Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Games

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 26 January 2010, 13:33   #1
anoniem17831
Guest

Standaard Scrabble

Wil graag jullie hulp inroepen. Mijn schoonmoeder is verslaafd aan het spelletje scrabble (nieuwste versie 2003). Geschikt voor 98 - 2000 - ME - XP.
Gek genoeg heeft het ook al bijna 2 jaar gedraaid op haar midi PC (van HP) met Windows Vista Home Premium. Omdat die pc heel erg traag geworden was, en schoonmaken, ook met ccleaner, niet veel hielp, heb ik 'm met de herstelschijven teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Daarna alle updates geïnstalleerd, ook service pack 1 en 2, computer draait nu weer aardig, maar jullie raden het al, scrabble werkt niet meer!
Krijg als foutmelding iets met DirectX 8.1, maar als ik die installeer werkt het nog niet.
Nu heb ik nog een oude laptop met XP erop. Maar als ik het daarop wil installeren. krijg ik:
Componenoverdrachtsfout.
Component: MainApp.
Bestandengroep: App Executables.
Bestand; D:\data2.cab
Fout: Gegevensfout (cyclische redundantie controle.

Ik heb ook nog een oude desktop met XP Pro, en daarop kan ik het zonder problemen installeren en spelen.

Heb al ergens op internet www.tonysfreeware.com/download/MS.Cab.Maker.exe gevonden, maar dat krijg ik wel gedownload, maar niet geïnstalleerd (begrijp de instructies niet helemaal).

Kan iemand mij uit de brand helpen (en daarmee de eeuwige dankbaarheid van mijn schoonmoeder verdienen)?

Heb al zitten zoeken op diverse forums, maar kom alleen maar mensen tegen met dezelfde problemen, en geen oplossingen.
Voor zover ik heb kunnen nagaan is het spelletje ook niet voor Vista te koop.

Bij voorbaat dank.
Jaromir
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2010, 13:45   #2
anoniem35068
Guest

Standaard

Heb je het al op de Vista-machine geprobeerd in compatibiliteitsmodus? Dan speelt Vista voor dat programma even dat 'ie XP is, mogelijk dat het dan weer wel werkt.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2010, 18:34   #3
anoniem17831
Guest

Standaard Scrabble

Bedankt voor de snelle reactie.
Heb ik geprobeerd op mijn eigen Sony Vaio met Vista Home Premium, maar dan moet je het wel eerst kunnen installatie, en ik krijg al snel tijdens de installatie diezelfde gegevensfout cyclische redundantie controle, en dan wordt de installatie afgebroken.

Maar blijf het raar vinden dat het op XP Pro computer wel werkt, en op mijn XP Home Premium niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2010, 23:22   #4
anoniem13291
Guest

Standaard

Probeer je het spel vanaf een CD te installeren? Het lijkt erop dat die dan beschadigd is.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2010, 02:32   #5
anoniem37736
Guest

Lightbulb

Hi,

De CRC-foutmelding (Cyclic Redundancy Check) wijst op een corrupt bestand, in die zin dat b.v. de grootte ervan niet meer klopt met de uitkomst van een tevoren gemaakte rekensom. Beetje ingewikkeld en ook niet wat je wilt weten. Je zou nog kunnen proberen om het bestand op een CD of stick te zetten, het op haar systeem te plaatsen en dan te installeren, maar dat heb je misschien al gedaan.

Heb wat Scrabble-games gevonden, maar even dit:
- speelt schoonmoeder de Nederlandse versie (lijkt me wel, maar ...)?
- speelt ze ook on-line?
- wie is de maker/producent van dat spel?
- er is nu i.i.g. één shareware-versie. ( Betalen voor volledig gebruik; iets van €25,- )

De DirectX - melding slaat (o.m.) op de grafische afhandeling. Het spel heeft minimaal versie 8.1 nodig, maar zou eigenlijk onder 9 of 10 ook moeten draaien.

Laat maar horen.

Jeep
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2010, 16:35   #6
anoniem17831
Guest

Standaard

De CD ziet er inderdaad enigszins beschadigd uit.
Is Nederlandse versie, gekocht bij Mediamarkt, aanbieding: 5 euro.
Maker is Ubisoft, staat ook op doosje: www. wateenspel.nl.
Wateenspel biedt het niet meer aan, en Ubisoft ook niet.
Ze speelt niet on-line, wil gewoon tegen de pc spelen.

Omdat het op mijn oude desktop met XP Pro wel draait, zal ik proberen om het op een nieuw cd-tje te branden, goede suggestie.

En waar kan ik die shareware-versie vinden? Heb voor een probleemloos draaiend spelletje wel € 25 over.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2010, 17:45   #7
anoniem13291
Guest

Standaard

Ik heb hem nog gevonden voor 5 euro.
Kijk voor meer informatie op deze pagina.

Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2010, 20:29   #8
anoniem37736
Guest

Lightbulb

Hi,

Kan ik natuurlijk niet achterblijven.

Klik op deze link:

Link: http://www.zylom.com/nl/download-spe...aign=gametitle

Daar vind je Scrabble Nederlands on- en off-line voor iets meer: €29,95.
(zie ook de bijgevoegde schermfafdruk)

Eerst downloaden en 1 uur proberen behoort tot de mogelijkheden.
(Pas wel even de installatie aan. Standaard op C:\Program Files\enz.)

Misschien bevalt het haar. Spelbeleving en plezier vinden immers plaats tussen de oren.

Jeep
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg scrabble.jpg‎ (76,2 KB, 6x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2010, 11:22   #9
anoniem17831
Guest

Standaard

Edmoor: het scrabble spelletje dat daar aangeboden wordt is dezelfde die ik al heb (maar dan hopelijk onbeschadigd).
Jeep: scrabble op Zylon werkt prima op mijn Sony laptop met Vista, ga ik een dezer dagen bij haar ook proberen, en dan koop ik het wel voor haar.
(Wel een deuk in (computer)ego dat ik dat niet op internet gevonden heb :>(.

Allemaal heel hartelijk dank, laat nog wel weten hoe het afgelopen is.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2010, 12:29   #10
anoniem13227
Guest

Standaard

aangezien het in XP wel goed installeert zou je het eens op het fabriekssysteem kunnen installeren en nadien pas de service pakketten.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten