Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 March 2018, 16:43   #11
anoniem38560
Guest

Standaard

Ik denk dat automatisch naar de mail kijkt en 1 van de talen gaat gebruiken en niet voor ieder woord een andere taal. Volgens mij kan je dit alleen oplossen door aan je custom dictionary alle Engelse
woorden toe te voegen. Er zijn genoeg dictionary's on-line b.v. Hunspell die je kan openen in kladblok en alle woorden naar je custum dictionary copieren. Spelchecken gaat dan wel iets langer duren.

dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2018, 17:41   #12
anoniem14733
Guest

Standaard

Het is ook niet de bedoeling voor ieder woord een andere taal.
Er is een Engelse dictionary aanwezig dus die hoef je niet bij de custom taal erbij te doen.

Als ik Word in veilige modus op start, dan "ziet" hij na een paar woorden wel dat het de Engelse tekst betreft en schakelt dan automatisch over. Alleen grammaticacontrole schakelt niet automatisch over, dat is op zich niet zo'n probleem.

Maar nu breekt mijn klomp. Of het nu is dat ik eerder Winword eens in veilige modus heb opgestart, geen idee.

Echter op dit moment werkt alles weer als vanouds. Zowel in Outlook alsook in Word herkent hij automatisch de taal en past dan de spellingcontrole aan.
Dus als ik Engelstalige tekst schrijf dan schakelt hij naar een aantal woorden automatisch over op Engelstalige spellingscontrole.
Maak ik een nieuwe mail (of document) met Nederlandse taal blijft hij de Nederlandse controle doen.
Grammaticacontrole heb ik niet gecontroleerd, vind ik minder belangrijk om dat in 't Engels te doen maar misschien doet die het nu ook wel weer automatisch.

Ik heb verder niets aan instellingen of wat dan ook verandert. Vaag.
Anyway, opgelost dus, al weet ik niet waardoor.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2018, 14:30   #13
anoniem26138
Guest

Standaard

Mocht het weer gebeuren, eerst de add-ins eens uitschakelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2018, 15:00   #14
anoniem14733
Guest

Standaard

Dat gaat dan niet lukken, er zijn er namelijk geen ingeschakeld behalve de standaard add-ins die je niet kunt uitschakelen en ook nodig hebt:
Microsoft Exchange Addin en
Microsoft SharePoint Server Colleague Import Add-in
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten