Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
....als ik naar de betrokken players ga zie ik daar de functie "standaard starten" ( Geen standaard waarden ingesteld ) en de rest is grijs.Dit is op beide toestellen precies hetzelfde.
|
Dat betekent dus dat er nog geen standaard (default) app is ingesteld, en dat wil gelijk zeggen dat de fout misschien is dat jij bij het openen
wel kan kiezen, maar dat de twee knoppen '
Alleen nu' en 'Altijd' ontbreken.?
Ik lees al een paar maal (zonder dat er bij staat welke Android versie) dat er in app-beheer een optie te vinden is waarmee je dat vraaggedrag ('
Altijd' of '
Alleen nu')' aan of uit kan schakelen.
Er zijn er trouwens zeker meer te vinden die hiermee zitten, veel zijn geholpen met een app genaamd
'Better Open With'
Je kan nog kijken of er (onder '
Instellingen' naast '
Applicatiebeheer') ook een ingang '
Standaard apps' zit, maar ik neem aan dat je dat nu dan eigenlijk wel gevonden zou hebben.
Het blijkt ook nog al te verschillen per fabrikant van de telefoon.
Nog een tip die je kan proberen, al moet je beseffen dat het een olifantenmiddel is, want het reset al je apps, en niet alleen de setting voor het te openen programma, ook voorkeuren wat betreft toestemmingen die je gaf. Een gemeen addertje dus. En zeker is die oplossing ook niet, want het feit dat er twee apparaten bij je zijn met dit probleem doet denken aan standaard gedrag, of foutje in die versie.
'
Settings > Apps > Scroll over to "All" > Menu button at the top right (3 dots) > Reset app preferences'.
Verder moet je nog beseffen dat de vraag alleen kan komen wanneer je meerdere apps voor die actie geïnstalleerd hebt staan, maar dat heb je blijkbaar.
En ook, bekijk eens of het bij andere apps wel werkt, en het niet alleen een probleem is bij je geluidsapp.
.