Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Websites maken

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 17 December 2015, 18:22   #1
anoniem14733
Guest

Standaard Radio afbeelding op media link.

Ik heb een html bestand waarbij mensen kunnen kiezen uit 3 internet radiostations.
Afhankelijk van de browser (IE of Firefox) wordt de gekozen muziek dan afgespeeld via windows mediaspeler of VLC mediaspeler.

Maar in plaats van bijv. dat zwarte vlak met dat logo'tje van VLC (of dat playertje van WMP) wil ik graag een jpg van een eigen radiotje laten zien, ziet er mooier uit.

Dan zit je natuurlijk wel met de volumeregeling neem ik aan.

De vraag is echter of dat wat ik wil uberhaupt kan of dat je v.w.b. de afbeelding gebonden bent aan de player die de browser gebruikt.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2015, 12:43   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Kijk eens of je iets kan met iets als jPlayer: http://jplayer.org/
Gaat er dan vooral om of de streamformaten worden ondersteund, maar als dat zo is heb je iets wat in alle browsers hetzelfde is en je helemaal naar wens kunt vormgeven. Ik zou beginnen met copy/paste van een van de demo's en dan eerst de verwijzing naar de audio aanpassen. Als dat werkt kun je eventueel nog iets met de vormgeving doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2015, 15:46   #3
anoniem14733
Guest

Standaard

Als ik het zo in de gauwigheid bekijk ben ik bang dat ik 't niet gebruiken kan gezien de formaten.
Internet radio zendt uit in formaten als .pls en .asx onder andere, dus daar moet het wel mee kunnen werken. Maar alvast bedankt voor deze tip. Misschien moet ik in eenzelfde richting als jplayer eens gaan zoeken.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten