Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 20 January 2019, 13:57   #91
anoniem42071
Guest

Standaard

Sata van dat kaartje niet naar het moederbord, maar gewoon aan en sata schijf koppelen en dan aan de schijf ook een kabeltje naar de voeding.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2019, 15:56   #92
anoniem26138
Guest

Standaard

We halen nu snel kaartjes door elkaar...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door burgkop Bekijk bericht
Dus als ik alleen usb 3 wil gebruiken geen stroom en sata op moederbord aansluiten, mooi, scheelt weer een kabeltje.
Dit is voor dat eSATAp kaartje, niet die Asus.
En check even of je een USB stekker in die eSATAp poort kan steken, daar ben ik wel benieuwd naar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Sata van dat kaartje niet naar het moederbord, maar gewoon aan en sata schijf koppelen en dan aan de schijf ook een kabeltje naar de voeding.
En dat is voor dat Asus kaartje.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2019, 12:45   #93
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
We halen nu snel kaartjes door elkaar...

Dit is voor dat eSATAp kaartje, niet die Asus.
En check even of je een USB stekker in die eSATAp poort kan steken, daar ben ik wel benieuwd naar.
........
Zelf haal ik de kaartjes niet door elkaar
USB stekker past in die eSATAp, maar wat ik er aan heb weet ik niet, nooit gebruikt denk ik, zit er toevallig bij op. Zal hem maar afplakken.
Ging indertijd alleen om de usb3 aansluitingen voor de externe usb3 hdd's, daar hebik er aardig wat van.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2019, 11:46   #94
anoniem26138
Guest

Standaard

Extra USB poort dus... Dat heb je er aan
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2019, 21:19   #95
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Extra USB poort dus... Dat heb je er aan
Waarom heet het dan eSATAp, heeel verwarrend daarom blijkbaar niet gebruikt, als je extra USB wilt, let je daar op.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2019, 21:55   #96
anoniem13515
Guest

Standaard

Ik heb hem weer aan de praat, al ging het natuurlijk weer moeilijk.
NTLDR ontbreekt.
Ik had een klein SSD, 250 GB mee aangesloten, die lag ook maar niets te doen.

Hele bios in de war.
Op dat schijfje stond net als op die SSD van 500 Windows 8 en Windows 10, op partities die exact net zo groot waren als op de grotere SSD met ook nog dezelfde naam.

Ik moest uiteraard voorzichtig zijn,niet de verkeerde Windows wissen of delen.
Daarna ging Windows weer vanzelf controleren en repareren.
Blijf ik toch link vinden.

Maar goed, heb die kleine maar achteraan gezet wat volgorde betreft.

Herrie van de kast valt mee, ik hoorde wel ergens wat weg komen, denk ventilator. Was niet hoorbaar op tafel, speciaal op gelet.
Ik krijg gewoon koude benen eigenlijk, zit er aan te denken om er een schakelaar tussen te zetten, althans bij 1 front ventilator.

Wel mooi dat je alle kabels naar de zijkant kunt brengen dus meer ruimte om beter te koelen.
Al heb ik de kabels netjes weggewerkt, zijpaneel ging er toch moeilijk op, alles weer losgehaald en anders neergelegd.
Het gaat wel met die rechte aansluitingen, maar haaks had makkelijker gegaan.
Door het dunne materiaal moet je er niet veel kracht op zetten, dan verbuig je de lipjes.

Ik denk dan: voor €5, hadden ze het materiaal toch wel een stuk dikker kunnen maken, dus sterker.
Ik vind de indeling wel handig, maar die snelle bevestiging met een draaiknop waardeloos, heb het gewoon geschroefd, veel degelijker en ook een beter verband.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2019, 22:45   #97
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Ik denk dan: voor €5, hadden ze het materiaal toch wel een stuk dikker kunnen maken, dus sterker....
Dat gaat niet om €5. Door zulk materiaal te gebruiken kunnen alle gereedschappen die ze nodig hebben om de kast te maken veel goedkoper uitgevoerd worden. Stansen van gaten, vouwen, zelfs puntlassen, alles is eenvoudiger.

Ik heb zelf ook zo'n kast. Toen de PC naar mij toegestuurd werd zat deze in de doos waarin ooit alleen de kast zat, maar dan nu gevuld met HDD's, voeding, mobo etc., waardoor de PC nu veel zwaarder was dan de losse kast alleen, en die doos niet voldeed aan het minimum om een hele PC in te vervoeren. De vervoerder was iets te hardhandig met het spul omgesprongen, en had het geheel een keer hard op de grond gezet....Het voedingsblok had daardoor de 4 gaten waarin deze achter in de kast vastgeschroefd zit helemaal scheef uitgetrokken, alsof de kast van boter was. ook de gaten waardoor het mobo zijn aansluitingen steekt zaten een halve cm verkeerd.
Dus als je dat ding vervoert kan je hem het best op zijn kop vervoeren zodat het voedingsblok niet naar beneden kan verbuigen, maar op de bovenkant van de kast rust.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2019, 23:41   #98
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Dat gaat niet om €5. Door zulk materiaal te gebruiken kunnen alle gereedschappen die ze nodig hebben om de kast te maken veel goedkoper uitgevoerd worden. Stansen van gaten, vouwen, zelfs puntlassen, alles is eenvoudiger.
.............
Ik ga er vanuit dat ze daar in die fabriek ook degelijker kasten maken, dan hebben ze dus die zwaardere machines al. Komt uit China.

Deze was volledig leeg, zag er wel een deukje in, alleen zichtbaar met zijkant eraf, maar minimaal, geen last van.
Dat doen meerdere bedrijven, complete systemen bouwen en versturen in de bestaande PC case.
Die ik voor mijn vrouw had gekocht in 2010, voor mijn vrouw, www.cococenter-gmbh. deed dat ook, is/was een grote leverancier. (in ieder geval toen, stonden bergen computers op internet.
Heb die doos nog bewaard, staat op dat er een lege case in zit, wel met voeding van 400 zoveel Watt.
Sharkoon doos zelfde kwaliteit.

Gevuld lijkt het nog heel wat, dan voelt het degelijk aan, tot ie open gaat.
Maar als je daar wat rekening mee houdt, heb je toch een aardig kastje.

Jaarlijks ontstoffen, dan even opletten.

Heeft de leverancier het niet opgelost?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2019, 12:28   #99
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Jaarlijks ontstoffen, dan even opletten.

Heeft de leverancier het niet opgelost?
Nee niet wat betreft de kast. Ik heb het hem per e-mail (met foto's) verteld waar zijn fout lag, maar niet om een oplossing gevraagd omdat ik ook wel de voeding kan uitschroeven en een tang heb waarmee ik de boel recht kan terug buigen. Ik kreeg ook geen antwoord.... Echter, een maand of vier er na begaf de voeding het (op een enge manier), en ik deed beroep op garantie. Nou, ik kreeg een snauw van die man omdat ik zijn praktijken ter discussie had gesteld om 'een deukje'. Met moeite heeft hij mij een nieuwe voeding gestuurd, maar eigenlijk had ik het recht niet meer om garantie te claimen
Ik meen dat ik hem uiteindelijk heb verteld dat als hij in deze handel niet tegen goedwillend commentaar kan, beter aardappelen kan verkopen.

Dat ontstoffen: ik gebruik (zoals ik eerder zei) de filters voor afzuigkappen wat vaak goedkoop bij de Euroshoppers te vinden is. Dat plak ik in de kast met Duct tape rondom tegen de inlatende kastgaten en zelfs kieren. Kan je zo weer lostrekken om te vervangen of even aan de buitenkant uit te zuigen. Houdt het stof grotendeels van de koelribben en fanbladen weg.
Toch is 1x per jaar zuigen nog steeds nodig.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 23 January 2019 om 12:40
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2019, 13:08   #100
anoniem13515
Guest

Standaard

@erik,

Ja je recht op garantie, is vaak moeilijk te krijgen, vooral bij koop in het buitenland.
Ik probeer dan meestal te betalen met paypal, dan heb je nog iets van een kans.
Als je schade of iets anders kunt aantonen, grote kans dat het goed komt.

Maar goed, die Sharkoonkast, is die hetzelfde als de mijne?
Hier zit de voeding onderin, bij wat harder stoten zullen de pootjes indeuken.
Zit voeding bovenin, dan moet je opletten, kan ie wel gaan zakken.

Heb de kast weer open gemaakt, hoor toch een - klein - rammeltje.
Heb een hekel aan rammeltjes, piepjes enz.
Blijkt uit de ventilator te komen van videokaart.
Lekker dan, is iets speciaals en zit geklikt, ga hem niet zo met geweld los trekken.
Onder plaatjs aan beide kanten zit niets.
Kan niet zomaar wat anders op.
Heb hem eruit gehaald en nog even goed doorgeblazen.

Als hij "herrie" blijft maken of erger wordt, gooi ik hem eruit.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten