Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 3 July 2017, 07:46   #1
anoniem57787
Guest

Standaard Contactpersonen kopiëren

Vroeger gebruikte ik WLM en als ik dit op een andere computer zette, had ik meteen alle contactpersonen. Met Office Outlook moet je een file exporteren met door komma's gescheiden etc, maar ik ben dan nog uren bezig om dat weer in orde te krijgen. Ik heb ergens gelezen kan ik me herinneren dat je die komma's moet vervangen. Maar ik weet het niet precies meer. Wie helpt me even?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2017, 12:21   #2
anoniem46701
Guest

Standaard

dit herinner ik me van een overzetpoging van wlm naar thunderbird, maar waarschijnlijk is jouw probleem hetzelfde: wlm maakt een punt-komma-gescheiden bestand aan.
open dat bestand in kladblok en gebruik de zoek en vervang optie om de puntkomma om te zetten in een komma.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2017, 13:20   #3
anoniem26473
Guest

Standaard

Kun je ook aanpassen met csved: http://csved.sjfrancke.nl/
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2017, 15:28   #4
anoniem57787
Guest

Standaard

Als ik in office outlook een bestand contactpersonen exporteer (door komma's gescheiden) heb ik bv al geen voornamen
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2017, 15:37   #5
anoniem26473
Guest

Standaard

Je kunt dit ook eens bekijken. Weet zo niet of het geschikt is voor contacten, maar dat kun je snel uitproberen.
https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/

Je kunt ook eens met andere software proberen, dus bijvoorbeeld importeren in thunderbird, en daarna importeren in outlook. Ik doe maar een gok.
Voor thunderbird zijn ook wel addons beschikbaar voor diverse email software.

Laatst gewijzigd door couch_potato : 3 July 2017 om 15:39
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2017, 17:29   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door j.claassen Bekijk bericht
Vroeger gebruikte ik WLM en als ik dit op een andere computer zette, had ik meteen alle contactpersonen.
Maak het account van Google of Microsoft weer aan en al je contactpersonen stromen binnen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2017, 18:37   #7
anoniem57787
Guest

Standaard

ik heb een gmail account en een hotmail account. Op mijn smartphone en tablet is dit voldoende voor mijn contactpersonen. niet in office outlook blijkbaar.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2017, 19:02   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Kan je nergens op "synchroniseren" klikken?
Ik gebruik zelf geen Outlook.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2017, 01:29   #9
anoniem57787
Guest

Standaard

Heeft me weer enkele uren gekost. Op een of andere manier staan er een aantal contacten dubbel en een aantal ben ik kwijt. Die moet ik dus handmatig inkloppen.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2017, 17:19   #10
anoniem26138
Guest

Standaard

Uren bezig is wel OK, mits het daarna werkt, en daar ontbreekt het bij mij ook nog aan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door j.claassen Bekijk bericht
Heeft me weer enkele uren gekost...
... een aantal contacten dubbel... een aantal ben ik kwijt.
Zelfde ervaring hier, elk programma heeft v.w.b. contacten zo zijn/haar eigen veldnamen, en hoeveelheid velden. Ik zie dat Gmail voor het wereldwijd in gebruik zijnde aantal verschillende type namen (voornaam, achternaam, nickname familienaam etc.) alleen al 14 velden heeft.

Gmail naamvelden:
Name,Given Name,Additional Name,Family Name,Yomi Name,Given Name Yomi,Additional Name Yomi,Family Name Yomi,Name Prefix,Name Suffix,Initials,Nickname,Short Name,Maiden Name

Leuk als je internationaal compatibel wil zijn, maar lokaal niet uit te wisselen, en in 99% van de plaatsen op de wereld helemaal overbodig, omdat men daar niet eens begrijpt wat een Yomi naam is (Yomi name = fonetisch equivalent voor een Japanse naam)

Zeker te laat geboren, maar het had denk ik een idee geweest als die programma's een simpele afspraak zouden houden, namelijk dat ze verschillende velden van een contact geen naam geven, maar de mensen zelf hun velden laat invullen, en elk programma gewoon 40 lege velden per contact zouden aanbieden. Dan kan je zelf bepalen wat in veld 1 komt (b.v. voornaam), en is het uitwisselen tussen programma's een fluitje van een cent. Aangeven dat iets een voornaam is is helemaal niet nodig, dat wijst zichzelf.
En als je toch onderscheid tussen b.v. e-mail adressen of meerdere telefoonnummers voor één contact moet maken, dan zet je dat er gewoon zelf op die regel bij.

Maar ja, lekker bezig zo

Het enige wat de programma's wel nodig hebben is te weten wat een telefoonnummer of een e-mail adres is, maar dat valt volgens mij op te lossen met een vast prefix voor een e-mail adres, b.v.
@:
en
#:
voor een telefoonnummer.
Of je maakt uitsluitend die twee verplicht als eerste 2 velden.

(Misschien wel niet goed doordacht van mij, maar ik voel flinke frustratie na het volledig husselen van mijn adresboeken. Ik voel dat het ontmoedigd wordt om over te stappen en/of contacten uit te wisselen)
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 9 July 2017 om 17:46
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten