Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 September 2015, 04:20   #11
anoniem42071
Guest

Standaard

Nou de fout van OneDrive denk ik zeker. Ik zou de map "Microsoft OneDrive" daar eens weghalen en een andere naam geven. (Parkeer hem even op een andere partitie als dat lukt.)
Heb je daar soms ook nog een map "Skydrive" zoals het programma in het begin heette?.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2015, 11:45   #12
anoniem26032
Guest

Standaard

Helpt niet, Ik denk dat het te maken heeft met eerst op lokaal account gewerkt te hebben. Durf er niet goed met experimenteren omdat er meer dan 3 GB aan belangrijke bestanden in OneDrive zitten.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2015, 12:05   #13
anoniem42071
Guest

Standaard

De map Onedrive wordt gesynchroniseerd met de ruimte bij MS. Als je de inhoud van die map eerst kopieert naar een map met een andere naam elders op de pc, dan heb je die data nog altijd.
Pas als in de map OneDrive dingen verwijdert, verwijder je ze ook bij ms.
En de inhoud van OneDrive is vanaf elke pc met internet voor je bereikbaar met account en ww.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2015, 12:08   #14
anoniem26032
Guest

Standaard

Stel dat ik de inhoud van de mappen op een andere plaats parkeer kan ik dan onedrive desinstalleren en terug nieuw installeren zonder verlies van data op de ruimte bij MS ?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2015, 12:57   #15
anoniem26032
Guest

Standaard

Ik ben ook even gaan kijken in referentiebeheer en zie daar bij OneDrive cached credential van OneDrive niet mijn gebruikersnaam van mijn MS account doch een reeks letters en nummers. Is dat misschien een probleem en mag ik dat veranderen ?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2015, 13:17   #16
anoniem42071
Guest

Standaard

Ja maar als je die data zou kwijtraken bij OneDrive dan zet je de backup in de nieuwe map OneDrive en daarna kan je weer sychroniseren.
Maar ik verwacht, dat als je ruimte bij MS wordt leeg gemaakt, dat je daar toch wel een waarschuwing van krijgt.

Aan dat account met vreemde letters zou ik niet knoeien.

Ga naar www.outlook.com. Log in en bekijk daar de inhoud van je Onedrive bij MS.
Dan weet je of je met hetzelfde account werkt.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2015, 13:26   #17
anoniem26032
Guest

Standaard

Bedankt, daar ben ik wel even zoet mee. Ik werk met hetzelfde account.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2015, 15:34   #18
anoniem26032
Guest

Standaard

Ik heb de map Microsoft OneDrive hernoemt en nu werkt automatisch inloggen bij windows start up.
Het probleem met Google Chrome is er nog steeds. Ik kan chrome enkel openen als ik met de rechtermuisknop klik op openen als administrator. In eigenschappen aanvinken "altijd als administrator openen" werkt niet. Ik heb chrome al verwijdert en terug ge´nstalleerd doch zonder succes.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2015, 15:44   #19
anoniem26032
Guest

Standaard

Ondertussen is het probleem met Chrome ook van de baan.
Ik heb de beta versie van chrome ge´nstalleerd en alles werkt nu normaal.

Bedankt voor alle hulp en tips.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2015, 15:47   #20
anoniem42071
Guest

Standaard

Doe eens een scan met de volgende programma's op Malware en Adware:

Begin met een scan met ADWcleaner http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en je op "Verwijderen" kunt klikken en start opnieuw op.

Daarna doe je een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: https://www.malwarebytes.org/ en verwijder alles wat gevonden wordt.

Buiten deze twee kan je ook nog: Junkware Removal Tool gebruiken. http://www.bleepingcomputer.com/down...-removal-tool/ Het maakt wel tevoren een backup van het register.

Ik las dat een Malware besmetting de oorzaak zou kunnen zijn.

Edit: Dat laatste bericht miste ik net. Ik zou toch deze scans even doen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten