Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 18 January 2016, 17:32   #1
anoniem59168
Guest

Standaard Update Windows 7 naar Windows 10

Na het updaten van Windows 7 naar Windows 10 start die niet op en krijg ik een foutmelding met de mededeling:

"The installation failed in the SAFE_OS phase with an error during BOOT operation"

Kan iemand mij laten weten wat nu te doen zodat Windows 10 wel opstart?

Laatst gewijzigd door heinreis : 18 January 2016 om 18:02
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2016, 12:57   #2
anoniem58120
Guest

Standaard

Kijk een op onderstaande website, misschien is dat ook voor jou van toepassing:

http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=80397
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2016, 18:55   #3
anoniem42071
Guest

Standaard

De link van kitten verwijst deze pagina, dus dat schiet niet op.

Kreeg je geen gelegenheid om terug te gaan naar W7?
Start de pc nu helemaal niet meer op?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2016, 12:11   #4
anoniem59168
Guest

Standaard

Ja Niekie, kan weer teruggaan naar Windows 7 en wat ik ook heb gedaan, bij updaten blijf ik op hetzelfde punt eindigen en krijg dezelfde mededeling.
Ik heb e.e.a. gevonden op http://www.ghacks.net/2015/11/19/fix...oot-operation/ , maar ik ben te weinig expert om aan deze adviezen te beginnen. Of kortom, ik snap niet wat ze hier aanbevelen om te doen en ben bang dat ik bij een poging tot uitvoeren nog verder van huis ga komen.
Ik heb veel meer artikelen gevonden doe oplossingen aandragen voor het "SAFE_OS" probleem, maar geen ervan geeft een duidelijk stappenplan wat te doen (door een amateur!)

Laatst gewijzigd door heinreis : 21 January 2016 om 12:30
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2016, 12:29   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Als je op deze site https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10
klikt op "hulpprogramma downloaden" dan wordt de Media Creation tool gedownload.
Na het downloaden start je de MCT op en na even wachten krijg je de gelegenheid om een USB stick (min 4 GB) of een dvd iso op te halen van de juiste versie van W10.

Met de stick of de dvd doe je dan de upgrade. Gaat sneller en altijd beter.

Dat gaat vaak beter.
En schakel de antivirusscanner uit, bij het upgraden.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2016, 12:55   #6
anoniem59168
Guest

Standaard

Beste Niek,
Ik heb precies dat gedaan. Dus de MediaCreationTool gedownload op een USBstick, op de computer de antivirussoftware verwijderd, zelfs voor de NVIDIA kaart de laatste update gedownload en geinstalleerd. Toen via de USBstick het programma uitgevoerd voor de update naar Windows10. Werkt als een zonnetje totdat Windows 10 moet opstarten. Dan krijg ik exact de mededeling zoals beschreven in de website als eerder gegeven met de fout betreffende SAFE_OS.
Kan dan wel weer terug naar Windows 7, dus kan de computer weer gewoon gebruiken.
Het enige wat nog een probleem kan zijn dat ik antivirus programma voor Windows 7 van Life Essentials niet heb verwijderd, maar bij het installeren van Windows 10 wordt dat normaal gesproken ook geinstalleerd.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2016, 14:19   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

Je moet niet de media creation tool op de usb stick zetten, maar gewoon in je download map.
Daarna dubbel klik je erop. De tool zorgt ervoor dat je daarna een usb stick met W10 erop kunt maken. (een stick maken voor een andere computer kiezen)
Als die gemaakt is, plaats je hem in de pc terwijl die draait op W7 en je upgrade vanaf de usb stick.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2016, 15:33   #8
anoniem59168
Guest

Standaard

Bedankt, dat zal ik proberen. Ik denk dat ik dan eerst ook het antivirus programma Live Essentials verwijder.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2016, 17:14   #9
anoniem42071
Guest

Standaard

Hmm Van Live Essentials heeft u geen last. Het gaat meer om antivirus progs als Norton en McAfee.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2016, 00:11   #10
anoniem59168
Guest

Standaard

Helaas, ik heb nu exact gedaan wat door Niekie is geadviseerd, maar het resultaat is hetzelfde. Ik krijg weer de mededeling zoals in mijn eerste bericht is gegeven.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten