Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 9 February 2017, 20:24   #31
anoniem38560
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Met nadruk op 'bijna alle instellingen', maar 'nog een aantal instellingen' zou preciezer zijn; als je dat al een aantal keren hebt meegemaakt ga je zoeken naar je oude welbekende functionaliteit, wat daar is vaak je workflow op gebouwd.
Voorbeeldje in dit geval is de verdwenen 7 kanaals equalizer, en dat is toch wel meer dan een aderlating. Tenzij ik hem over het hoofd zag in Windows afslanking ?
.
Als het om workflow gaat is het toch het beste om geen nieuw besturingssysteem op oude hardware te installeren. Sterker nog als die legacy driver er niet was geweest had upgrade advisor je verteld dat je hardware niet compatible was.
https://sourceforge.net/projects/equalizerapo/

Dappertje

Laatst gewijzigd door dappertje : 9 February 2017 om 20:30
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2017, 20:53   #32
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dappertje Bekijk bericht
Als het om workflow gaat is het toch het beste om geen nieuw besturingssysteem op oude hardware te installeren.
Klinkt het woord 'verplicht' je bekend in de oren ? In de zin van anders niet meer tot veilig geupdate worden dus. Ik moet ook internet bankieren, dat is niet echt meer een keus.
Citaat:
....als die legacy driver er niet was geweest had upgrade advisor je verteld dat je hardware niet compatible was.
Zoals ik schreef, een kwestie van woordkeuze. Ik zeg liever dat het OS niet compatibel is met de hardware, niet omgedraaid. De hardware was er uiteindelijk al, het nieuwe besturingssysteem kwam later.

Ik voel weer zo'n discussie opkomen tussen mensen die er geen probleem in zien om met regelmaat € 500-1000 uit te geven omdat de markt het ze zo uitlegt, en de mensen die geen afstand kunnen doen van goed werkende hardware, en daarbij ook het geld er voor missen.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 9 February 2017 om 21:11
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2017, 21:19   #33
anoniem38560
Guest

Citaat:
Ik zeg liever dat het OS niet compatibel is met de hardware, niet omgedraaid. De hardware was er uiteindelijk al, het nieuwe besturingssysteem kwam later.
.
Hier spreek je jezelf tegen want de operatingsysteem is compatible met je hardware en de drivers zijn daar. Wat niet werkt is het programmatje van SoundMax en dat is software.
Windows is altijd log geweest omdat alles altijd maar backwart compatible moest zijn maar omdat ze daar voor een groot gedeelte vanaf zijn gestapt loopt alles veel soepeler en zijn de laatste Windows versies veel lichter dan b.v. Vista of XP.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2017, 21:35   #34
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Hier spreek je jezelf tegen want de operatingsysteem is compatible met je hardware en de drivers zijn daar. Wat niet werkt is het programmatje van SoundMax en dat is software.
Hier heb je best een punt, de equalizer was (is) een Soundmax feature. Als daar een alternatief voor te vinden is, zoals de link die je gaf (dank daar voor) dan komen we in dit geval een heel eind.

Ik heb overigens nog steeds onder W7 de oude driver van Soundmax, en niet de Windows geïnstalleerde. Gewoon omdat het werkt.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2017, 02:08   #35
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Dan moet je niet met drivers gaan knoeien maar het soundmax programma verwijderen daar je in Windows zelf bijna alle instellingen kan doen die je wil.
Er zijn zeker voor streaming en al helemaal als je zowel de voorkant aansluiting alsook de achterkant aansluiting wilt gebruiken, wat instellingen die je uitsluitend in de software driver van de fabrikant kunt doen.
Trouwens ik ben te zeer deskundig om te gaan "knoeien" en dat doe ik dan ook niet, als iets goed werkt probeer ik hooguit iets uit om te zien of dit tot verbetering kan leiden en ik ook weet dat ik het indien niet, weer gefixed krijg. Zoals ook was aangegeven.

Dat je alles kunt instellen met Windows wat je zou willen is zeker niet correct.
Mijn programma'tje is of liever gezegd was echt niet het probleem. En ik had ook nu weer geen last totdat ik opeens merkte dat er gepiep en gekraakt komt bij USB gebruik. Idem bij mijn "nieuwere" pc die ik nu al weer 4 jaar heb met andere ingebouwde soundkaart trouwens.
En originele Windows drivers zijn lang niet altijd beter, sterker nog, er zijn zelfs gevallen waarbij afgeraden wordt deze te gebruiken en men beter die van de fabrikant kan nemen.

De upgrade advisor is trouwens iets om naar W10 te gaan, ga ik sowieso niet doen totdat deze pc vervangen is.

Citaat:
Windows is altijd log geweest omdat alles altijd maar backwart compatible moest zijn maar omdat ze daar voor een groot gedeelte vanaf zijn gestapt loopt alles veel soepeler en zijn de laatste Windows versies veel lichter dan b.v. Vista of XP.
Sorry als ik het zo zeg, maar nu maak je me echt aan het lachen met dit statement, want het slaat kant nog wal.
XP is sowieso veel lichter dan Vista. Verder is 7 nauwelijks lichter dan XP. Gaat het sneller? Ja maar waarom? Snellere hardware (cpu's) en meer geheugen waar het OS ook mee kan om gaan.
Dat beargumenteert nog niet waarom ik het lachwekkend vind dat backwards compatibility dan logger maakt.
De voornaamste reden daarvan is dat namelijk Microsoft zelf kleine dingen net zo verandert zodat fabrikanten nieuwe hardware kunnen verkopen. Daar zijn geheime afspraken over en dat is bekend.
Het beste voorbeeld daarvan is dat je op Linux nog met gemak een antieke matrixprinter kunt gebruiken, probeer dat eens met Windows 10? En Linux is lichter en sneller dan welke Windows versie ook.

Ik heb zelf meegemaakt dat ik een hardware apparaat zou moeten vervangen, kwam geen nieuwe driver voor, nee want net zoals jij zegt, de fabrikant ondersteund geen oude hardware meer, je moet dan nieuwe kopen die meer compatible is met het OS.
Ja daar wordt naar toe gewerkt, het bewijs kreeg ik toen in handen. Een programmeur was een bestand (ik dacht een .dll) gaan bekijken.
Dan moest je de oude W98 driver installeren, dan met een hex editor deze .dll openen en op een bepaalde regel een 0 in een 1 veranderen. Echt maar 1 bit omzetten was alles, echt alles, en het werkte weer perfect in Windows XP.
Dat was een oplossing die ik op internet vond, omdat die programmeur het ronduit onzinnig en belachelijk vond dat er geen ondersteuning meer kwam terwijl het zo'n minieme aanpassing was.

Is dat zoveel moeite? Zoveel ondersteuning? Een minieme verandering van MS die de gebruiker weer onnodig op kosten jaagt.
Natuurlijk begrijp ik ook wel dat fabrikanten oude meuk (pak een HP 600 printer bijv.) niet meer ondersteunen op een gegeven moment.
Maar het is ook gewoonweg belachelijk dat bij elke Windows versie die driver verandert zou moeten worden. Backwards compatibility? Bull... want voor Linux is ook geen andere driver nodig bij elke versie.
Dat zijn dus gewoon smoesjes van of liever gezegd expres veroorzaakt door MS.

Laatst gewijzigd door BlackTiger : 10 February 2017 om 02:11 Reden: Typo's fixed.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2017, 11:21   #36
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Hier heb je best een punt, de equalizer was (is) een Soundmax feature. Als daar een alternatief voor te vinden is, zoals de link die je gaf (dank daar voor) dan komen we in dit geval een heel eind.
Dit blijkt misschien toch niet helemaal hetzelfde als de equalizer van Soundmax:

Een eigenschap van Equalizer APO:
"APIs like ASIO or WASAPI exclusive mode can not be used"

Dit topic laat deels het belang van de WASAPI modus zien:
http://forum.computeridee.nl/showthr...ghlight=wasapi

Ik ben hier helaas niet genoeg in thuis om op voorhand te zien of hiermee ook die functionaliteit zoals het topic omschrijft is verdwenen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten