Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 August 2014, 01:07   #11
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Kom je er hier niet in 1x met REN *.mp4.m4a *.m4a
Ik heb het niet getest, dat gaat een beetje lastig op een tablet.
Nee dat lukte niet, dat was ook mijn eerste poging. Geen foutmelding, maar die komt er nooit als er met wildcards geen enkel bestand gevonden wordt dat aan het gevraagde criterium voldoet. Wel als het een volledig omschreven naam is.

Netjes gevonden die %%~ni
Nu vond ik er gelijk wat meer.

Uitleg voor de FOR loop:
http://technet.microsoft.com/en-us/l.../bb490909.aspx
Je vind meer van dat soort mogelijkheden met de variabelen onder het kopje 'Variable with modifier'

Overigens weet ik niet of je weet dat de gebruikte letter (i) als variabele, ook elke andere letter kan zijn. Je kan daar ook een a voor gebruiken. De letter is symbolisch voor de door jou gebruikte elementen, het is alleen dat je aan het begin van die FOR loop aangeeft dat jij wilt dat je elementen i genoemd worden, en dat je vervolgens verderop in je FOR loop steeds aan diezelfde letter refereert als jij jouw elementen wilt noemen of ergens als parameter moet invullen.
Zo is het dus ook mogelijk geneste FOR loops te maken, en dan gebruik je per loop een andere letter, om steeds juist te blijven refereren. Anders zouden de loops (en wij) in de knoop raken van verwarring

Ik lees nu ook dat die variabelen hoofdlettergevoelig zijn, en dat je er daardoor maximaal 52 in een batchfile zou kunnen toepassen.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 15 August 2014 om 08:55
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2014, 12:13   #12
anoniem57295
Guest

Standaard

dat van die letter I had ik wel begrepen uit de voorbeelden etc.

maar dat het kaasgevoelig is, wist ik niet.

nesten geeft me altijd hoofdpijn, alleen in Excel niet

wat ik nu zou moeten doen, is FFmpeg of FFprobe gebruiken om de extensie van de audio stream te ontdekken en dat dat door te geven aan de batchfile,

Het zou dan iets moeten worden zoals: (in rood de fake-commando's)
Code:
FOR %%i IN ("*.mp4") DO (
echo %%i
ffprobe detect extension 
ffprobe put extension in variable %%x
ffmpeg -i "%%i" -vn -acodec copy "newfiles\%%~ni.%%x"
)

Laatst gewijzigd door GwenKillders : 15 August 2014 om 12:29
  Met citaat antwoorden
Oud 17 August 2014, 16:27   #13
anoniem26138
Guest

Standaard

Hum hum... wel een ideetje, maar misschien ook niet elegant ? Het betreft namelijk wat schijfactiviteit, alhoewel dat op de moderne machine een peulenschil is qua snelheid. Wel ietsje slijtage, maar ja, wie kan dat afmeten. Vroeger had ik eventueel een RAM-drive voor zoiets, zodat alles zich in het geheugen zou afspelen, maar dan wordt zo'n programma minder algemeen, want niet iedereen heeft een RAM-drive op het systeem ingericht.

Het idee:
ik heb wat command line opties bekeken van ffmpeg, en deze twee zijn interessante, eentje zou je misschien kunnen gebruiken:

======================================

‘-t duration (input/output)’
When used as an input option (before -i), limit the duration of data read from the input file.
When used as an output option (before an output filename), stop writing the output after its duration reaches duration.
duration may be a number in seconds, or in hh:mm : ss[.xxx] form.
-to and -t are mutually exclusive and -t has priority.

‘-fs limit_size (output)’
Set the file size limit, expressed in bytes.

Hoe die voor je te gebruiken:
maak in je actieve map een (tijdelijke) submap, haal dat audiofile uit je container met één van de bovenstaande parameters en plaats het in die submap. Dus het idee is een heel kort audiobestand maken, b.v. 1 seconde met de eerste optie, of b.v. 5000 Bytes met de tweede optie.
Dan heb je de extensie op schijf staan

Maak dan een FOR loop met maar één element, namelijk dat ene bestand in de submap (submap\*.* want er staat toch maar 1 bestand in), en IN de loop zet je een SET command om de extensie als variabele (in het environment) te maken.

Volgens die FOR variabelen syntax in die link die ik gaf:
%~xI "Expands %I to a file extension only. "
(Dat wil zeggen de punt + alle karakters achter de punt)

FOR %%a in (submap\*.*) DO SET AUD_EXT=%%~xa

Vanaf nu, als je in je batchfile die extensie nodig hebt, zit die in de variabele AUD_EXT, en je refereert er naar (leest hem uit) als %AUD_EXT%
( b.v. ECHO %AUD_EXT% )

Zoiets totaal dus, maar niet door mij getest:
Code:
MD audio_temp
ffmpeg  ( + alle parameters om een seconde audio in die map te zetten)
FOR %%a IN (audio_temp\*.*) DO SET AUD_EXT=%%~xa
RD /s /q audio_temp
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 18 August 2014 om 00:16
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2014, 17:43   #14
anoniem57295
Guest

Standaard

Lieve Erik,

Heel erg bedankt, ik ga dit een keer proberen denk ik .

vraag: ook voor het 1-seconde bestand moet je de extensie weten, denk ik? dus dat verschuift het probleem toch naar het 1-seconde bestand? Of ben ik blond?

In de tussentijd en ik wil niet onverschllig klinken, gebruik ik een GUI om het leven makkelijker te maken.

RAMdrives? een goed alternatief is usb's nu, denk?

Laatst gewijzigd door GwenKillders : 20 August 2014 om 18:02
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2014, 18:31   #15
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GwenKillders Bekijk bericht
vraag: ook voor het 1-seconde bestand moet je de extensie weten, denk ik? dus dat verschuift het probleem toch naar het 1-seconde bestand? Of ben ik blond?
Heb je een spiegel ? Als je voor de zilverachtige reflecterende kant gaat staan kan je bovenop het hoofd wat daar verschijnt de kleur van je eigen haar zien. Of ben je soms blond ?

Zonder gein,
ik kan niet zo goed overzien hoe jij normaal gesproken (zonder batchfile b.v.) dat audio bestand uit de container haalt. Jij hoeft toch niet zelf eerst te kijken welke extensie het audiobestand heeft ?
In andere woorden: hoe wist jij eerder welke extensie zo'n audio had ? En plakte jij dat dan zelf achter de bestandsnaam ?

Maar je hebt de opdrachtregel al weer in laten halen door een GUI, is het nu dan allemaal nog wel interessant ?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten