Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 November 2018, 02:23   #11
gilberto

Thumbs down Oplader voor draadloze hoofdtelefoon

Aan erikdenhouter,
Ja, je hebt me overtuigd. Ik ben nu gerust als ik de hoofdtelefoon voor mijn zoon aansluit op de usb lader van 5V en 1,0 A. Ik laad mijn tablet nooit op langs de ingang van mijn laptop, altijd met de wandadapter van Samsung die bijgeleverd werd. Ik gebruik wel de usb kabel met usb-c stekker om bestanden over te brengen naar mijn laptop. In bijlage de Samsung adapter met usb-usb-c kabel. Ik wil ook muziek opnemen op mijn laptop.
Ik heb op het internet gezien dat een kabel met jack stekker 3,5mm en 2 tulpen(cinch of RCA)kan worden aangesloten op de uitgang van de cassettedeck.)
Is dit juist?
grtz,
gilbert
gilberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2018, 12:53   #12
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Het is wel een ander topic, maar snel gezegd, dat moet lukken.

Het is dan niet overbodig om bij de doe-het-zelf een spuitbusje contactspray te kopen, en >alleen het stekkertje< er heel licht mee in te spuiten, en deze direct een keer of tien in- en uit te pluggen, om een schoon contact te maken, want tijdens de overdracht wil je geen gekraak meenemen. Die gaatjes zijn onbedekt en worden soms jaren niet gebruikt en worden zo snel wat vuil. En dan heb ik het vooral over de 3,5 mm jack.
Oud 17 November 2018, 04:03   #13
gilberto

Standaard Oplader voor draadloze hoofdtelefoon

Aan erikdenhouter,

Nogmaals bedankt voor de hulp en wijze raadgevingen. Inderdaad, ik heb de ingang contactbussen sinds de aankoop van de laptop(3 jaar geleden) nog nooit gebruikt. Ik zal uw raad opvolgen. Er is me wel opgevallen bij de aanduidingen op de usb laders voor mijn 3 tabletten dat de kleinste Samsung Galaxy tablet sm-t230 een output heeft van 5 V en stroom output van 1,0 A. Mijn twee andere Samsung Galaxy tabletten t530 tab10.1 en t900 tabpro12.2 hebben een output van 5,3V en 2,0 A. De kleinste tablet heeft dus de universele aanduidingen in V en A. De andere twee tabletten hebben een wat zwaardere uitvoering (groter schermbeeld, meer geheugenopslag,)waardoor de spanning voltage dan wat hoger wordt met 0,3 V. Is dit juist?
Grtz
gilbert
Oud 19 November 2018, 18:57   #14
erikdenhouter

Standaard

De reden daarvoor weet ik niet. Wanneer een tablet wat groter wordt verwacht ik wel dat de stroom die nodig is hoger wordt (van 1A naar 2A) want dat verhoogt het vermogen, maar waarom de spanning net dat beetje (0,3 V) boven de gebruikelijke 5 V komt is mij nog niet bekend.
Lukt het laden van zo'n 5,3 V tablet met een 5 V lader ?
Oud 20 November 2018, 05:39   #15
gilberto

Standaard Oplader voor draadloze hoofdtelefoon

Aan erikdenhouter,
Ik heb geen usb lader met output 5V en 2.0 A. Dus ik kan het niet proberen of dit wel of geen problemen oplevert bij het laden van mijn Samsung tablet. MAAR.....Ik heb een uitleg gevonden op een Engels forum: www. android. stackexchange.com
How much power does a Galaxy Tab 10.1 charger need to supply?
Hier is de link.
https://android.stackexchange.com/qu...need-to-supply
Het is een interessante beschrijving over de meegeleverde usb adapter bij aankoop van de Samsung Galaxy Tab 10.1 ( 5,03V en 2.0 A) en het verschil met een originele usb(standaard) adapter(lader)..
Dit beantwoord het meest aan uw vraag.
The latest tablet charging adapters are rated at 5.3V/2.0A!!! This allows them to charge fast even with a pretty long cable with a big voltage drop (i.e. 5.3V - 0.5V is 4.8V, a lot higher than the 4.5V limit)
grtz
gilbert
Oud 20 November 2018, 12:10   #16
erikdenhouter

Standaard

Begrepen, dan wilden ze zo dicht mogelijk bij de (universele) 5 V blijven, maar als optie sneller laden met de eigen lader.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten