Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 30 October 2015, 15:43   #1
anoniem14733
Guest

Standaard Powerpoint presentatie naar ander scherm

Ik heb weer eens iets gedaan en weet niet hoe ik het weer goed krijg.

Ben aan het prutsen geweest om eens een tweede scherm aan te sluiten, netjes gelukt ook met bureaublad uitbreiden, werkt allemaal prima.

In de email zitten wel eens pps bestanden, dus op een of andere manier het scherm weten te minimaliseren om het naar het tweede scherm te krijgen en daar weer groot te maken.

Probleem: Ik weet niet meer hoe ik dat gedaan heb. En ik wil dat weer graag terug naar m'n hoofdscherm hebben als ik vanuit de email op een pps klik.

Deze site heb ik al gevonden:
http://www.sneltoetsen.com/sneltoetsen_powerpoint.html

Maar ik zie niet goed wat ik moet doen. Alt-F9 heb ik al geprobeerd.
Iemand een idee hoe ik dat weer goed krijg? Want als ik Powerpoint (2013) gewoon start, dan start ie ook gewoon op m'n hoofdscherm.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 October 2015, 10:55   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Probeer eens met de windowstoets in combinatie met pijltje-links of pijltje-rechts (afhankelijk van welke kant het op moet) of je de presentatie naar het andere scherm kunt krijgen. Uiteraard proberen als de presentatie actief is.

Anders moet je eens een nieuwe (normale, geen pps) presentatie maken. Mag 1 lege dia zijn trouwens. Start die, en je krijgt waarschijnlijk de presentatiemodus. Bovenaan zit een knopje om de twee schermen te wisselen. Als het goed is onthoudt 'ie dat voor de volgende keer en allicht staat de pps dan ook op het andere scherm.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 October 2015, 11:21   #3
anoniem13291
Guest

Standaard

Hernoem het .pps bestand naar .ppt zodat Powerpoint deze in ontwikkel modus zal openen. In die modus kan je aangeven welk beeldscherm als standaard moet worden gebruikt. Ik weet zo niet of het voldoende is om dat te doen met een nieuwe presentatie maar ik denk dat het dan direct geldt als standaard voor Powerpoint.

Edit:
Zoals FooBar ook al aangaf
  Met citaat antwoorden
Oud 31 October 2015, 14:19   #4
anoniem14733
Guest

Standaard

@Foobar: Volgens mij heb ik hem zo wel naar het rechter beeldscherm gekregen, weet ik niet meer zeker. Maar hij gaat niet meer terug naar het hoofdscherm.

De presentatiemodus kan ik ook starten vanuit de presentatie. Maar ik zie daar zo vlug geen optie om te kiezen welk scherm dat ik moet gebruiken.
Ook niet als ik hem naar ppt hernoem.
De enige optie die ik zag was "presentatie dupliceren", maar als ik dat doe zit ie op beide beeldschermen en heeft Powerpoint gewoon de windows instelling dupliceren gebruikt die ik normaal op uitbreiden heb staan.

Ik kan er overheen kijken maar ik zie geen optie om beeldschermen te wijzigen in deze 2013 versie.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 October 2015, 14:23   #5
anoniem13291
Guest

Standaard

Deze wellicht:

Powerpoint.JPG
  Met citaat antwoorden
Oud 31 October 2015, 14:37   #6
anoniem14733
Guest

Standaard

Oplossing toch dankzij jullie gevonden. Ik zat alleen bij de verkeerde opties te kijken.

Ik heb eerst de pps opgeslagen en naar ppt hernoemd.
De optie om beeldschermen te wisselen zat onder "diavoorstelling" en dan "diavoorstelling instellen". Daar stond de monitor op "automatisch".
Deze op primaire monitor gezet, en toen opgeslagen, weer hernoemd naar .pps en toen speelde die op de juiste monitor af.
Toen ook geprobeerd vanuit de email en dat gaat nu ook goed.

Ik blijf het echter belachelijk vinden dat je het niet gewoon zoals bij een laptop met een functie toets kunt doen of Windows toets en dan pijltje.
Of gewoon een mogelijkheid tot minimaliseren was ook al goed geweest.

Anyway, is fixed, thanks!
  Met citaat antwoorden
Oud 31 October 2015, 14:38   #7
anoniem14733
Guest

Standaard

Ah ik was net aan het zoeken en had de oplossing van Edmoor niet gezien.

Maar inderdaad, dat is de optie Edmoor. Thanks!

Gelukkig maar dat hij die instelling dan ook voor alle presentaties bewaard en niet alleen voor die ene waarin je dat instelt.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten