Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 29 December 2018, 16:12   #1
anoniem15124
Guest

Standaard Defender uit te schakelen?

Ik Heb Norton Security geïnstalleerd als 'bewaker' tegen eventuele virussen en aanverwante zaken. Toch zie ik bij taakbeheer dat daar nog steeds Antimalware Service Executable staan, wat verwijst naar Windows Defender (zie afbeelding 1).

Kijk ik bij de instellingen "Windows Defender-beveiligingscentrum" dan staat daar dat Norton Security is geinstalleerd en Windows Defender Antivirus opties, daaronder, staat periodiek scannen uit (andere afbeelding).

Twee virusscanners kunnen elkaar tegen werken, daarom mijn vragen:

Klopt het dat Defender toch actief is?
Wat doet Defender anders dan Norton?
Als dat niets is; hoe kan ik dan Defender uitschakelen?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg cid_2018-12-28_1.JPG‎ (39,3 KB, 3x gelezen)
Bestandstype: jpg cid_2018-12-28_2.JPG‎ (60,0 KB, 1x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 29 December 2018, 22:40   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Nou vond ik Norton altijd al een rampen ding, wat de zaken enorm kan vertragen. Maar Defender is de laatste jaren echt heel goed geworden en komt ook goed uit de av tests.
Zoals het nu staat werkt het. Norton houdt alles in de gaten en defender scant alleen alleen af en toe. (Het actieve deel van Defender wordt uitgeschakeld door Norton)
Maar ik zou Norton eraf mikken.
Daarna zal defender naadloos de zaken overnemen. Het let overigens ook iets beter op malware dan Norton.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 30 December 2018, 02:24   #3
anoniem14733
Guest

Standaard

Norton heeft ook hard aan de weg getimmerd, alhoewel het ook mijn favoriet niet is.
Je kunt Defender dacht ik uitschakelen maar dan blijft hij mauwen.

Wat Nieke30 zegt dat klopt. Hij doet ook met regelmaat scannen, dat kun je wel uitschakelen maar zal ie ook op een gegeven moment over gaan zeuren.
Ik zie het momenteel als een welkome aanvulling op de virusscanner gezien hij stukken verbeterd is.
Maar ik vertrouw hem nog niet voldoende om hem als enige virusscanner te gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2018, 13:02   #4
anoniem15124
Guest

Standaard

Dank voor jullie reacties.

Norton stond ook heel lang laag op mijn lijstje, met name vanwege de systeem belasting. Dat zou een stuk verbeterd zijn en vorig jaar kwam het als 1 van de betere naar voren in de test van << wat was het ook al weer?>>

Defender scoort in de meeste testen die ik zie/lees niet meer dan gemiddeld. In ieder geval toen ik vorig jaar er voor koos om een keer een betaalde versie aan te schaffen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Maar ik vertrouw hem nog niet voldoende om hem als enige virusscanner te gebruiken.
Dan heb je 2 virusscanners naast elkaar draaien?
  Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2018, 16:04   #5
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Dan heb je 2 virusscanners naast elkaar draaien?
Nee en ja, sowieso zie ik Defender nog niet als een volwaardige virusscanner.
Maar ik heb Emsisoft Anti Malware. Defender herkent deze en schakelt zichzelf dan uit. Wel blijft hij een regelmatige systeemscan doen om de zoveel tijd.
Dus zo gezien werkt hij wel. Er draait ook wel de Smartscrean en de Health service van defender, maar die gebruiken relatief 6,4 en 3,2 MB geheugen dus dat is niet de moeite waard.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten