Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 March 2018, 01:05   #1
anoniem14733
Guest

Standaard Outlook automatische taalcontrole

Nog even proberen of iemand hier iets van weet en of mijn geheugen nog goed werkt.

Ik heb Outlook 2013 geinstalleerd staan.
Voorheen deed Outlook automatisch mijn teksten in nieuwe mails (of antwoorden) automatisch controleren op spelfouten.
Dan krijg je van zo'n rood golfje onder een woord als het (vermoedelijk) niet correct geschreven is.

Als ik het me goed herinner, deed Outlook dat zowel in het Nederlands alsook in het Engels en zag vanzelf of er sprake was van Nederlands of Engels. Zoals gezegd, hopelijk werkt mijn geheugen nog goed wat dit betreft.

Anyway, op dit moment controleert hij alleen nog Nederlandse taal dus zo gauw ik Engels schrijf dan wordt zo'n beetje bijna alles van rode golfjes voorzien omdat het geen correct Nederlands is uiteraard.

Bij mijn weten staan de instellingen echter goed, bijgevoegd een paar screenshots.

Staat er hier iets fout, of herinner ik het me verkeerd of.... how can I fix this?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg screen2.jpg‎ (117,3 KB, 7x gelezen)
Bestandstype: jpg screen1.jpg‎ (56,3 KB, 7x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2018, 02:36   #2
anoniem14733
Guest

Standaard

Niemand een idee?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2018, 13:37   #3
anoniem26138
Guest

Standaard

Er zullen niet veel mensen dit nieuwe topic vinden, ze hebben zich nog niet kunnen abonneren

In elk tekstveld waar ik type kan ik rechtsklikken en de optie 'Talen' vinden ?
Automatisch de taal herkennen heb ik nog niet gezien, maar ik heb geen Outlook.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2018, 16:05   #4
anoniem14733
Guest

Standaard

Het is een specifiek Outlook dingens. Nieuw topic is wel te vinden als je na het zoeken handmatig een s achter de http plaatst. Maar ik lees nu ook van mensen die niet kunnen inloggen.

Maar wie weet heb ik nog geluk binnenkort.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2018, 16:54   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
In elk tekstveld waar ik type kan ik rechtsklikken en de optie 'Talen' vinden ?
Automatisch de taal herkennen heb ik nog niet gezien, maar ik heb geen Outlook.
Wel dus:

"Automatische taaldetectie inschakelen

Van toepassing op: Word 2016 Outlook 2016 Word 2013 Outlook 2013 Taalvoorkeuren 2013 Word 2010 Outlook 2010 Word 2007 Outlook 2007 Office 2013"

In jouw versie:

* Open een nieuw document of e-mailbericht.
* Klik op het tabblad Controleren in de groep Taal op Taal.
* Klik op Controletaal instellen.
* Schakel in het dialoogvenster Taal het selectievakje Taal automatisch bepalen in.
* Controleer de talen die zijn weergegeven boven de dubbele lijn in de lijst Geselecteerde tekst markeren als. In Word kunnen alleen talen worden gedetecteerd die boven de dubbele lijn worden weergegeven. Als de gebruikte talen niet boven de dubbele lijn worden weergegeven, moet u de bewerkingstaal inschakelen (de taalspecifieke opties inschakelen) zodat ze in Office automatisch kunnen worden gedetecteerd.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2018, 17:06   #6
anoniem14733
Guest

Standaard

Ehmz.... fijn dat je wilt helpen maarrehh.... Had jij al een blik geworpen op het eerste screenshot wat ik geplaatst heb?

Het lijkt op die manier wel te werken, maar dan moet ik dat voor elk bericht apart dus gaan doen. "Taal automatisch bepalen" betekent volgens mij dat het normaliter automatisch moet gebeuren en je dit niet telkens opnieuw hoeft in te stellen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2018, 17:25   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

Hé bah, wel bekeken, maar had zeker mijn verkeerde wijnglazen op.

Ik kan alleen die laatste regel uitleg niet controleren, daar heb je geen screenshot van. Maar dat zal je wel gecheckt hebben.

Werkt het in Word wel ?
Misschien eens dat vinkje weghalen bij 'Taal automatisch bepalen', en heel Office uitschakelen, waarna je het weer start en wijzigt ?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2018, 17:48   #8
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Ik kan alleen die laatste regel uitleg niet controleren,
De laatste regel in mijn eerste of laatste reactie?

Oef, in Word, effe proberen. Nee in Word staat wel Engels geselecteerd maar toch krijg ik rode golflijntjes en bij grammaticacontrole staat er Nederlands dus dat moet ik dan toch weer handmatig wijzigen.

Hmmz... Misschien dan toch een geheugen error van me en gebeurde het voorheen niet automatisch, weet 't niet meer zeker.
Vinkje weghalen bij "Taal automatisch bepalen" al geprobeerd maar dat hielp ook niet.
Ik weet zo vlug niet hoe ik heel office zou moeten uitschakelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2018, 22:25   #9
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik bedoelde
Citaat:
* Controleer de talen die zijn weergegeven boven de dubbele lijn in de lijst Geselecteerde tekst markeren als. In Word kunnen alleen talen worden gedetecteerd die boven de dubbele lijn worden weergegeven. Als de gebruikte talen niet boven de dubbele lijn worden weergegeven, moet u de bewerkingstaal inschakelen (de taalspecifieke opties inschakelen) zodat ze in Office automatisch kunnen worden gedetecteerd. "
'Talen boven de dubbele lijn' is voor mij niet helder, voor jou denk ik wel.

En ik bedoelde alle Office programma's afsluiten nadat je dat vinkje hebt weggehaald, en dan weer starten en vinkje terugzetten.

Die functie hoort wel zeker automatisch de taal te kiezen, dat is wat ik lees. Het zou alleen wat kunnen falen doordat je niet voldoende onderscheidende woorden hebt getypt om een taal uit te kunnen herkennen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2018, 22:47   #10
anoniem14733
Guest

Standaard

Als het goed is zijn die talen boven de dubbele lijn de talen waar hij sowieso automatisch naar kijkt, weet 't niet zeker helaas.

Ik heb Word eens in veilige modus gestart en dan lijkt de automatische spellingcontrole goed te gaan na enkele woorden maar de grammaticacontrole echt niet.
Ik had een hele mail dus meer dan zat onderscheidende woorden. Blijft vreemd.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten