Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 14 June 2012, 17:37   #1
anoniem19795
Guest

Standaard laptop probleem

Hoi ik heb een probleem met mijn laptop. Er komt een blauw scherm op met als foutmelding unmountable- boot- volume (fatal system error).Nu ik weet dat je cd moet insteken van recovery maar dat gaat niet bij mij ik heb geen cd lezer .ik heb namelijk een acer notebook aspire one.Is dit op te lossen ?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2012, 19:10   #2
anoniem45232
Guest

Standaard

Ja, je kan een bootable USB stick maken. Afhankelijk van je besturingssysteem zijn er of programmaatjes voor of moet je in cmd werken. Dit programmaatje kan je hierbij helpen.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2012, 20:45   #3
anoniem14945
Guest

Standaard

Waarschijnlijk heb je de beschikking over een herstelpartitie voor het uitvoeren van recovery. Raadpleeg de handleiding van je laptop of de website van Acer. Let wel op dat je alles kwijt bent wat op de laptop staat.

Dus misschien eerst eens starten vanaf Linux op een usb-stick? Dan kun je van daar uit kijken of de harde schijf nog aanspreekbaar is en dan van daar uit een backup maken van alles wat je niet kwijt wil.

Stond er nog een foutcode op dat blauwe scherm? Zo ja, welke?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2012, 17:36   #4
anoniem19795
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Waarschijnlijk heb je de beschikking over een herstelpartitie voor het uitvoeren van recovery. Raadpleeg de handleiding van je laptop of de website van Acer. Let wel op dat je alles kwijt bent wat op de laptop staat.

Dus misschien eerst eens starten vanaf Linux op een usb-stick? Dan kun je van daar uit kijken of de harde schijf nog aanspreekbaar is en dan van daar uit een backup maken van alles wat je niet kwijt wil.

Stond er nog een foutcode op dat blauwe scherm? Zo ja, welke?
Het is in orde heb recovery gedaan via alt f10 en is terug naar fabriekinstelling gegaan alles terug instaleren en opgelost
  Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2012, 20:37   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik zou toch nog even een grondige schijfcontrole uitvoeren, want zo'n melding komt niet uit de lucht vallen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten