Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 December 2018, 20:15   #31
anoniem26138
Guest

Standaard

Hoogste temperatuur die ik zie is de is de grafische processor (GPU) met 47°C. Is het een losse kaart ?
Opletten dat die schoon is, en de fan eigenlijk wel draait (maar dat zal wel met 47°C, eigenlijk prima).
  Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2018, 20:57   #32
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Hoogste temperatuur die ik zie is de is de grafische processor (GPU) met 47°C. Is het een losse kaart ?
Opletten dat die schoon is, en de fan eigenlijk wel draait (maar dat zal wel met 47°C, eigenlijk prima).
Dat is een losse kaart, als het goed is: de AMD Radeon HD 6770 met draaiende ventilator.

Ik heb overigens vaak, als ik de pc aan zet, binnen het eerste uur dat het scherm dan enkele sec op zwart gaat en lijkt over te schakelen naar een andere resolutie, maar is zo te zien niet zo.
Dat is ook weer een dingetje, maar speelt al langer dan een jaar denk ik.
Zolang het beeld maar terug komt is het best.
Is hier ook software voor om zo'n kaart te testen, kan ik misschien zien wat er gebeurt?

Maak mij er ook niet zo druk om, heb nog ergens een spiksplinternieuwe kaart in doos liggen, iets mindere prestaties, zat geloof ik gratis ergens bij.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2018, 11:13   #33
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door burgkop Bekijk bericht
Ik heb overigens vaak, als ik de pc aan zet, binnen het eerste uur dat het scherm dan enkele sec op zwart gaat en lijkt over te schakelen naar een andere resolutie, maar is zo te zien niet zo.
Het tijdstip noteren, en dan in je Windows logboeken (eventvwr.exe) onder Systeem en Toepassingen kijken wat daar gebeurde.

Ik heb zelf met regelmaat bij het uit de slaapstand komen, of bij bepaalde gebeurtenissen dat mijn Nvidia driver crashed, en Windows deze automatisch herlaadt, en dan heb ik ook een 2 seconden zwart scherm, en zijn een aantal Taakbalk-items hun plaatje kwijt tot ik ze een keer maximaliseer. Maar ik krijg bij die gebeurtenis wel kort een pop-up met "Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is opnieuw geladen".

Een stresstest voor beeldschermadapters is b.v. Furmark
En algemene info geeft GPU-Z
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2018, 21:29   #34
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Het tijdstip noteren, en dan in je Windows logboeken (eventvwr.exe) onder Systeem en Toepassingen kijken wat daar gebeurde.

Ik heb zelf met regelmaat bij het uit de slaapstand komen, of bij bepaalde gebeurtenissen dat mijn Nvidia driver crashed, en Windows deze automatisch herlaadt, en dan heb ik ook een 2 seconden zwart scherm, en zijn een aantal Taakbalk-items hun plaatje kwijt tot ik ze een keer maximaliseer. Maar ik krijg bij die gebeurtenis wel kort een pop-up met "Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is opnieuw geladen".

Een stresstest voor beeldschermadapters is b.v. Furmark
En algemene info geeft GPU-Z
Was net even bezig met Furmark: doet zijn naam eer aan, heb hem maar gestopt, anders slaat computer weer af denk ik: vloog al omhoog naar de 96 graden - (ik had de extra ventilator nog niet aangezet)
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2018, 22:07   #35
anoniem26138
Guest

Standaard

GPU of CPU ?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2018, 17:20   #36
anoniem13515
Guest

Standaard

GPU, net nog eens gedaan, maar weet niet of het kwaad kan 97 graden, hand bij de knop
Welke nog doen met FurmarK?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot GPU test.jpg‎ (113,9 KB, 5x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2018, 19:26   #37
anoniem26138
Guest

Standaard

97 °C and rising... dat is echt te hoog Zo te zien stopt die curve niet voor zo'n 102 °C.
Nu is Furmark wel rigoureus, zo belast jij waarschijnlijk je GPU nooit.

Heb je de fan van dat ding al eens gedemonteerd ?
Wil je tegelijkertijd de moederbord temperatuur ook laten zien ? Want de omgeving bepaalt natuurlijk een deel van wat je ziet.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 December 2018, 20:34   #38
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
97 °C and rising... dat is echt te hoog Zo te zien stopt die curve niet voor zo'n 102 °C.
Nu is Furmark wel rigoureus, zo belast jij waarschijnlijk je GPU nooit.

Heb je de fan van dat ding al eens gedemonteerd ?
Wil je tegelijkertijd de moederbord temperatuur ook laten zien ? Want de omgeving bepaalt natuurlijk een deel van wat je ziet.
Ventilator eruit geweest?
Nooit denk ik, wel enkele keren uitgeblazen.
Nee zal ik nooit zo zwaar belasten.
Met welk testprogramma wil je de temperaturen weten?

Het gekke is, wat ik in het begin schreef over het scherm, dat het enkele sec. op zwart gaat, is de afgelopen dagen nu niet gebeurt, heel vreemd, deed het vrijwel elke dag, een of meerdere keren.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 December 2018, 04:18   #39
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Met welk testprogramma wil je de temperaturen weten?
Maakt mij niet uit waar je mee meet, als we maar weten hoe warm de rest is naast de grafische processor. Als je moederbord 40 is, dan is je koeling van de grafische kaart niet goed, als je moederbord 65 is, dan is de koeling van je hele systeem nog niet goed.
Citaat:
Het gekke is, wat ik in het begin schreef over het scherm, dat het enkele sec. op zwart gaat, is de afgelopen dagen nu niet gebeurt, heel vreemd, deed het vrijwel elke dag, een of meerdere keren.
Kan toch wanneer je net je koeling wat verbeterd hebt ? Of gebruik je nog hetzelfde, met alleen een groter gat voor de ventilator ?
Misschien stond de fan van de GPU wel tijdelijk vast. Heb ik al een paar maal gehad, gewoon het vet uitgedroogd.
.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 December 2018, 19:50   #40
anoniem13515
Guest

Standaard

@Erik
Dan is screenshot Bios ook goed ?
Hierbij.

Nee, geen andere ventilatie aangebracht denk dat het netto eigenlijk iets kleiner is geworden, die afzuigventilator is wel iets groter, maar het hart zit helemaal dicht.
Hij is nog niet aan geweest, dan zou alles op kamertemperatuur komen denk ik, momenteel naast die kast 22 graden.
Kan er eventueel wel een thermostaat op maken.
Dat is allemaal weer zonde als ik misschien toch naar wat anders uitkijk.

Heb nog niet naar die videokaart gekeken.
Wel die nieuwe ongebruikte gevonden, dat is de Ati Saphire Radeon HD 5450 - DDR3 - 1 GB. Zijn heleboel modellen in die 5450. Lijken wel op elkaar, maar hebben toch wat verschillen. Deze heeft ook passieve koeling. Denk dat kaart niet veel onder doet voor de huidige.
De schermresolutie staat hier meestal op 1680 x 1050
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Temperatuur MB.jpg‎ (139,8 KB, 3x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten