventuele bijbehorende wachtwoorden.Maar als ik vervolgens de 'nieuwe' accounts aanklik dan gebeurt er niks. Kan geen nieuwe schermen aanklikken en er word geen foutmelding of dergelijke aangegeven. Alleen 'ik' als beheerder lukt het wel om op internet e.d. te komen. Dus vandaar wat doe ik dan fout. Heb genoeg schijfruimte voor 3 accounts (eigenlijk 2 alleen voor de kids) Maar wil alleen niet dat ze van elkaar last hebben als ze op internet willen en ook niet dat er bepaalde sites bezocht worden want daar zijn ze nog te jong voor. Er mag gesurft worden en ge-chat (msn en zo)tot op bepalde hoogte. Dus vandaar dat ik ze apparte accounts wil laten hebben zodat ze elk op hun eigen programma kunnen werken.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2006, 19:58   #5
anoniem19766
Guest

Standaard

Heb je afbeeldingen?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten