Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Verschil van mening vanuit threads

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 14 March 2011, 15:59   #1
anoniem26536
Guest

Standaard Regelmatig komt het voor, dat .....

Citaat:
Regelmatig komt het voor, dat door een discussie die onder de hulpververleners ontstaat, de oorspronkelijke vraag ondergesneeuwd dreigt te geraken, de TS - terecht - vroegtijdig afhaakt en het probleem onopgelost blijft.
Betreft bijv. de topic : Ben ik voldoende beschermd?

In een eerste reactie wordt een afdoende antwoord gegeven.
Vervolgens laat iemand zijn fantasie erop los en komt met een niet of nauwelijks ter zake doende en onrealistische reactie.

Dit soort onnodige, overbodige en vooral nutteloze reacties vervuilen een topic, en lijken mij ongewenst, want niet in de interesse van een Topic Starter, of van het Forum in het algemeen.
Eerder lijken ze bedoeld om het eigen gelijk te halen, of om een discussie uit te lokken ?

No offense.

Oud 14 March 2011, 22:30   #2
anoniem22217
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ricky1 Bekijk bericht
Betreft bijv. de topic : Ben ik voldoende beschermd?

In een eerste reactie wordt een afdoende antwoord gegeven.
Vervolgens laat iemand zijn fantasie erop los en komt met een niet of nauwelijks ter zake doende en onrealistische reactie.

Dit soort onnodige, overbodige en vooral nutteloze reacties vervuilen een topic, en lijken mij ongewenst, want niet in de interesse van een Topic Starter, of van het Forum in het algemeen.
Eerder lijken ze bedoeld om het eigen gelijk te halen, of om een discussie uit te lokken ?

No offense.
ricky1, ik begrijp je reactie maar al tegoed, maar het probleem is dat er steeds meer oudere mensen een Computer aanschaffen en deze mensen hebben gewoon dit soort antwoorden nodig, ik ben zeg maar 60 + en als ik er dan alleen al meer dan een uur soms over doe om mensen jonger dan ik uit te leggen dat outlook expresse niet meer werkt in Windows7, omdat zij een nieuwe computer hebben aangeschaft, en dat het nu Windows Live Mail is geworden, en ja daar kunnen zij nog niet mee overweg, dan ben je gewoon enkele avonden bezig om dit uit te leggen, en dat gaat allemaal kosteloos, ik wil niet zeggen 24/7 maar aan 15/7 kom ik zeker wel.

Oud 14 March 2011, 22:56   #3
anoniem26536
Guest

Standaard

Citaat:
Als ieder T.S. 'er eerst eens de zoekfunctie zou gebruiken van dit forum of desnoods Google dan zijn dit soort discussies helemaal overbodig.
Maar geen reden of excuus, om op een bedenkelijke wijze te reageren.

Oud 14 March 2011, 23:56   #4
anoniem30973
Guest

Standaard

DOEL van een forum als dit is het zo snel en zo goed mogelijk helpen van een Topic Steller.

Om dit doel te bereiken moet je kort, duidelijk, zakelijk en onpersoonlijk communiceren. Als je er opmerkingen bij doet ter illustratie of een mening er bij geeft, moet je echt oppassen want je zit snel in een tijdverspillende discussie tussen bijv. hondenliefhebbers en drollenhaters. Als je over dergelijke dingen en bijv. politieke zaken je zegje kwijt wilt, moet je een blog beginnen, dat schijnt niet zo moeilijk te zijn.
Zelf moet ik ook mijn best doen om niet de lolbroek uit te hangen en de boel te stangen. Op dit forum waardeer ik het feit dat men elkaar in ieders waarde laat.

Natuurlijk is het n.a.v. een topic even verdiepen van de wederzijdse kennis een prima zaak want dat dient het grote DOEL.
Ook kan er best wel eens een grapje worden gemaakt maar dat moet wel een geintje blijven anders gaat het lolletje er van af.

Oud 15 March 2011, 00:35   #5
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Om dit doel te bereiken moet je kort, duidelijk, zakelijk en onpersoonlijk communiceren
Nope, als je dat wilt moet je een zakelijk werkend support forum opzetten. Zoiets ben ik aan het proberen maar dat werkt niet.

Citaat:
Ik denk dat je misschien wat verder moet denken. Eigen gelijk of een discussie is lang niet altijd van toepassing in dat soort topics.
Je zit gewoon op een forum met meerdere mensen met verstand van zaken, die allen ook een bepaalde mening zijn toegedaan omtrent wat het beste is. Want "ben ik voldoende beschermd" geeft wel erg veel ruimte voor speling en meningen.
Voor de een kun je niet beschermd genoeg zijn, voor de ander is een virusscannertje al genoeg. Er gaan er meerderen antwoord geven, wie moet de TS dan geloven?
En waar blijf je dan met je zakelijk en onpersoonlijk communiceren?

Je zult mij dat ook wel eens zien doen. Kijk naar een topic over het wel of niet nodig zijn van een virusscanner voor een Mac. Het is dan jammer te zien dat er mensen zijn die nog steeds beweren dat het niet nodig is. Als je 1 zo iemand hebt en de winkel zegt dan ook, geloven mensen dat ook graag terwijl het niet correct is aangezien Apple zelf tegenwoordig adviseert een virusscanner te installeren.
Daarover wil ik geen discussie hier uitlokken, maar hoe correct wil je een gebruiker adviseren? Vindt jij het goed als een gebruiker op de verkeerde voet gezet wordt, zie je dat dan liever?

Het is mijns inziens belangrijker een algemeen goed advies te geven, dan iets wat iemand zelf als belangrijk ervaart. Dus een soort gulden middenweg.
Maar dat is in bepaalde gevallen moeilijk te realiseren als je toch de nodige mensen met kennis aanwezig hebt. En vaak is het gewoon een kwestie dat men de vragensteller zo goed mogelijk wenst te helpen.

Helpen is niet als lolletje bedoeld. Er kan best een lolletje tussendoor.
Maar ik moet het eerste forum nog tegen komen, waar een algemene vraag zoals in jouw voorbeeld, strak, zakelijk en duidelijk beantwoord wordt. Want dat is gewoon niet mogelijk in dat voorbeeld.

Voor de rest bestaat er zoiets als dit, verschil van mening vanuit threads waar we dan eens van gedachten kunnen wisselen.
Ik probeer overigens zelf ook te minderen om onnodige info in een thread te geven, want ik besef ook dat het soms wat teveel wordt voor een TS en ik maak je daar net zo schuldig aan als andere goedbedoelende helpers.

Je kunt een open forum waar iedereen ook iedereen mag helpen nu eenmaal nooit kort, zakelijk en onpersoonlijk krijgen.

Oud 15 March 2011, 11:03   #6
anoniem13187
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joman Bekijk bericht
DOEL van een forum als dit is het zo snel en zo goed mogelijk helpen van een Topic Steller.

.
Helemaal niet waar.

Een forum is gewoon een plaats waar ,in het zelfde geiinteresseerde,over diverse onderwerpen kunnen praten /discusieren.
Er zijn helemaal geen toegangs eisen ,en kennis is ook helemaal niet nodig.
Hier kan iedereen zijn of haar mening geven over allerlei onderwerpen ,,of je er verstand van hebt of niet ,dat maakt helemaal niks uit !!!

Oud 15 March 2011, 12:48   #7
dutch-online
Guest

Wink

of je er verstand van hebt of niet ,dat maakt helemaal niks uit !!!

...

kan soms wel handig zijn .

Oud 15 March 2011, 14:41   #8
anoniem26536
Guest

Standaard

Citaat:
Want "ben ik voldoende beschermd" geeft wel erg veel ruimte voor speling en meningen.
Inderdaad, de titel van de vraag wel, maar vervolgens wordt duidelijk gemaakt waarom het draait en er wordt adequaat gereageerd.
Om, in dit voorbeeld, daarna te reageren omwille van het antwoord i.p.v. de vraag - lees : de eigen mening ventileren - lijkt me niet wenselijk.

Natuurlijk zal een persoonlijke noot - zie Joman - in een reactie niet te hoeven of mogen ontbreken, zolang deze ter zake doende is.
Maar ook :
Citaat:
Waarom niet gewacht op een reactie van TS ??
We kennen de achtergronden verder immers hélemaal níet !
Voor levenslessen en ervaringen van forumleden, zal hij zeker de weg weten te vinden naar de rubrieken Mijn mening en Lief & Leed.

Oud 15 March 2011, 15:42   #9
anoniem14733
Guest

Standaard

Ik heb betreffend topic niet helemaal gelezen, maar soms worden er uitspraken gedaan of net een teveel aan uitspraken, die eigenlijk in een ander forumdeel beter zouden thuishoren.
Dan kan een draadje soms wel eens wat onoverzichtelijk worden als daar een teveel aan is.
Doch daar heb ik me zelf bijv. ook met regelmaat schuldig aan gemaakt dus na eerdere opmerkingen hierover ben ik gaan proberen dat te minderen, volgens mij lukt dat best aardig.

Ik kan alleen over mezelf spreken wat dat betreft, persoonlijk vindt ik dat de hoeveelheid dat dit in zijn algemeen voor komt best nog meevallen.
Temeer als je er aan denkt dat het CID forum eigenlijk ook al jarenlang eigenlijk meer een bijeenkomstplek is van goedwillende hobbyisten op pc gebied dan een supportforum van een computerblad. Alhoewel de nadruk uiteraard wel ligt in het support geven.

Oud 15 March 2011, 16:07   #10
anoniem33562
Guest

Standaard

Volgens mij staat of valt alles als je niet meer gaat reageren op het probleem/vraagstelling van de TS maar op elkaar. Kijk als iets fundamenteels fout is in het antwoord dan moet een moderator daar maar op reageren, maar anders moet iemand zijn of haar antwoord geven op de vraag en niet op de reactie/bericht van een ander. Daar begint het gedonder vaak en men begint vaak een persoonlijke strijd om zijn of haar gelijk te halen.

Ik ben van mening dat je niet moet reageren alleen maar om te reageren. Je moet wel een wezenlijke bijdrage leveren met een zekere meerwaarde aan reeds bestaande antwoorden. Het is geen gok maar raak forum en als je iets niet weet, doe dan eerst eens wat eigen onderzoek, Ik heb geen problemen met spellingfouten, foute antwoorden en wil graag dat iedereen mee kan doen. Ik heb een hekel aan mensen die zich voordoen als 'helpers', vaste kliek mensen die alles beter weten, overal op moeten reageren, mensen betuttelen en die je dan voortdurend dankbaar moet zijn en op de knieën moet vallen omdat zij zo geweldig werk doen. Dit zie je nogal eens op Belgische fora. Zodra je aan een 'vriendje' komt, krijg je de rest over je heen. Je ziet ook dat dergelijke fora in Nederland geen schijn van kans maken omdat Nederlanders mondiger, nuchterder zijn en die zijn voor vrijheid van meningsuiting en laten zich niet wat wijs maken.

Ik ben van mening dat je in computervragen/problemen geen discussie moet beginnen. Dat moet je doen in de betreffende rubriek die daarvoor bedoeld is. Een moderator zou eerder kunnen ingrijpen als hij of zij van mening is dat de vraag voldoende beantwoord is (slotje).

Laatst gewijzigd door De Hulk : 15 March 2011 om 16:10

Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten