Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Internet Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 3 October 2018, 22:40   #11
anoniem26138
Guest

Standaard

Maar doet die site het nu met de kale nieuwe FF ?

Het is trouwens nog steeds een beetje mogelijk dat de sites welke raar deden het probleem hebben, al doen andere browsers het wel.

De plaats van je profielmap staat dus onder 'Help - Probleemoplossingsinformatie', het eerste blok.

Als je de hele profielmap ergens opslaat zoals ik in #2 voorstelde, noteer je ook wel gelijk waar het origineel stond, of hou je Verkenner daar open.

Je moet, wanneer je profielmap (door je herinstallatie) een nieuwe naam kreeg, eerst FF afsluiten, dan een nieuw profiel aanmaken met de Mozilla profielmanager ( firefox.exe -p als opdracht), en dan de inhoud van je oude profielmap over de inhoud van die nieuwe kopiëren.

Lees dit eens rustig door, zonder ongeduld
"Een back-up van een profiel terugzetten"
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2018, 22:51   #12
anoniem14733
Guest

Standaard

Nee nog steeds niet. Sterker nog, zo gauw ik flash start, blokkeert de hele browser.
Ik denk dat het een conflict is tussen de nieuwe flash 31 en de interne flashplayer van W10. Wist eerst niet dat die er intern eentje had.

Ik heb nu een aparte uninstaller voor flash gedownload, werkt ook niet. Krijg de vraag of ik wil toestaan dat ie wijzigingen aanbrengt, ja en vervolgens gebeurt niks meer.

Ga ik op FB naar Angry Birds, wordt daar weer gezegd dat ik flash moet uitvoeren en de vraag of ik dat wel.
Ja dus, en onthouden klikken en hups wit scherm en Firefox reageert gelijk niet meer.

Het is dus een flash probleem op een of andere manier. Heb jij nog een idee hoe ik die Adobe flash gedeinstalleerd krijg?
Misschien eerst die van windows uitschakelen en dan nog eens proberen of....
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2018, 23:37   #13
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik vermoed (maar ik ben hier al even niet mee bezig) dat de Flash onder Windows dezelfde Flash plugin is waar Firefox gebruik van maakt, maar niet IE of Chrome.
Dus dan zou je een Adobe verwijder programma voor Flash moeten downloaden, en je niet met Firefox bezig hoeven houden.
Wel browsers die van Flash gebruik maken eerst afsluiten, Firefox dus. Zelf zou ik eerst de computer herstarten, en vaak tussen handelingen door herstarten.

(Let wel op dat je niet teveel dingen tegelijk herinstalleert, want anders raak je misschien het echte probleem uit het oog)

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 3 October 2018 om 23:41
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2018, 23:54   #14
anoniem14733
Guest

Standaard

Volgens mij werkt die ingebouwde met Edge maar niet met Firefox en Chrome. Op 11 september heb ik deze nog geupdate naar versie 31 omdat er nog een versie 27 in stond. Het blijft vreemd dat ik hem niet verwijderen kan en ook dat Firefox gewoon blijft crashen er op.

De uninstaller waar je naar verwijst had ik ook al geprobeerd. Zelfde laken een pak. Uninstaller start, mag deze wijzigingen uitvoeren ja, vervolgens zou je de Flash uninstaller moeten zien, maar er komt korte tijd een kringetje en daarna niets mee.
Het proces is wel nog te zien in het taakbeheer maar er gebeurt 0.

Ik heb inmiddels ook al een systeemherstel gedaan van 29 september (eerdere heb ik volgens mij niet of niet meer) maar dat heeft ook 0 geholpen v.w.b. het uninstalleren.

Wat ik nu nog eens ga proberen is die uninstaller nog eens downloaden. Dan windows in veilige modus opstarten en dan die uninstaller draaien, eens zien of ie dan wel wil.

Tenminste.... heeft dat wel zin? Want...
Citaat:
Note: Windows 8 and Windows 10 have built-in flash players and Adobe will cause a conflict. Install the plugin only. Not the ActiveX.
Oftewel, de ingebouwde werkt alleen voor IE en Edge, niet voor Chrome die zelf een ingebouwde heeft en Firefox die dus gebruik maakt van die nPapi plugin. Als ik die er uit kiep, moet ik hem toch weer terug installeren dus hoeveel zin heeft dit?

Vaagheid. Eerst m'n Firefox toch maar weer proberen te restoren.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2018, 00:18   #15
anoniem26138
Guest

Standaard

Lees dit eens wat op de Adobe pagina met de verwijdersoftware staat:

"Deze instructies zijn Niet van toepassing op Flash player opgenomen met Microsoft-Rand of Internet Explorer op Windows 8 en hoger of met Google Chrome op alle ondersteunde besturingssystemen."

Een beetje verwarrend, maar ik maak hier uit op dat Adobe Flash niet in Windows 10 zit, maar al wel in de browsers onder Windows 10, zoals IE 8 en hoger. Wanneer je echter FF hebt, dan moet je Flash apart onder het OS installeren (met uitgeschakelde browsers !), en komt dat in je Configuratiescherm te staan als 'FlashPlayer'. Alleen maken IE en Chrome en Edge daar geen gebruik van. Zeker ben ik hier niet van....

Info:
https://support.mozilla.org/nl/kb/fl...maties-spellen

In die link staat ook een link naar Macromedia.com om Flash te downloaden.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 4 October 2018 om 00:21
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2018, 00:19   #16
anoniem14733
Guest

Standaard

Toch maar via veilige modus geprobeerd. Dus W10 in veilige modus gestart, uninstaller gestart en toen was ie binnen 30 seconden verwijderd.
Dus dat lukte wel prima.

Ik heb nu geen Flash geinstalleerd, is wel vreemd dat Firefox nu niet aan geeft dat Firefox nodig is om Angry Birds te kunnen spelen.
Dus nog eens verversen denk ik en dan eens kijken wat ie doet.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2018, 00:27   #17
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik twijfel nu toch wel flink door deze tekst, een jaar oud:

"Note: Windows 8 and Windows 10 have built-in
flash players and Adobe will cause a conflict. Install
the plugin only. Not the ActiveX
"
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2018, 00:31   #18
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Toch maar via veilige modus geprobeerd. Dus W10 in veilige modus gestart, uninstaller gestart en toen was ie binnen 30 seconden verwijderd.
Dus dat lukte wel prima.
Je doet dit onder de 'normale' modus toch hopelijk wel met een rechtsklik en 'Uitvoeren als Administrator" ? Bij installeren en verwijderen.

Adobe site:
"Flash Player is geïntegreerd met Internet Explorer in Windows 10.
U hoeft Flash Player niet te installeren."

Daar maak ik uit op dat de Flashplayer die je in je Configuratiescherm ziet alleen voor Firefox is. In ieder geval alleen de plugin versie installeren, niet de ActiveX

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 4 October 2018 om 00:49
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2018, 00:35   #19
anoniem14733
Guest

Standaard

Nou ik twijfel niet aan die tekst die is me wel duidelijk.
Ja ik deed het in normale mode ook als Administrator maar daarmee lukte het net zo min als via programma's en software.

En nu weer terug bij het oude probleem. Flash was weg. Ik probeer dit dus opnieuw te installeren, dat gaat tot 90%, dan een tijdje pauze en dan de melding dat de installatie mislukt is.
Dus maar weer eens die verwijder dingens geprobeerd, daarin staat ook dat je bijv. voor die plugin de bestanden in de map /windows/system32/macromed/flash moet verwijderen.
Daarin zie ik inderdaad alleen nog activX dingen staan.
Dus daar moet ik afblijven.

Alleen vraag ik me nu af waarom die Flash npapi plugin niet meer wenst te installeren.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2018, 00:54   #20
anoniem26138
Guest

Standaard

Weet je, voor systeemherstel zit er een aparte knop om meerdere herstelpunten te tonen ? Tot 29 september terug is nou niet echt ver....

Als je het je nog herinnert, toen je dat herstelpunt terug zette, welke waren toen concreet de problemen ?

En waar je met herstelpunten altijd goed rekening mee moet houden is je AntiVirus. Na het terugzetten van een punt altijd eerst zorgen dat je AV werkt, en een update heeft gehad. Als dat niet afgehandeld is kan je in verwarrende fouten terecht komen. En des te verder terug, des te groter de nood om dit te doen.

Er is een installatie logbestand voor Flash:
Code:
C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashInstall32.log
C:\Windows\System32\Macromed\Flash\FlashInstall64.log
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 4 October 2018 om 01:19
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten