Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Multimedia > Muziek

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 March 2018, 19:53   #1
Stegadon

Standaard Heel eenvoudige mp3 afspeelsoftware gezocht

met de volgende eisen:
  • afspeelmap (met submappen) kunnen aangeven, dus geen playlist te hoeven maken!
  • 1 button tonen om een niet leuk nummer tijdens afspelen te stoppen en direct te verwijderen uit de map
  • random afspelen
  • Ik wil uitgaan van 1 map, bv: /mijntespelenmuziek
  • vervolgens drop ik, al dan niet met submappen, mijn af te luisteren muziek in deze map
  • muziek wordt random afgespeeld, en als ik een nummer niet leuk vind, klik/druk op verwijderbutton. Nummer wordt gestopt, verwijderd en begint volgend nummer af te spelen.

met deze methode wil ik mijn muziekcollectie op eenvoudige wijze omzetten naar random af te spelen muziek die ik wel leuk vind, zonder dat ik grote afspeellijsten moet onderhouden.

Ik zoek dit voor zowel windows, als voor linux. Deze laatste is dan voor een raspberry pi. Zou dan moeten werken via een button op een klein touchscreen.

Alvast bedankt voor alle hints en tips!
Stegadon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2018, 11:07   #2
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stegadon Bekijk bericht
met de volgende eisen:
en direct te verwijderen uit de map
Waarom moet het bestand ook verwijderd worden van de harde schijf?
Dat gaat je, voor zover mij bekend, niet lukken, als je een item verwijderd uit je afspeellijst / afspeelsoftware. Want hou zou de software moeten weten of je het item wilt verwijderen uit de lijst of van de harde schijf?
En als je een bestand wilt verwijderen, zal doorgaans de vraag volgen of je het zeker weet. Mogelijk kan een bestand niet verwijderd worden, omdat het in gebruik is door een programma (zeker als het op dat moment afspeelt).
Volgens mij kon ik in een oude versie van https://www.jriver.com/mj/ via de rechtermuisknop kiezen om naar het bestand op de harde schijf gaan. En daar dan verwijderen. Maar dat is dus niet in 1 muisklik.

Citaat:
zonder dat ik grote afspeellijsten moet onderhouden.
Je hoeft er toch maar 1 te onderhouden? Namelijk die van/in de map /mijntespelenmuziek
Obelix71 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2018, 11:30   #3
Stegadon

Standaard

Ik heb ± 65GB aan muziek. Veel daarvan is puur voor "de heb", collecties die ik compleet wil houden.
Ik heb alles naar een afspeelmap gekopieerd (USB schijf). In den beginne onderhield ik afspeellijsten, maar dit is vervelend, want niet (makkelijk) uitwisselbaar met andere afspeelsoftware. Wat mij ook mateloos irriteert, is het langzaam uitlezen van USB sticks door mijn raspberry. Dus daar staat de muziek op het sd-tje.

Héééééééééééééééééééél vroeger startte ik mijn afspeelsoftware met: programmanaam.exe *.*
En hiermee werd alles in de betreffende directory afgespeeld.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Maar ik wil juist werken met een kopie van mijn gehele collectie, zodat ik die stick ook weer in mijn autoradio kan steken om daar random goede muziek uit krijg om mijn fileleed te verzachten.

Laatst gewijzigd door Stegadon : 17 March 2018 om 11:31 Reden: typo
Oud 9 April 2018, 14:08   #4
Johannes1903

Johannes1903's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ± 65GB aan muziek. Veel daarvan is puur voor "de heb", collecties die ik compleet wil houden.
Ik heb alles naar een afspeelmap gekopieerd (USB schijf). In den beginne onderhield ik afspeellijsten, maar dit is vervelend, want niet (makkelijk) uitwisselbaar met andere afspeelsoftware. Wat mij ook mateloos irriteert, is het langzaam uitlezen van USB sticks door mijn raspberry. Dus daar staat de muziek op het sd-tje.

Héééééééééééééééééééél vroeger startte ik mijn afspeelsoftware met: programmanaam.exe *.*
En hiermee werd alles in de betreffende directory afgespeeld.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Maar ik wil juist werken met een kopie van mijn gehele collectie, zodat ik die stick ook weer in mijn autoradio kan steken om daar random goede muziek uit krijg om mijn fileleed te verzachten.
Wat ik doe is alles op een sd-kaartje zetten en die in een oude smartphone zetten. Daar zit vaak een knop op om het liedje direct te verwijderen, maar dus NIET op je computer of waar dan ook, in de cloud of zo. Je zou wel eens van gedachten kunnen veranderen, toch? Op die smartphone zit dan ook een random-knop, want ook ik hou daarvan om alles door elkaar af te spelen. Een afspeellijst heb ik nog nooit gemaakt. Ik heb alleen geen auto, dus ik weet niet hoe dat werkt met een autoradio, maar daar zul je toch wel je smartphone op aan kunnen sluiten?
Maar goed. Bij mij is het toch wel een rommeltje. Mp3-spelers die dan ook als backup werken (maar ik heb ook nog alles op een losse harde schijf staan, tot een bepaalde datum. Maar tot wanneer, dat ben ik dan vergeten...
Johannes1903 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2018, 11:52   #5
Stegadon

Standaard

Niet aan gedacht. Ik heb nog een lade vol van dergelijke oude zooi.
Net ff getest. Een spelend nummer kan uiteraard niet gewist worden, maar vanuit de playlist knop volgende gebruiken en dan kan vanuit de playlist het zojuist gestopte nummer wel verwijderd worden.

Nog even alles in mooi alu frame en monteren maar! Thanks!
Oud 11 April 2018, 22:00   #6
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Voor onder Windows zou je de oude Winamp kunnen overwegen. Niet helemaal precies wat je wil, maar komt m.i. dicht in de buurt. Gebruik het zelf al jaren naar alle tevredenheid.
Kopie van je muziek gebruiken hoeft niet. En ipv een map waar je in sleept wat je wil horen sleep je dat naar Winamp. Dat geeft daar dan wel een lijst, maar hoef je je niet veel van aan te trekken. Als je op delete drukt gaat het uit de lijst, maar niet van je computer. Of het dan direct stopt met spelen geloof ik niet, maar als je daarna op "volgende" drukt ben je daar ook weer vanaf en omdat het uit de lijst is hoor je het later niet weer terug.

Hoe specifiek jij het omschrijft zou me verbazen als er iets bestaat wat precies zo werkt. Voor Linux heb ik geen idee overigens.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten