Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 July 2017, 21:03   #1
Dirk van Berkel

Standaard Administrator in Windows 10

Wanneer ik met de browser Google Chroom werk kon ik altijd downloaden en opslaan. Bijv. als ik een PDF wil binnenhalen en opslaan in bijv. de downloadmap. Dat gaat plotseling niet meer en de download linksonder meld 'mislukt'. Geen adminstrator rechten wordt er gemeld terwijl ik een administrator account heb. De download blijkt ook 0 Kbs.
In de browser Edge lukt dit allemaal wel. Mogelijk onstaan na een update van MS. Wie herkent dit probleem?
Dirk van Berkel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2017, 10:10   #2
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Wat als je Chrome start via een rechtsklik op een snelkoppeling voor Chrome, en kiest voor 'Uitvoeren als Administrator' ?

Lukt het wel om de PDF te openen zonder op te slaan ? dan zou je voorlopig kunnen kiezen in het bestandsmenu van de viewer of Chrome voor 'Pagina opslaan als...'.
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2017, 18:32   #3
Marc H

Standaard

Ben ik de enige die administrator rechten geven aan Chrome een slecht idee vind? Ja, theoretisch zou het moeten werken, maar aan een webbrowser permanent Admin geven, nee, bedankt.

Waar je eerst zou moeten kijken is onder welke gebruikersnaam Chrome draait. Dat zou jouw eigen naam moeten zijn.

Rechtsklik op de taakbalk en kies taakbeheer. Rechtsklik op chrome en kies daar 'Naar details.' In decvierde kolom staat de gebruikersnaam. waar Chrome onder draait. Als dat iets anders is als jouw gebruikersnaam ligt daar je probleem.

Ik zou als bovenstaande niet werkt eens kijken naar de rechten van de Downloads folder. (open verkenner, rechtsklik op de map downloads, klik op eigenschappen (onderaan). In het venster dat verschijnt kies je het tabblad 'Beveiliging'.

Als het goed is zie je daar drie verschillende gebruikers, de twee groepen SYSTEM en Administrators, en als derde een gebruiker, jouw gebruikersnaam. klik op jouw gebruikersnaam en kijk daar welke vinkjes gezet zijn (Allemaal aan, behalve speciale machtigingen.) .

Als je gebruikersnaam er niet bijstaat kan je proberen die toe te voegen. Klik op bewerken, toevoegen en vul je gebruikersnaam in. Klik op controleren en als het goed is veranderd de naam in machinenaam\gebruikersnaam. Klik dan op OK. Het venster sluit en in het lijstje met de System en Administrators is de gebruikersnaam toegevoegd.

Klik daar op de gebruikersnaam en zet het vinkje bij 'Volledig beheer.'

Sluit alle vensters met OK, en probeer in Chrome wat te downloaden.
Marc H is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2017, 20:21   #4
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc H Bekijk bericht
Ben ik de enige die administrator rechten geven aan Chrome een slecht idee vind? Ja, theoretisch zou het moeten werken, maar aan een webbrowser permanent Admin geven, nee, bedankt.
Gelijk heb je, dat was ook mijn eerste gedachte, maar daarom vroeg ik ook "Wat als...". Het is meer een probeersel, mede omdat ik zeker niet helemaal overzie wat de nadelen zijn. Permanent Administratieve rechten geven daar vroeg ik nog niet om
Het is zeker goed dat je er op wijst, en een alternatief biedt.
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2017, 19:40   #5
Dirk van Berkel

Standaard

Bedankt Marc H, de rechten van de download folder aangepast "Volledig beheer". Dat betekend dat ik soms downloads rechten ook zal moeten aanpassen als ik niet gebruik maak van deze map maar bijv. naar bureaublad. Effin het heeft geholpen.
Dirk van Berkel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2017, 23:30   #6
Marc H

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Gelijk heb je, dat was ook mijn eerste gedachte, maar daarom vroeg ik ook "Wat als...". Het is meer een probeersel, mede omdat ik zeker niet helemaal overzie wat de nadelen zijn. Permanent Administratieve rechten geven daar vroeg ik nog niet om
Het is zeker goed dat je er op wijst, en een alternatief biedt.
Ik dacht al dat je dat bedoelde, maar maar het zou mij niet verbazen als een gebruiker dat permanent ging gebruiken als oplossing.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk van Berkel Bekijk bericht
Bedankt Marc H, de rechten van de download folder aangepast "Volledig beheer". Dat betekend dat ik soms downloads rechten ook zal moeten aanpassen als ik niet gebruik maak van deze map maar bijv. naar bureaublad. Effin het heeft geholpen.
Mooi, is dat ook weer opgelost. Bedankt voor het terugkoppelen.
Marc H is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten