Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 11 July 2014, 17:47   #1
M.axima

Standaard Na Windows 8.1 HP laptop onbruikbaar

Hallo,
Vanmiddag heb ik een update uitgevoerd, van Windows 8 pro naar 8.1.
Sindsdien werkt mijn notebook (HP, nieuw sinds januari 2014) niet meer.
Ik kan nog wel inloggen en daarna zie ik heel even m'n bureaublad maar vervolgens begint het beeld te knipperen. De muispijl staat er maar kan er niets mee aanklikken. Onderin het scherm lijkt een grijze balk te staan met in de linkerhoek het Windows logo. Ik kan hier niet opklikken.

Opnieuw opstarten helpt niet. Inloggen als andere gebruiker ook niet. Enige wat werkt na het inloggen is ctrl + alt + delete.

Hoe kan ik dit oplossen/ongedaan maken? Ik ben geen computerexpert trouwens..

Hopelijk kan iemand me helpen!

Alvast hartelijk dank.

Laatst gewijzigd door M.axima : 11 July 2014 om 18:27
M.axima is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2014, 18:20   #2
Desperado

Desperado's schermafbeelding

Standaard

Heb je een DVD van W8 dan die plaatsen opnieuw starten en in het komende menu , voor opstartherstel kiezen , goed opletten die functie komt na de taal instelling etc.

links onder in beeld.
Desperado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2014, 18:27   #3
M.axima

Standaard

Dank je voor je reactie, maar nee heb ik niet. Er past ook geen dvd in want ik heb een HP spectre xt.
M.axima is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2014, 18:31   #4
Desperado

Desperado's schermafbeelding

Standaard

Dan zal er een recovery functie op die machine aanwezig zijn.

Mischien wel radicaal maar dat zou moeten werken.
Desperado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2014, 21:44   #5
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Ik lees dat er herstel opties in het F8 opstart menu zitten, maar die is wat moeilijk te verkrijgen:
na het BIOS Splash screen hou je shift ingedrukt, en tokkel je tegelijk snel op F8, en dat brengt je SOMS in dat menu. Het moment waarop de F8 toets exact moet worden ingedrukt is nogal kort, dus als je dat moment mist moet je opnieuw beginnen.

Hoe daar vandaan verder te gaan met dit probleem is mij niet helemaal duidelijk, dat zal afhankelijk zijn van de opties die je daar vindt. Maar ik zou voor je iets probeert info zoeken.
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2014, 22:12   #6
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Lees deze eens rustig door.
http://tweakers.net/nieuws/82120/win...-bootmenu.html

En dat vooral dit stukje:
Citaat:
Bij problemen wordt het vernieuwde scherm met bootopties automatisch getoond, maar om het menu handmatig te benaderen, moet in het PC settings-menu voor Advanced startup worden gekozen. Het getoonde menu is hardwareafhankelijk en kan ook geactiveerd worden door de Shift-toets ingedrukt te houden tijdens het drukken op de restart-menuoptie. Het nieuwe Boot options-menu, waarin bijvoorbeeld een bootschijf gekozen kan worden, ondersteunt touch-input.

Met de nieuwe methode kan eenvoudig naar het bios worden geschakeld of vanaf een ander bootmedium worden gestart. Een van de voordelen is volgens Microsoft het verdwijnen van de noodzaak om op goed geluk een bios-toets of F8-toets in te drukken en onnodig startcycli te doorlopen. Bovendien hoeft het bootproces niet onnodig verlengd te worden om de opties op de traditionele manieren te ontsluiten.
Als ik het goed lees, zou je de SHIFT toets tegelijk met het aanzetten van de laptop in moeten drukken. Heb dat zelf echter nog nooit geprobeerd.

Niek
Oud 12 July 2014, 00:52   #7
stroke33

stroke33's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallo,
Vanmiddag heb ik een update uitgevoerd, van Windows 8 pro naar 8.1.
Sindsdien werkt mijn notebook (HP, nieuw sinds januari 2014) niet meer.
Ik kan nog wel inloggen en daarna zie ik heel even m'n bureaublad maar vervolgens begint het beeld te knipperen. De muispijl staat er maar kan er niets mee aanklikken. Onderin het scherm lijkt een grijze balk te staan met in de linkerhoek het Windows logo. Ik kan hier niet op klikken.
Ga a.u.b met de laptop terug naar de winkel, dit is als ik het goed begrijp een hardware fout.
Ofwel je laptop was al stuk voor de update van Windows 8 naar 8.1. En gezien de leeftijd van een half jaar is het gewoon garantie, doe verder niets maar ga ermee terug.
Oud 12 July 2014, 14:04   #8
Satneef

Satneef's schermafbeelding

Standaard

@Stroke33 of het is een driverprobleem.
Oud 12 July 2014, 19:22   #9
stroke33

stroke33's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Satneef Bekijk bericht
@Stroke33 of het is een driver probleem.
Ik heb Windows 8 op oude en splinternieuwe systemen geïnstalleerd en daarna de update naar 8.1 gedaan zonder problemen ook HP's en nee ook geen driver problemen. Om recht door zee te zijn, een HP, nieuw sinds januari 2014 die driver problemen zou hebben met Windows 8.1 update, welke uit is gekomen in oktober 2013, dan is het gewoon een k.. computer.

Of de HP moet gekocht zijn bij Mediamarkt, die hebben zelf Windows 7 systemen omgebouwd naar Windows 8 en zelfs door klanten geüpdatet systemen ingenomen om die dan als nieuw Windows 8 computers te verkopen.
Nieuwe dozen met desktops en laptops hebben zegels en blanke doorzichtige tape en geen bruine tape.

Laatst gewijzigd door stroke33 : 12 July 2014 om 19:28 Reden: mediamarkt
stroke33 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten