Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Internet Overige

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 11 October 2010, 13:09   #1
ricky1

Standaard meldpunt Internetoplichting

Was dit al bekend ?

Meldpunt vanaf 8 oktober operationeel : https://www.mijnpolitiebureau.nl/index.shtml
Oud 11 October 2010, 14:09   #2
De Hulk

De Hulk's schermafbeelding

Standaard

Bedankt, dat was mij niet bekend. Voor een paar tientjes ga ik dat niet melden. Dan maar het schip in. Je moet alle gegevens weer zes keer invoeren, melden dan een e-mail of je aangifte moet doen. Dan weer alle gegevens verstrekken en eventueel een strafrechterlijke of civiele procedure. Daar heb ik geen zin in.

Overigens wat ik nu weer zie, dat is een ontwikkeling die niet stand kan houden! Dat is weer een gebruikersnaam en wachtwoord erbij. Persoonlijk ben ik het zat dat men geen systeem kan ontwikkelen waarbij de identiteit nauwkeurig kan worden vastgesteld. Ik heb op fora en en banken en bedrijven al wel zo'n honderd gebruikersnamen en wachtwoorden en tin/pincodes om gek van te worden. Je kunt het zien aankomen dat de mensen zeggen, bekijk het maar.
De Hulk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2010, 14:14   #3
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Ehm, kun kunt inloggen met DigiD, zoals voor steeds meer overheidszaken. Dus in plaats van meer gebruikersnamen krijg je er juist minder.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2010, 20:15   #4
De Hulk

Standaard

Ik heb er al 100 dan wordt het 101. Het systeem is fout. Iemand die een ander systeem ontwikkelt kan schatrijk worden. Je moet een systeem ontwikkelen waarbij een kastje wordt aangesloten met de USB en met een pas. Dat is jouw identificatie voor alles op internet. Daar moet je de pas invoeren en een wachtwoord/tincode/pincode. Universiteiten/deskundigen moet dit aanpakken, want nu is het een rotzooitje.
Oud 11 October 2010, 20:17   #5
dutch-online
Guest

Standaard

kastje ??

denk je dat het er veilig van word.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2010, 20:26   #6
De Hulk

Standaard

Ja, dat denk ik zeker. Het is nu zo dat mensen de wachtwoorden/gebruikersnamen massaal noteren op schrift maar ook in documenten en die staan op de computer. Stel maar eens een groot onderzoek in. Je zult verrast staan. Er is niemand die nog een dergelijke stroom aan gebruikersnamen, wachtwoorden, pin- en TIncodes e.d. kan onthouden. Met een kastje moet je een pas hebben, een code en een terugkoppeling en versleuteling en misschien is er nog wel meer mogelijk.

Zoals het nu is, is het onverantwoord en de problemen zullen niet uitblijven. Wat men nu al vaak doet is dezelfde wachtwoorden maken voor verschillende bedrijven, banken e.d. het misbruik kan dan helemaal catastrofaal uitpakken.

Ik weet zeker dat ik gelijk heb en mensen slaap rustig verder maar op korte termijn kun je de ellende op je zien afkomen.
Oud 12 October 2010, 00:44   #7
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Jawel en vervolgens wordt je usbkastje met pas gejat of geskimmed en dan? Moet je dan al die sites gaan bellen, dat jij niet bent, wie zij denken dat het is?
Tenzij je een super centrale registratie bijhoudt van zo'n systeem, waarbij zo'n pas met een druk op de knop wereldwijd kan worden gedeactiveerd, gaat dit ook niet werken. En dan nog, moet je je weer, met een nieuwe vervangende pas overal gaan aanmelden.
Vakantie.... shit men pasje zit nog in de hotel pc....

Niek
Oud 12 October 2010, 00:54   #8
De Hulk

Standaard

Volgens mij werkt de ABN AMRO al met een soortgelijk systeem, dus het kan wel. Kastje jatten kan, dan heb je de pas nog niet. Heb je kastje en de pas heb je de code/wachtwoord nog niet. Dus volgens mij kan het wel op die manier.
Oud 12 October 2010, 00:58   #9
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Er zal binnen zeer korte tijd waarschijnlijk weer een beestje gemaakt worden om je pincode en je pas uit te lezen op jou pc van op afstand.
En dat is nog minder leuk, want dat weet je niet dat je identiteit gestolen is.

Zolang de wereld vol zit van handige jongens die hun kennis gebruiken om misdrijven te plegen is er eigenlijk geen systeem veilig.

Niek
Oud 12 October 2010, 08:50   #10
Animal

Animal's schermafbeelding

Standaard

@ De Hulk---Het gaat er hier om dat je ergens internet oplichting kunt doorgeven.

Als je dat al te veel werk vind ,en dus niet wilt doen ,,hoef je ook niet te gaan zeuren over een inlog kastje ,,want dan vind jij veiligheid op internet blijkbaar helemaal niet belangrijk !!!
Animal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten