Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Websites maken

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 May 2017, 21:05   #1
anoniem14733
Guest

Standaard Muziekspeler met streams op site

Ik had op m'n site een muziekspeler.
Dan kun je klikken op "internet radio", vervolgens ging een apart klein schermpje open met 3 keuzes.
Dit is een voorbeeld in een groot scherm.
Hiermee kon je dus kiezen uit een aantal radiostations die ik zelf kon in geven middels een html bestand.

Dat html bestand bevatte code van Microsoft Mediaspeler. Ik kan hem wel posten, je kunt ook de source van dat html bestand bekijken misschien, maar dat is weinig zinvol.

Chrome en Firefox gebruiken namelijk geen Microsoft media player plugin meer, laten dat niet meer toe. Ik dacht eerst nog een VLC plugin te hebben voor Firefox maar kan hem niet meer vinden, althans niet een die de radio laat spelen.

Nu zou dat wat ik wil ook een flash of html5 moeten kunnen.
Heb wel eens voorzichtig gekeken naar html5 code en dat lijkt me het mooist, maar dan kan ik maar 1 station ingeven en de bedoeling is nu eenmaal dat men middels een pulldown (of zo) kan kiezen.

Is er hier iemand wat meer thuis in html5 die me een stukje code kan bezorgen waarmee bovenstaand weer mogelijk is?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2017, 23:17   #2
anoniem14733
Guest

Standaard

Niemand een idee?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2017, 08:55   #3
anoniem15124
Guest

Standaard

Niet gehinderd door enige kennis

In neem aan dat je (in html5) een bepaalde link opent/aanroept om het radiostation te laten horen.
Is het mogelijk om die link als variabele in te stellen. Door javascript / jquery vul je dan die variabele o.b.v. het geselecteerde station in de pulldown.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2017, 13:32   #4
anoniem14733
Guest

Standaard

Daar had ik ook aan gedacht maar ik weet niet hoe, dat is het probleem aangezien ik dus ook niet gehinderd wordt door enige kennis.

Nu staat het er dus bijv. als volgt:
Code:
OPTION value="http://www.radio-tijdloos.nl/tijdloos.asx">1. Radio Tijdloos</OPTION>
Die verwijst dan naar een stuk code die de mediaspeler automatisch op start. Als je hem los gebruikt in de browse krijg je een "openen met" vakje met een keuze.

Ga je die asx bekijken dan verwijst die naar een m3u bestand. Jammer genoeg is bij sommige radiozenders waaronder deze, vrijwel niet te achterhalen op welke server en welke poort hij nu exact draait, hetgeen alles een stuk eenvoudiger zou maken.

Dus ik zal het moeten klaar krijgen met die .asx of de .m3u en dan zorgen dat bijv. automatisch VLC opent of een andere mediaspeler die ik in html5 code kan integreren.
Nu heb ik wel html5 players gevonden en maar daar kun je bijv. uitsluitend verwijzen naar mp3 bestanden (m3u dus) en niet naar .asx en twee zenders minstens hebben alleen .asx files. Dat maakt het lastiger.
En ik ken wel een beetje html, maar zelfs dat beetje is meer op lezen gebaseerd dan op maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2017, 14:31   #5
anoniem15124
Guest

Standaard

Zijn dat online radio's?
Die hebben hun website, dus, nog niet in HTML5?
Kun je anders niet navragen bij hen?
Heb nog gezocht met Google (zul jij ook gedaan hebben), maar ook daar heb ik zo snel geen antwoord gevonden.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2017, 15:02   #6
anoniem14733
Guest

Standaard

Zij hoeven dat niet perse, maar ik weet van eentje dat hij wel html5 heeft.
Want zo'n station hoeft maar 1 zender te laten horen dus die kunnen eenvoudig een html5 player installeren en daarop hun muziekstation configureren met autostart en klaar.

Ik ga dat niet navragen, dat zijn commerciele stations en over het algemeen willen die liever dat men ook hun website bezoekt.

Via Google is zat te vinden, maar allemaal html5 spelers waar je maar 1 station in kunt duwen. Die zul je ook wel gezien hebben.
Toch in elk geval bedankt voor het meedenken en zoeken.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2017, 16:21   #7
anoniem14733
Guest

Standaard

@Dappertje: Je hebt je reactie al weggehaald zie ik, maar ik kan helaas niet coderen of programmeren, dus ook niet in javascript of met jquery's.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten