Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 October 2015, 18:07   #1
anoniem14733
Guest

Standaard Adblocker die men niet ziet

Ik werk met Firefox en heb er al een tijd lang AdBlockPlus op staan.

Het is nu echter zodat er schijnbaar een detectie tool voor is. Steeds meer sites geven dan aan dat je "een adblocker gebruikt" en daarbij krijg je dan ofwel een stukje tekst over reclame inkomsten te zien, ofwel de site (of een deel ervan) werkt gewoonweg niet totdat je het ding hebt uitgeschakeld.

Is er inmiddels ook een goede Adblocker die nog niet gedetecteerd wordt?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2015, 20:57   #2
anoniem13673
Guest

Standaard

Ik denk niet dat je het voor elkaar gaat krijgen dat je reclame op een website niet ziet, de rest wel, maar dat tegelijk de website dat niet in de gaten heeft. Ze kunnen natuurlijk vrij eenvoudig zien dat de hele pagina opgehaald wordt vanaf jouw IP adres, maar dat heel specifiek de banners niet opgehaald worden.

De enige manier zou dan zijn om de hele pagina te laden, maar om de reclames niet te laten zien, maar dan doe je alle voordelen (snelheid van je pagina, bescherming tegen tracking, bescherming tegen eventuele malware) teniet.

Bovendien, en dat klinkt misschien hypocriet van een mede-AdBlock Plus gebruiker, als je je zo stoort aan de meldingen dat je die adblocker gebruikt, dan heb je wat mij betreft drie opties – je schakelt, zoals gevraagd, die blocker uit, je leert ermee leven of je bezoekt die website gewoon niet meer.

Die website die je bezoekt verdient namelijk niets aan jou, en wil op deze manier duidelijk maken dat ze jou dan eigenlijk gewoon liever niet als bezoeker hebben zolang je alleen maar geld kost en niets oplevert.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2015, 23:20   #3
anoniem14733
Guest

Standaard

Wat mij betreft klinkt dat niet hypocriet, je legt gewoon de feiten op tafel, daar is niets mis mee. Of je ad-block plus nu wel of niet gebruikt, zo is de situatie nu eenmaal dus dat kun je niet hypocriet noemen.

Genoemde opties heb ik ook inderdaad bedacht, vandaar ook de vraag die ik stelde.
Een paar advertenties maken me ook niet uit, maar sommigen maken het wel erg bont en het gaat dus feitelijk maar om enkele sites.

De meesten gun ik rustig hun inkomsten van "unieke bezoekers" wel hoor, dan schakel ik het wel uit. Geen enkel probleem.

Ik had al zo'n vermoeden dat er niets op gevonden zijn, maar dat weten we nu dan zeker, bedankt voor je antwoord!
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2015, 23:32   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Op zich is het bedrijf van Adblock wel slim bezig. Want er komen zoals je merkt wel reclame's doorheen, maar die bedrijven betalen daarvoor weer aan het bedrijf dat het programma ontwikkelde.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2015, 23:49   #5
anoniem14733
Guest

Standaard

Ahaaa... inderdaad slim van Adblock.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2015, 08:21   #6
anoniem54435
Guest

Standaard

http://tweakers.net/nieuws/105594/ma...me-partij.html

Dit ter info.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2015, 13:27   #7
anoniem14733
Guest

Standaard

Ben benieuwd wat het dan nog gaat worden. Bedankt Desperado!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2015, 16:07   #8
anoniem54435
Guest

Standaard

Iets meer reclame denk ik .
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten