Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 1 August 2014, 20:37   #11
leonie89

Standaard

Hallo mensen,

Nog even laten weten dat (bijna) alles loopt als een tierelier!!!
Heb alleen een steeds terugkomend probleem met firefox, dat steeds maar weer de server niet kan vinden, nou ja, dan weer wel, dan weer niet.

Zal nog eens mijn instellingen bekijken (hoewel daaraan na de laatste update van FF niets veranderd is en deze dus gewoon op standaard staan), maar ik heb al gezien dat het probleem zich nogal vaak voordoet, en dat, ondanks de aanbevelingen van firefox, de problemen blijven...

Anders toch maar naar chrome.

Dus, nogmaals dank en Niek... Je kunt beter trots op jezelf zijn (en ieder ander die hier mensen uit de penarie helpt ook natuurlijk!)

Groetjes,

Leonie
leonie89 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 August 2014, 21:58   #12
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Thnx Leonie. Maar we doen het hier met z'n allen.
Het probleem met firefox begrijp ik niet. Zelf nooit last van.
Het enige probleem wat ik weleens hebt is dat FF niet wil opstarten, als je te snel na het afsluiten van een sessie het ding weer herstart.

Niek
Oud 1 August 2014, 22:29   #13
Joman

Standaard

Je kan een vast internet-adres instellen, dat kan wel eens helpen.
Joman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2014, 09:11   #14
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leonie89 Bekijk bericht
Hallo mensen,

Nog even laten weten dat (bijna) alles loopt als een tierelier!!!
Heb alleen een steeds terugkomend probleem met firefox, dat steeds maar weer de server niet kan vinden, nou ja, dan weer wel, dan weer niet.
Heb je dat alleen met deze computer ?
En hoe lang is dat al zo ? Internet Explorer ook ?

Dat gedrag is typisch voor een weigerende DNS server (dat is de server die de naam in je adresbalk op verzoek van jouw computer omzet in een IP adres). Dus ik weet niet of je er ooit eentje in je netwerk configuratie hebt ingesteld (meestal 2), maar als er eentje down is, heb je grofweg de helft van de keren een verbindingsprobleem. Soms moet je 5 keer klikken voor je verbinding krijgt.
Soms gebeurt het dat een provider een DNS server overbodig vindt of om een andere reden uitzet, en als je die als vaste DNS server hebt ingesteld dan moet je dat wijzigen.

Ook in je router kan dat ingesteld zijn, naast dus onder ook je netwerk configuratie (TCP/IP protocol)

Om te proberen of het in die hoek gezocht moet worden kan je zelf twee servers instellen, zoals die van OpenDNS of van Google.
Ga hier voor naar de Eigenschappen voor je netwerkadapter, of de Eigenschappen voor je LAN verbinding. Per Windows versie is dat op verschillende manieren te vinden, maar voor W7 is het in het 'Configuratiescherm - Netwerkcentrum - Adapterinstellingen wijzigen', en daar rechtsklikken op de LAN verbinding en Eigenschappen' kiezen. De DNS servers kan je instellen onder de eigenschappen van de TCP/IP protocols (IPv4 en IPv6)

Wat je eerst nog zou kunnen doen is in een opdrachtprompt de cache voor DNS leegmaken op je machine:
Code:
ipconfig  /flushdns
Dit omdat het best kan dat in je backup nog oude adressen staan die inmiddels misschien gewijzigd zijn.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 2 August 2014 om 11:14
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2014, 19:57   #15
leonie89

Standaard

Dank jullie voor jullie antwoorden!!

Om in te gaan op het verhaal van Erik (omdat dit het meest aansluit bij mijn probleem):

Ik heb dit alleen op deze computer en alleen bij firefox, en het is precies wat je zegt. Een paar keer moeten klikken voordat de pagina geladen wordt. Het is dus niet gerelateerd aan een of meer bepaalde websites.

Dat er nog zaken op mijn backup zouden staan lijkt me niet waarschijnlijk, aangezien het probleem zich pas sinds een maand of zo voordoet. (backup is van februari).

Ik heb dus noch aan de router, noch aan de computer instellingen en/of firefox instellingen wijzigingen aangebracht.

Wat zou volgens jullie de beste optie zijn?

Overigens realiseer ik me dat dit onderwerp in de verste verte niets met het starttopic te maken heeft, dus als er een ander topic over gemaakt moet worden heb ik daar alle begrip voor !

Nogmaals dank!

Groetjes,

Leonie
Oud 2 August 2014, 20:31   #16
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Dat DNS verhaal zou zeer waarschijnlijk ook IE dit probleem geven.

Alleen op deze PC en alleen Firefox dus....
In het menu 'Help' van Firefox zit de optie 'Herstarten met uitgeschakelde add-ons'
Die als eerste eens proberen ?

Ik dacht dus dat het ontstaan was na die backup terug plaatsen, maar het is al een maand zo ? Dat is wel andere koek.
Heb je je netwerk al eens helemaal opnieuw opgestart, inclusief modem en/of router ? Je pc uiteraard ook uit, en als laatste opstarten.

(Als dit alles niks oplevert zou ik toch om te proberen die DNS servers even invullen)
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 2 August 2014 om 20:36
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2014, 22:58   #17
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Als niets lukt kan je FF ook verwijderen (incl. gebruikers instellingen en data) en opnieuw installeren.
Maak wel even een backup van je Bladwijzers.

Niek
Oud 11 August 2014, 22:41   #18
leonie89

Standaard

Hallo mensen,

Sorry voor de late reactie,maar ik had even heel andere dingen aan mijn hoofd...

Inmiddels (bijna) alle acties die jullie aangedragen hebben uitgevoerd, en natuurlijk het dns-server verhaal van Erik bewaard voor later, omdat dit voor mij een beetje heel ingewikkeld klinkt en ik daar dus nog maar even van af ben gebleven

Ik had FF al eens opnieuw geinstalleerd (compleet) maar dat bood geen soelaas.
Gisteren heb ik wel de andere optie van Erik uitgevoerd ( opdrachtpromp: ipconfig /flushdns ) en ik heb tot dusver geen probleem meer gehad.

Ik hoop dat het probleem nu verholpen is !!!

Mocht het zich toch weer voordoen zal ik me vanzelfsprekend weer melden!

Nogmaals sorry voor de late reactie, maar het probleem lijkt in ieder geval opgelost!

Groetjes,

Leonie
Oud 3 September 2014, 07:43   #19
Ivar88

Ivar88's schermafbeelding

Standaard

Mooi dat het opgelost is!
Ivar88 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave