Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 26 July 2016, 19:26   #11
anoniem26138
Guest

Standaard

Jongens en meisjes, dank voor de input, ik heb de beslissing genomen bij Windows 7 te blijven.

Andere problemen met mijn moederbord, zoals het niet kunnen gebruiken van (2 ! ) SATA > USB converters om backups te maken voordat ik de volgende stap zou nemen, hebben me doen inzien dat ik beter een status quo kan houden, en lekker nog maximaal 4 jaar met W7 verder gaan zoals het nu draait.
Ja heb je, nee kan je krijgen
  Met citaat antwoorden
Oud 26 July 2016, 21:55   #12
anoniem27570
Guest

Standaard

Mooie reden om een andere PC in elkaar te freubelen, krantenwijkje erbij en parttime bij een plaatselijke supermarkt als vakkenvuller om het pensioen wat aan te vullen.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2016, 00:27   #13
anoniem26138
Guest

Standaard

Toch nog meer in twijfel geraakt, en het twee dagen voor de deadline haastig willen proberen; ik heb Windows 10 maar geďnstalleerd, en de oude driver voor W7 gebruikt voor die kaart.

Waarom toch nog ? Nou, allerlei gerotzooi met het systeem om die nieuwe grafische kaart aan het werk te krijgen had het systeem wat instabiel gemaakt, o.a. de netwerk adapter/driver deed niet meer helemaal wat ik gewend was. En er zijn nogal wat drivers voor de chipset gewijzigd, en nog veel meer. Ik dacht er serieus aan om een herinstallatie van W7 te doen.
Nou heb ik mijn XP (van voor W7) op deze hardware nooit hoeven her-installeren, niet in 9 jaar gebruik, altijd oplossingen kunnen vinden om herinstallatie te voorkomen. En ik dacht, als ik dan W7 nu ineens na 2 jaar wel moet herinstalleren voor dat geklooi met een 'gratis' upgrade naar W10, laat ik dan toch simpel gelijk de test doen, en W10 op een tweede schijf installeren, en voor 2 dagen nog uitproberen. Werkt het niet, dan is het simpel 2 SATA kabeltjes omwisselen, en ik ben terug bij W7.

De installatie van Windows 10 ging niet vlekkeloos, op een punt na de eerste automatische herstart bevroor de PC met een eeuwig brandend HDD-LED, en een oranje verticaal gestreept scherm, na eerst een paar minuten op zwart te hebben gestaan. 'Bevroren' is eigenlijk te veel gezegd, er was nog een knipperende cursor links boven in het oranje scherm. Een reset van de PC deed de installatie verder gaan (de schermen voor de instellingen e.d.) en ik kwam op mijn Bureaublad met de standaard Windows driver geďnstalleerd.
Vervolgens de laatste driver voor de Nvidia 7 series gedownload ( 309.08 ), zoveel mogelijk compatibiliteitsinstellingen voor W7 laten instellen, en ik heb een tot nu toe werkend systeem....

En nu weer alle programma's en instellingen terug zien te krijgen. Ik type dit al weer vanuit Firefox onder Windows 10. Help me maar een beetje hopen dat dit blijft werken.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 28 July 2016 om 00:51
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2016, 00:38   #14
anoniem42071
Guest

Standaard

Tuurlijk blijft het werken Erik. Overigens:
Systeemherstel staat standaard uit in W10.
Loop ook alle privacy instellingen langs.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2016, 01:03   #15
anoniem26138
Guest

Standaard

Prima tip van dat systeemherstel, ik wist dat het standaard uit staat, maar had er in de haast geen moment aan gedacht. Gelijk aan gezet.

Eén voordeel al gevonden: mijn PATA/SATA > USB adapters liepen bij kopiëren naar een externe schijf altijd vast. Direct na installatie van W10 geprobeerd, en ik heb probleemloos ruim 200 GB kunnen exporteren
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2016, 07:54   #16
anoniem54435
Guest

Standaard

En via deze knop via Instellingen

Bijlage 18976

Kun je zolang de Harddisk of SSD heel blijft een geheel verse Install uitvoeren.
Met ook weer de keuze van iets bewaren ,of alles verwijderen.

Laatst gewijzigd door Desperado : 15 December 2016 om 09:38
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2016, 10:57   #17
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Eén voordeel al gevonden: mijn PATA/SATA > USB adapters liepen bij kopiëren naar een externe schijf altijd vast. Direct na installatie van W10 geprobeerd, en ik heb probleemloos ruim 200 GB kunnen exporteren
Nee.... faalt weer. Opvallend patroon bij die adapter(s), zag ik al een keer of 12, ook onder W7: het werkt één keer prima, en de tweede keer in gebruik (op die USB poort ?) verdwijnt de schijf uit de Verkenner na een minuut of zo kopiëren. Vanaf dat moment niet meer te gebruiken, ook niet na opnieuw opstarten.

PC is vanacht om 03:30 uit slaapstand gekomen (WU doet dat via de Taakplanner om een herstart te doen), en is er niet meer goed in- of uitgekomen; power LED brandde vanochtend, en de fans draaiden, maar verder geen activiteit.

Dat gedrag van midden in de nacht (03:30) uit de slaapstand komen om een herstart te doen om de Windows Update jouw bezigheden overdag niet te laten verstoren (dus je dan maar 's nachts wakker maken) door reboots, staat standaard aan:
'Start - Instellingen - Bijwerken en Beveiliging - Geavanceerde opties - Bepalen hoe updates worden geďnstalleerd'.
Daar de keuze van "Automatisch (aanbevolen)" omzetten naar "Melding om opnieuw opstarten te plannen".
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2016, 11:35   #18
anoniem54435
Guest

Standaard

De slaapstand nooit gebruiken , geeft echt minder problemen ,uiteindelijk is een Computer met W10 sneller opgestart ,dan alle voorgaande versies van Windows.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2016, 11:39   #19
anoniem54435
Guest

Standaard

Opnieuw opstarten 24 seconden.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2016, 11:39   #20
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik zou sowieso nog even afwachten of de "verjaardags" update van W10 rond 3 augustus straks. Kijken of dat verbetering oplevert.

En mijn remedie als een w10 pc blijft hangen: De aan/uit knop 5 sec en helemaal opnieuw opstarten.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten