Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 22 September 2019, 21:20   #1
anoniem14921
Guest

Standaard Foto's makkelijk scherp maken met Adobe

Hallo

Ik heb een foto gemaakt die helaas onscherp geworden is.

Via Adobe Photoshop CC 2019 lukt het mij helaas niet om de foto te verscherpen.

Mijn vraag is hoe kan ik de foto scherp maken op een makkelijke manier in Adobe Photoshop of andere programma?.

Groeten Pascal
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2019, 16:11   #2
anoniem15124
Guest

Standaard

Onscherpte is niet (goed) op te lossen. Immers: de informatie die nodig is om een scherpe weergave te tonen is er niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2019, 01:18   #3
anoniem14733
Guest

Standaard

Met Photoshop is er een hele handleiding van te vinden bij Adobe zelf, compleet met handleidingen en filmpjes in het Nederlands:
https://helpx.adobe.com/nl/photoshop...ness-blur.html

Er zijn ook kleinere eenvoudigere tools waarmee je kunt proberen de scherpte te verbeteren zoals deze:
http://www.wilmakarels.nl/gratis-fot...rper-maken.php

Er zijn er nog wel meer te vinden als je via Google eens gaat zoeken. Maar denk er wel aan dat het klopt wat Obelix al schreef. Als het echt vaag is zul je er nooit een hele goede van kunnen krijgen.
Suc6.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2019, 20:21   #4
anoniem14921
Guest

Standaard

Bedankt allebei voor de reacties.

Ik geloof jullie beide wel maar toch kan het volgens mij wel alleen op welke manier moet ik nog goed uitzoeken.

Ik heb een boek van Pixlr waar ook iets in staat over foto's verscherpen maar daar kom ik nog niet uit,zal eens kijken op de links die BlackTiger gaf bedankt daarvoor.

Zou het jammer vinden als het echt toch niet mogelijk is om foto's die wazig zijn weer scherp te maken.

Ik moet nu namelijk de lens van mijn camera draaien om de foto's scherp te maken dat was voorheen niet zo weet niet waar het aan ligt.
Daar kwam ik te laat achter waardoor er een paar foto's van een corso wat wazig zijn geworden,balen…...
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2019, 02:37   #5
anoniem14733
Guest

Standaard

Graag gedaan.
Een beetje wazige foto's kun je scherp maken maar programma's kunnen niet raden welke pixels waar moeten komen dus echt wazige foto's gaat het mijns inziens niet mee lukken.
Maar proberen kost niks. Nee heb je en ja kun je krijgen.

Citaat:
Ik moet nu namelijk de lens van mijn camera draaien om de foto's scherp te maken dat was voorheen niet zo weet niet waar het aan ligt.
Is dat een spiegelreflex of zo? Zoja moet je eens op het toestel vlak bij de lens kijken daar zit vaak een knopje waar MF en AF bij staat. AF is autofocus en dan heb je hem misschien per ongeluk (wellicht bij het inzoomen) naar MF (manual focus) geduwd.
Dit is een voorbeeld van zo'n knopje bij een Canon:
http://www.journotech.co.uk/wp-conte...cus-button.png

Als het om foto's van het Corso in Zundert gaat kan ik je misschien wel in contact brengen met iemand die daar tigtallen foto's van heeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2019, 23:57   #6
anoniem14733
Guest

Standaard

Was het je nog gelukt met een van genoemde programma's of links?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten