Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows NT/2000/XP

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 18 June 2007, 08:04   #21
Gekwordikervan

Gekwordikervan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JAWO Bekijk bericht
Na een automatische update van MICROSOFT was er iets mis met mijn internetexplorerscherm (IE7)

Daar heb je weer zo'n probleem. Medion PC's, dat zijn die Aldi en Lidl merken. Op zich niets op aan te merken, zolang ze goed draaien, maar owee als je er wat aan hebt, dan ben je flink genaaid. Hier dus weer zo'n typisch gevalletje. Na een update crashed gewoon de hele pc.

Waarom? Omdat er een OEM licentie op zit wat dus een soort gestripte versie is van de Microsoft versie. Omdat Medion (lees Aldi en Lidl) niet te belachelijk veel willen betalen voor een software die op zich toch al niet zo bijzonder goed werkt, maar helaas de halve wereld draaid op de rotzooi. Dus als je daar een originel update van Microsoft op gaat doen, omdat dat gevraagd word met een mooie pop-up, dan ben je 9 van de 10 x de klos.
Loopt je pc op een hoop, een back maken van een totaal op een hoop gelopen pc, lijkt me niet echt verstandig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aladin Bekijk bericht
kleine moeite om zelf een recovery te maken van een nieuwe installatie en na opschonen al die trialtroep (en updates).
Dat is het probleem ook weer want je hebt dan nog steeds de troep van de manufacturer. Of te wel de fabrikant, in dit geval dus Medion en die heeft dus weer de gestripte Windows versie. Als je die niet gebruik kan je dus niet bijzonder veel met je pc.
Je kan er natuurlijk wel een normale Windows erop zetten, maar Medion heeft weer de eigenaardige eigenschap dat de drivers van je andere hardware (videokaart en geluidskaart en netwerkkaart) net niet te vinden zijn. Waarmee je dus weer op het volgende probleem stuit.

Nee hoor laat mij maar lekker clonen, als is het dan bij de wet verboden. Ooh nee da's anders clonen. Ik weet wat ik in mijn pc heb zitten en ik weet waar ik naar toe moet als ik een driver of update nodig heb. Waarvan ik er met 100% vanuit kan gaan dat mijn systeem nog steeds draaid na een update.
Oud 18 June 2007, 08:27   #22
dutch-online
Guest

Arrow

Oem licentie geeft geen beperkingen in de werking van het besturing systeem ,dat staat er wel helemaal compleet op,

alleen de ondersteuning via Microsoft daar heeft dan alleen de Computer bouwer recht op, dus mankeert er iets aan je Windows moet je de leverancier er op aan spreken, tenzij je zelf de oorzaak bent van het probleem

dus heb je een retail versie dan heb je zelf de controle over de licentie

voor oem dus naar de bouwer van de computer

en als je nu zelf een nieuw systeem in elkaar zet mag jezelf er nu ook een oem versie op zetten maar dan is het risico ook voor jezelf
  Met citaat antwoorden
Oud 16 July 2008, 08:38   #23
pcnerd4

pcnerd4's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een asus laptop en werkt prima 2 jaar garantie recovery cd meegeleverd en de windows cd tool staat in een mapje (heb m al op cd gezet) en laptop was maar 500 euri alleen met vista maar daar kun je mee leven
pcnerd4 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 July 2008, 17:58   #24
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Wat heeft dat met Service Pack 1 van XP te maken?
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 August 2008, 19:22   #25
windows98

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Wat heeft dat met Service Pack 1 van XP te maken?
niets wat denk je zelf
windows98 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2008, 08:14   #26
Sicko

Sicko's schermafbeelding

Standaard

Heeft microsoft iemand vun julie wel eens support gegeven dan??
Sicko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 December 2008, 16:30   #27
julian19haas

julian19haas's schermafbeelding

Standaard

hallo even een vraagje tussendoor kun je als je een pc koopt met windows vista ook windows xp daarop laten instaleren als vervanger ?
julian19haas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 December 2008, 17:00   #28
NeeChee

NeeChee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian19haas Bekijk bericht
hallo even een vraagje tussendoor kun je als je een pc koopt met windows vista ook windows xp daarop laten instaleren als vervanger ?
Zeker, je zal echter wel even moeten zoeken naar vervangende drivers voor windows XP. Maar waarom zou je niet gewoon Vista erop laten staan?
NeeChee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2008, 00:59   #29
Anacho

Anacho's schermafbeelding

Standaard

Maar je hebt dan wel kans dat je moet bijbetalen, kijk maar eens wat Dell flikt.
http://webwereld.nl/ref/newsletter/53895
Oud 10 December 2008, 06:48   #30
dutch-online
Guest

Standaard

Is toch logisch ,de hele produktielijn is nu op Vista ingesteld , dus wil je toch wat anders kost het meer tijd [ dus geld ] om terug te gaan naar XP

zelfde gebeurt toch ook in andere sectoren Auto wil je daar een afwijkende [ wat dan ook aan of in hebben ] wat afwijkt van de normale produktie lijn . gewoon meer betalen simpel.

andere kant wie wil er nu nog terug naar XP

In een groot productie process iets aanpassen is moeilijker , dan bij de kleine computerboer die stuksgewijs iets fabriceerd.

Laatst gewijzigd door dutch-online : 10 December 2008 om 06:50
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten