Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 January 2016, 19:53   #1
anoniem59526
Guest

Standaard Windows10 activeren

Ik heb na uitnodiging van Windows de versie 10 ge´nstalleerd. Maar hoe kom ik aan de activeringscode? Mijn Samsung laptop is nog geen 2 jaar oud, ik kan mij niet herinneren dat ik bij de aankoop een licentiecode heb gekregen.
Ik wil de irritante melding rechts onderin mijn scherm "Activeer Windows" kwijt en de meeste instellingen werken alleen na activering.. .
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2016, 22:19   #2
anoniem26138
Guest

Standaard

Er hoort een sticker onderop de laptop te zitten met een 5x5 karakter product key.

(Voor alle mensen die willen upgraden naar W10, en b.v. hun sticker niet meer leesbaar hebben:
installeer Speccy gedowload vanaf de Piriform site, en lees bij 'Besturingssysteem' het 'Serienummer' af. Dat is de product key van 5x5 karakters. Noteer dat voor de zekerheid voordat je de upgrade stap neemt, je hebt die key zeker nodig bij een verse eerste installatie van een gratis Windows 10. Lees hem NA upgrade/install nogmaals af, waarschijnlijk wijzigt hij na het succesvol installeren en valideren.

Let op, vroeger ging dat ook met Magical Jelly Bean Keyfinder, maar bij mij (Windows 7 Pro) geeft dit programma een verkeerde key af. Het resultaat van Speccy klopt wel met de mij al bekende product key.
Ik heb te weinig ervaring of dit bij iedereen zo is)
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 2 January 2016 om 22:23
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2016, 22:24   #3
anoniem27570
Guest

Standaard

Hoe heb je dan die W10 geinstalleerd?
Een oem windows 7/8.1 dien je eerst te upgraden en daarna is een verse install mogelijk en is die gelijk geactiveerd.
Iets klopt er niet als hij nu niet is geactiveerd.

Aan al die key finders heb je niets, ook niet die de key uit de bios vist.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2016, 22:40   #4
anoniem54435
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Er hoort een sticker onderop de laptop te zitten met een 5x5 karakter product key.

(Voor alle mensen die willen upgraden naar W10, en b.v. hun sticker niet meer leesbaar hebben:
installeer Speccy gedowload vanaf de Piriform site, en lees bij 'Besturingssysteem' het 'Serienummer' af. Dat is de product key van 5x5 karakters. Noteer dat voor de zekerheid voordat je de upgrade stap neemt, je hebt die key zeker nodig bij een verse eerste installatie van een gratis Windows 10. Lees hem NA upgrade/install nogmaals af, waarschijnlijk wijzigt hij na het succesvol installeren en valideren.

Let op, vroeger ging dat ook met Magical Jelly Bean Keyfinder, maar bij mij (Windows 7 Pro) geeft dit programma een verkeerde key af. Het resultaat van Speccy klopt wel met de mij al bekende product key.
Ik heb te weinig ervaring of dit bij iedereen zo is)
.
Harde schijven die af de fabriek zijn ge´nstalleerd, hebben een andere code , dan op de sticker die op een W7 Computer / Laptop staat .
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2016, 22:42   #5
anoniem54435
Guest

Standaard

Bij W10 krijg je alleen automatische activatie , bij de Upgrade van W7 en W8 naar W10 , en die versies moeten legaal zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2016, 00:01   #6
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Pier Bekijk bericht
Een oem windows 7/8.1 dien je eerst te upgraden en daarna is een verse install mogelijk......

Aan al die key finders heb je niets, ook niet die de key uit de bios vist.
Keyfinder van Speccy kan, zoals ik uitlegde, helpen om de oude W7 (of W8.x ?) key uit te lezen. Die heb je nodig als je direct een schone Windows 10 installatie wilt, zonder tussendoor te hoeven upgraden. En dat is mogelijk volgens deze tekst van Microsoft:

"Voer een schone installatie uit vanaf een USB of DVD

Volg deze instructies om een schone installatie van Windows 10 uit te voeren. Als u een gratis upgrade naar Windows 10 wilt uitvoeren, volgt u de instructies in de sectie Upgraden naar Windows 10 met het hulpprogramma. Als u nog geen upgrade naar Windows 10 hebt uitgevoerd en een schone installatie wilt uitvoeren, moet u een hiervoor in aanmerking komende productcode voor Windows 7, Windows 8.1 of Windows 10 invoeren of een licentie kopen om Windows 10 te activeren."

https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10

Die tekst staat onderaan, de tak "Het gebruiken van het hulpprogramma voor het maken van media" uitvouwen, en daarna de tak "Voer een schone installatie uit vanaf een USB- of DVD" uitvouwen.

We hebben niet gelezen hoe Duco de upgrade heeft uitgevoerd, hert zou dus kunnen als verse installatie, en dan heb je dus die key zeker nodig.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2016, 00:09   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
Harde schijven die af de fabriek zijn ge´nstalleerd, hebben een andere code , dan op de sticker die op een W7 Computer / Laptop staat .
Die snap ik niet, wat heeft de sticker dan voor nut ?

Speccy kan dan toch uitsluitsel geven.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2016, 00:16   #8
anoniem27570
Guest

Standaard

Citaat:
Keyfinder van Speccy kan, zoals ik uitlegde, helpen om de oude W7 (of W8.x ?) key uit te lezen. Die heb je nodig als je direct een schone Windows 10 installatie wilt, zonder tussendoor te hoeven upgraden. En dat is mogelijk volgens deze tekst van Microsoft:

"Voer een schone installatie uit vanaf een USB of DVD

Volg deze instructies om een schone installatie van Windows 10 uit te voeren. Als u een gratis upgrade naar Windows 10 wilt uitvoeren, volgt u de instructies in de sectie Upgraden naar Windows 10 met het hulpprogramma. Als u nog geen upgrade naar Windows 10 hebt uitgevoerd en een schone installatie wilt uitvoeren, moet u een hiervoor in aanmerking komende productcode voor Windows 7, Windows 8.1 of Windows 10 invoeren of een licentie kopen om Windows 10 te activeren."

https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10

Die tekst staat onderaan, de tak "Het gebruiken van het hulpprogramma voor het maken van media" uitvouwen, en daarna de tak "Voer een schone installatie uit vanaf een USB- of DVD" uitvouwen.

We hebben niet gelezen hoe Duco de upgrade heeft uitgevoerd, hert zou dus kunnen als verse installatie, en dan heb je dus die key zeker nodig.
Voor een oem versie heb je daar niets aan, dat geldt alleen voor de retail versies maar die staat op de DVD of DVD case.

Een upgrade van een oem versie geldt alleen voor de betrokken pc en daarna heb je bij een verse install geen key meer nodig.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2016, 00:43   #9
anoniem26138
Guest

Standaard

Dat wil ik best geloven, ik heb zelf dit proces nog niet gedaan, maar dan is de Microsoft informatie incorrect, en lopen flink wat mensen tegen de muur omdat zij met hun OEM versie gelijk een schone installatie uit willen voeren.

Iemand het al eens geprobeerd met OEM versie ? Er is in dat artikel (wat toch het kernartikel is rond de gratis upgrade) geen sprake van OEM of Retail.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2016, 09:48   #10
anoniem54435
Guest

Standaard

Citaat:
Die snap ik niet, wat heeft de sticker dan voor nut ?

Speccy kan dan toch uitsluitsel geven.

Een normale herinstallatie op Computer / Laptop van W7 doe je met de licentie code op de sticker, en bij de upgrade naar W10 heb je geen licentie code nodig,
Mits je apparaat aangemeld is bij Microsoft , via het icoon wat Microsoft op het apparaat ,zichtbaar heeft gemaakt.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten