Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 February 2018, 13:50   #1
iemand85

Standaard Usb hub

hallo,
mijn USB hub valt de hele tijd uit, je hoort dan een geluid dat je ook hoort wanneer je iets verwijdert, en dan doen de aangesloten apparaten het niet meer. ik wil een nieuwe betere kopen, ik meende te lezen dat deze is van 7hub, maar dat is geen merk zie ik.

in ieder geval: hebben jullie adviezen over goede USB HUB's zonder externe voeding, want ik wil alleen mijn muis, toetsenbord, en USB stick er op aansluiten,
groeten,
iemand85 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2018, 16:29   #2
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Nieuw hoeft niet beter te zijn. Een passieve USB hub doet het of doet het niet. Kan zijn dat die wat je nu hebt stuk is en daardoor dit gedrag vertoont, maar het kan ook zijn dat het helemaal niet aan de hub ligt en je het met een nieuwe net zo goed ook hebt. Heb je de hub rechtstreeks op een USB-poort van het moederbord aangesloten? Want dat is voor passieve hubs meestal wel een vereiste om goed te werken.

Als ik jou was zou ik even een goedkoop exemplaar bij de Action halen. Als die werkt, prima. Als die ook niet werkt, vermoed ik niet dat een duurder exemplaar veel uit zal halen.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2018, 16:40   #3
iemand85

Standaard

ik heb de hub in een usb uitgang van mijn laptop gedaan. die ik nu heb heeft wel externe voeding, weet niet of het dan een passieve of actieve HUB is? Volgens mij vertoonde deze dit gedrag al vanaf het begin, maar ik heb er nog al eens mee gewerkt zonder de stekker er in te doen, maakt dat uit.
Oud 25 February 2018, 22:17   #4
FooBar

Standaard

Met voeding is het een actieve hub. Behalve als je de stekker er niet in stopt, dan is 'ie alsnog passief. Je mag er niet van uit gaan dat een hub die een voeding heeft goed werkt als je de voeding niet gebruikt. Kan soms wel, maar de voeding zat er niet voor niks bij zullen we zeggen.

Bij een laptop mag je er van uit gaan dat usb poorten rechtstreeks op het moederbord zitten. Probeer voor de lol wel eens een andere usb poort, liefst een die er niet direct naast zit.
Oud 25 February 2018, 22:44   #5
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Mocht er een los kabeltje aan zitten, probeer dan eerst een ander kabeltje. Vooral een mini-USB connectie kan storingen c.q. een slecht contact geven.
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2018, 14:06   #6
iemand85

Standaard

Bedankt voor alle antwoorden, ik gebruik nu een andere usb ingang van de hub, en dat lijkt te werken, maar blijkbaar beschadigd de hub als je werkt met de stekker er uit, en aangezien ik snachts aparaten graag uitzet en geen externe voeding nodig heb zal ik op termijn toch eentje zonder ext. voeding aanschaffen, maar tot zover bedankt in elk geval.
Oud 27 February 2018, 14:55   #7
Lange Pier

Lange Pier's schermafbeelding

Standaard

Omgekeerde wereld, een USB HUB in een PC/notebook kan max. 500mA leveren en een HUB bestaat uit meerdere poorten.

Dus een externe hub kun je beter met een eigen voeding hebben en niet die gebruiken van de PC/notebook, ding is dan snel overbelast.

Laatst gewijzigd door Lange Pier : 27 February 2018 om 17:19
Lange Pier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2018, 15:13   #8
iemand85

Standaard

ook als ik er alleen een muis, een toetsenbord, en soms een usb stick aan zet? ik had hier ergens een overzichtje gezien met hoeveel voeding die nodig hadden, en dat was niet veel, (het zijn allemaal standaard dingen, geen verlicht toetsenbord etc.)
Oud 27 February 2018, 15:42   #9
FooBar

Standaard

Ik meende dat het max 500 mA was voor een USB2 poort. Daar ga je met een muis, toetsenbord en USB-stick niet overheen (dat gebruikt ergens tussen 200 en 300 mA bij elkaar). Zou dus gewoon moeten gaan, maar kan best dat er iets mis is met de hub of juist met die specifieke USB poort (wat ook nog eens op niveau van Windows zou kunnen liggen).
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten