Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 October 2015, 22:16   #11
anoniem42071
Guest

Standaard

Ach ik ben van de week nog bezig geweest met XP en als je dat vergelijkt met W10 is er in de basis niets verandert.
Ze plempen het op een andere plaats neer en verstoppen sommige functies ergens anders en ze geven hier en daar dingen een ander uiterlijk en....
Vooral MINDER gemakkelijke menu's. Alles vooral achter onduidelijke streepjes, sterretjes en andere domme figuren verstoppen.

Zo kan je maar ineens 3 minuten bezig zijn op in Edge (wat ik niet gebruik) een favorietenbalk zichtbaar te krijgen....
Maar goed Erik W10 is dan gratis voorlopig...

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2015, 10:24   #12
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30
Ze plempen het op een andere plaats neer en verstoppen sommige functies ergens anders en ze geven hier en daar dingen een ander uiterlijk en.... Vooral MINDER gemakkelijke menu's. Alles vooral achter onduidelijke streepjes, sterretjes en andere domme figuren verstoppen.
Ik denk steeds vaker 'Dat is om de mensen bezig te houden'.

De grootste Windows fan moet eigenlijk toegeven, er is geen vooruitgang aan om een simpele functie als 'Opstarten als Windows start' uit het zicht halen (Startmenu, de naam zegt genoeg), en heel diep in een verborgen mapstructuur te zetten.

Er is overigens een snellere weg om toegang tot de map te krijgen voor de huidige gebruiker, geef de opdracht:

Shell_startup.jpg

(shell : startup maar dan zonder spaties... maar dat wordt deze smiley dus heb ik het als afbeelding gepost)

Alleen heb ik geen Windows 10, dus ik kan niet checken of je dan zonder permissie- of 'Verborgen' problemen de map als niets wetende gebruiker kan openen.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2015, 13:55   #13
anoniem49196
Guest

Standaard

Beetje off topic, maar ach..

Voor Erik: shell:startup
Zonder spaties, en toch zonder smiley.

Wil je geen onbedoelde smileys in je bericht op dit forum? Gebruik dan niet het tekstvak Snel reageren, maar klik daaronder op Meer opties.

Onder Overige opties kun je dan een vinkje zetten voor "Smileys uitschakelen".

Overigens een prima tip, Erik. Bedankt!
Werkt in Windows 7 en ook in Windows 10.
Ik maak daarbij geen gebruik van een opdracht via Uitvoeren, maar plak of type shell:startup gewoon in de adresbalk van de Verkenner, gevolgd door een druk op de Enter toets.
De map AppData is normaal verborgen, maar wanneer je het commando shell:startup geeft of die tekst typt of plakt in de adresbalk van de Verkenner, dan zal de map Opstarten toch gewoon geopend worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2015, 16:57   #14
anoniem26138
Guest

Standaard

Ook bedankt voor die info, vooral het gebruik van de adresbalk hier voor. Maar een Windows key drukken gaat ook snel hoor, je aanwijzer staat dan al in het tekstveld.

Nog de toevoeging om in de map 'Opstarten' te geraken voor alle gebruikers:
shell:common startup
(let op de spatie)

Het totale wat zo 'zelf op te starten' is bij boot zijn natuurlijk de programma's in common startup en startup tesamen.

Het mooie van die twee opdrachten is dat je nu niet meer hoeft te verdwalen in de verschillende Windows versies, waarbij ze allemaal weer een eigen plaatsje voor die map hebben; allemaal te bereiken met dezelfde opdrachten. Pleister op de wond van het gemis van die map in het startmenu.

(Geen smileys, daar wist ik ergens wel van het bestaan, maar vond dat voor één bericht met één botsing in de tekst te veel zoeken. Je moet het ook weer uitschakelen als je met smileys verder wil.
Maar ja, een afbeelding neerzetten was toch ook weer niet weinig werk)
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 13 October 2015 om 19:55
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2015, 17:47   #15
anoniem26138
Guest

Standaard

Tja..... Ook off topic, maar toch na die ene schelp nog een doos vol schelpen:

alle shell opdrachten voor het snel binnenstappen van speciale folders, t&m Windows 8:

http://pc-addicts.com/pro-tip-windows-shell-commands/

Shell:personal is zo'n belangrijke: brengt je naar 'Mijn documenten'.

(Kijk eens... geen smiley :)
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 13 October 2015 om 19:57
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2015, 21:00   #16
anoniem22587
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
De map appdata is standaard verborgen. Je kunt hem zichtbaar maken via map- en zoekopties. Maar je komt er normaal gesproken ook in door %userprofile%/appdata te typen in de adresbalk van windows verkenner.
Hiermee kom ik inderdaad in de map opstarten, bedankt! Helaas is deze map leeg terwijl er wel degelijk een paar programma's mee opstarten. Ik heb ook nog msconfig geprobeerd en als ik het tabblad "opstarten" kies word ik daar doorverwezen naar Taakbeheer waar ik onder tabblad "opstarten" diverse programma's vind. Alleen is het me nog niet gelukt er eentje aan toe te voegen.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2015, 21:36   #17
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wipi35 Bekijk bericht
Hiermee kom ik inderdaad in de map opstarten, bedankt! Helaas is deze map leeg terwijl er wel degelijk een paar programma's mee opstarten. Ik heb ook nog msconfig geprobeerd en als ik het tabblad "opstarten" kies word ik daar doorverwezen naar Taakbeheer waar ik onder tabblad "opstarten" diverse programma's vind. Alleen is het me nog niet gelukt er eentje aan toe te voegen.
Ja maar nu haal je 2 dingen door elkaar. Op de één of andere manier start het systeem dingen op en Windows zelf, nadat het is opgestart ook.
Je kan toch gewoon de snelkoppeling van het programma dat je wilt starten in de map "Opstarten" plaatsen?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2015, 10:27   #18
anoniem26138
Guest

Standaard

Wat je in MSCONFIG ziet is min of meer een leesbare versie van wat er in het register staat vermeld op het gebied van mee opstarten. Zou je daar iets willen toevoegen dan moet je het register op diverse plaatsen bewerken. Niet doen, niet te doen, is voor softwareschrijvers.

Juist die map Opstarten is bedoeld om de gebruiker de mogelijkheid te geven er snelkoppelingen naar eigen programma's in te zetten.

(Kijk ook in bericht (#13 en) #14 hoe je ook nog een algemene map 'Opstarten' hebt welke inhoud voor elke gebruiker mee opgestart wordt)
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 14 October 2015 om 10:35
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten