Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 December 2015, 08:30   #11
anoniem45394
Guest

Standaard

Dat zal best maar waar zie jij een post waarin deze cardreader genoemd wordt
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2015, 08:51   #12
anoniem59397
Guest

Standaard

De starter begon over een cardreader. Een forum is nu eenmaal een gemeenplaats van ideeen en meningen.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2015, 09:15   #13
anoniem45394
Guest

Standaard

Nee dit topic gaat over een bepaald probleem met een bepaalde cardreader (merk en type onbekend).
Jij begint over een, misschien wel, heel andere reader en wat die zo al kan, dus jij breekt in, in een andermans topic en dat is niet netjes. Als jij iets wilt weten over jouw cardreader of problemen daarmee hebt zal je een nieuw topic moeten openen.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2015, 10:06   #14
anoniem13673
Guest

Standaard

Ahum. Volgens de Logon website is er geen LCR011. Wel een LCR001, een -002 en een -010:
http://www.log-on.be/EN/index.php/pr...b/card-readers

De 001 wordt op de site zelf nota bene aangemerkt als plug-and-play, dus geen drivers nodig. Er zit wel een CD bij met software om inderdaad met SIM kaarten te kunnen klooien, maar die heb je niet nodig om geheugenkaarten ermee te kunnen lezen.
De 002 is een eID kaartlezer en daar hebben we het nu niet over, dus die valt af.
De 010 is een interne kaartlezer die je doorlust van een interne USB header, en ook die wordt expliciet aangeprezen als plug & play, dus weer geen drivers nodig. Deze ondersteunt overigens geen eID dus ik vermoed dat je de 001 bedoelde.

Merk daarbij op de eID alleen in België gebruikt wordt. Om dus software voor eID gebruik bij een simpele vraag over een geheugenkaartlezer te sleuren is dus topicvervuiling, want TS wist waarschijnlijk niet eens dat dat bestond.

Je mag best een topic opzetten over de voor- en nadelen van eID of zo, maar doe dat dan lekker in het off-topic deel van het forum, en niet bij legitieme vragen van mensen die hulp nodig hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2015, 12:40   #15
anoniem26138
Guest

Standaard

Volgens deze info is het een vaker gehoorde klacht bij W10:
http://www.tenforums.com/tutorials/4...dows-10-a.html
en is het op te lossen door de volgende twee registersleutels te verwijderen:
Code:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\DelegateFolders\{F5FB2C77-0E2F-4A16-A381-3E560C68BC83}

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\DelegateFolders\{F5FB2C77-0E2F-4A16-A381-3E560C68BC83}
Op die site staan eventueel ook een paar .reg bestanden om te downloaden en uit te voeren (niet gelijk uitvoeren, eerst eens lezen wat er in staat), om de sleutels meer automatisch te verwijderen, maar ook zijn er om de standaard weer terug te brengen naar hoe het was.
Als je wil weten wat er in zo'n .reg bestand staat, sla het dan op, en start een Kladblokje. Van daaruit open je het bestand, na het kiezen voor 'Alle bestanden' bij te openen bestanden, anders wordt alleen een txt bestand gezien.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2015, 16:31   #16
anoniem59397
Guest

Standaard

blijf van het register af!

Je maakt meer miserie door in het register te gaan kloten.

Met problemen? Probeer een herstel!

En blijf aub af van al die zogenaamde gratis software, die brengen je naar je graf!
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2015, 16:43   #17
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janboom Bekijk bericht
blijf van het register af!
Je maakt meer miserie door in het register te gaan kloten.
Met problemen? Probeer een herstel!
En blijf aub af van al die zogenaamde gratis software, die brengen je naar je graf!
Op nieuw grote onzin Carfran.
Een beetje computeraar kan verantwoord register wijzigingen doorvoeren.
We kennen Erik, als een zeer betrouwbare reageerder, die iemand niet naar een niet betrouwbare site zal sturen.
En over gratis software: Ik begrijp dat je Windows 10 beslist niet gebruikt, anders wordt het je graf.

Niek
(Ik word gek van die kerel)
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2015, 16:48   #18
anoniem59397
Guest

Standaard

Ik gebruik W10 al van het éérste uur. Zonder problemen! Maar ik heb een nieuw moederbord geplaatst omdat ik de vorige bios kapot geupdate heb.

W10 staat nog in zijn kindersloffen, ok, ze zijn er mee bezig.

En ik geef microsoft alle krediet! 't Is immers gratis.

Andere koek is het met office...dat moet nog volgen!

En java-script...is dat eigenlijk nog wel nodig?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2015, 22:20   #19
anoniem26138
Guest

Standaard

Het wijzigen van het register is altijd met risico, vandaar dat het een best idee is om een herstelpunt te maken. Ik heb dat alleen hierboven niet vermeld, maar ik heb dan ook verder niet uitgelegd hoe het register te bewerken. Iemand die weet hoe dat te doen, weet ook wel hoe voorzichtig te zijn.

Windows 10 is niet helemaal gratis, je hebt nog steeds een oudere Windows 7, of 8.1 voor nodig, en daar heb je voor betaald. Vista of lagere gebruikers krijgen hem zelfs niet.
Windows 10 vind ik meer een flinke update met naamsverandering, en waarschijnlijk bedoeld om je over de grens van Microsofts bedoelingen te trekken, hun cloud, via hun interface. Dit omdat er steeds meer partijen met cloud functionaliteit gekomen zijn, en nog steeds komen. Wisselen van cloud ( cloud hopping ? ) is nog niet zo vanzelfsprekend, dus het zal lonend zijn dat Microsoft je vroeg wil binden.

B.t.w., hoe je een BIOS kapot update weet ik niet, maar je zal een fout met flashen gemaakt hebben.
Het kan best zijn dat je alleen een nieuwe BIOS chip had hoeven bestellen en plaatsen om hem weer werkbaar te krijgen. Je kan dan zelfs de leverancier van de chip vragen om gelijk de juiste/laatste BIOS versie voor je te flashen.
http://www.flashbios.org/nl/

Wel een eindje off-topic.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2015, 03:06   #20
anoniem59397
Guest

Standaard

Volgens wat ik gelezen heb in een amerikaans tijdschrift, gaat microsoft de toer op van apple. De verdiensten van apple liggen niet in hun iOS besturingssysteem -updates hiervoor komen automatisch en gratis-, maar in de apps die het systeem gebruiken, en de peperdure hardware zoals Iphones.
Die toer wil microsoft ook opgaan, dus W10 zal het laatste platform zijn. En maar goed ook!
Wie is het niet beu om elke 2 jaar een nieuwe versie aan te leren? Dat liedje is nu al 30 jaar bezig, gaande van DOS 1.1 --- DOS 7.7 --- windows 95---->windows 10. Elke versie hoger bracht microsoft miljarden op. Bill Gates zal het geweten hebben.
Maar apple kwam, zag en overwon.

Die biosupdates zijn zeer gevaarlijk, zelfs al volg je nauwlettend de procedure, 5 op 10 gevallen start je pc nooit meer op. Een moederbord met een kapotte bios is waardeloos, daar bestaat zelfs een naam voor, maar die ben ik vergeten. Moederborden van méér dan 5 jaar oud....daar vindt je niets meer voor. Als ze alle onderdelen moesten stockeren voor moederborden -die elke 3 maanden vernieuwen- dan was een autofabriek nog te klein als magazijn.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten