Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Polls

Notices

Bekijk resultaten enquête: Stoort draadloos netwerk op een gehoorapparaat?
Ja 1 8,33%
Misschien 5 41,67%
Nee 5 41,67%
Zeker te weten 1 8,33%
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 November 2008, 22:48   #1
servicje

servicje's schermafbeelding

Standaard Gehoorapparaten en draadloos netwerk

Het is een beetje een zwaar onderwerp, ik weet het. Maar wij zijn hier aan het uitzoeken of de "storing "op mijn vrouw haar digitale gehoorapparaten kan komen door het draadloze netwerk wat wij in huis hebben. En ook of dat eventuele buren invloed kan hebben op haar digitale gehoorapparaten. Ik ben inmiddels al zover dat ik het hele draadloze gebeuren uit huis ga gooien en alles bekabeld ga aansluiten. Maar ik baal er wel van en benieuwd of er mensen zijn die hier meer over weten en ook uit ervaring kunnen vertellen wat een oplossing zou kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door servicje : 3 November 2008 om 16:05 Reden: het zijn digitale hoorapparaten
servicje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2008, 14:12   #2
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

GSM is totaal niet relevant hier, aangezien deze op een andere frequentie werkt dan WiFi.

Overigens kan het wel zo zijn dat WiFi invloed heeft op gehoortoestellen, zoals een magnetron ook het WiFi signaal kan verstoren.

Voor dat je dingen uit huis gaat gooien zou ik eerst eens teksten of het daadwerkelijk baat heeft. Van je buren kun je immers ook niet verlangen dat ze hun netwerk de deur uit doen.

De beste oplossing is om het toestel om te ruilen voor een exemplaar dat wel werkt; ik kan me niet voorstellen dat die niet zouden bestaan.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2008, 16:15   #3
Animal

Animal's schermafbeelding

Standaard

Zelfs een Implantaat heeft geen storing door wifi of magnetron of wat dan ook.
Een implantaat is ook een digitaal hoorapparaat waarvan een deel in het hoofd zit ,en een deel (de ontvanger) tegen het oor. Is ook digitaal en waarschijnlijk ook erg kwetsbaar ,maar wordt nergens door gestoord.
Animal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2008, 21:20   #4
servicje

Standaard

Allemaal hartelijk dank voor de reactie's. Maar het probleem is het volgende mijn vrouw heeft verder nergens last. Op haar werk heeft ze ook te maken met computers bedraad weliswaar en hier thuis heeft zij constant een rondzingende toon. ze is al diverse keren teruggeweest om er naar te laten kijken en toen konden wij eigenlijk alleen maar bedenken dat het grote verschil ons draadloze netwerk is.
Oud 3 November 2008, 21:34   #5
Dontworry

Dontworry's schermafbeelding

Standaard

Ook ik ben drager van gehoorapparaat en heb in huis veel snoerloze apparaten staan.
Maar ik heb het wat oudere type apparaat. (geen digtale)
De nieuwere type wilde ik niet hebben om dat deze voortdurend bijstelt.
Dat wil zeggen ik staat te praten en als het zo nu en dan even stil is schakeld het apparaatje
even.(maar voortdurend bij geluids verschil).

Bij gebruik van een GSM wil ik zo nu en dan storing horen.
Deze is te horen als je een GSM naast een radio houd net voor iemand opbelt.

Laatst gewijzigd door Dontworry : 4 November 2008 om 17:04
Dontworry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2008, 12:09   #6
turn

turn's schermafbeelding

Standaard

je kan toch ook eerst testen voordat je het helemaal opgeeft met draadloos.
haal gewoon overal de stroom eens af en start ze daarna 1 voor 1 op, laat je vrouw in de tussentijd bepalen waneer het mis gaat.
misschien is het wel heel simpel door één router te vervangen op te lossen
en op hoe goede voet sta je met de buren, misschien kan je aan hen wel vragen de routers als test even uit te zetten.
ik kan me echt niet voor stellen dat alle typen en merken zullen storen

als je op een systeematische manier te werk ga kom je er wel achter waar het probleem zit.
en als dat bij een buurman zit met een router van €28.50 geef je hem toch een mooie nieuwe,
is goedkoper dan allemaal nieuwe kabels etc (in ieder geval makelijker).
Oud 4 November 2008, 20:02   #7
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door turn Bekijk bericht
ik kan me echt niet voor stellen dat alle typen en merken zullen storen
Dat lijkt me juist wel. Je kunt draadloze hardware van verschillende merken immers ook combineren. Dit wil zeggen dat alle routers precies dezelfde signalen de lucht inzenden...

Die test is overigens wel een goed voorstel.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2008, 23:45   #8
turn

turn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Dat lijkt me juist wel. Je kunt draadloze hardware van verschillende merken immers ook combineren. Dit wil zeggen dat alle routers precies dezelfde signalen de lucht inzenden...
ja daar heb je zo wat, ik zat te denken 'er zijn zoveel draadloze netwerken overal, als dat altijd fout zou gaan was dat al bekend'
maar het kan dan ook aan het gehoor apparaat liggen ipv de router.
Oud 15 February 2010, 23:13   #9
servicje

Standaard

Ik weet dat ik een heel oude discussie van mij weer aanzwengel maar ik wil er toch even op doorgaan, omdat het probleem ondanks nieuwe apparaten er nog steeds is. En daar baal ik heel erg van want dat gun ik mijn vrouw niet, dat ze thuis komt en haar gehoor apparaten uit moet doen vanwege het vele gepiep ook al zijn het dan dingen van Hans. Maar ga maar eens proberen om bij je ziektekostenverzekeraar binnen 3 jaar nieuwe te krijgen. Ik daag iedereen die dit leest uit om te komen testen wat hier aan de hand kan zijn. Modem is vervangen, router is vervangen kortom alles is vervangen en ik weet het dus even niet meer. Is er iemand die de uitdaging aandurft om dit op te pakken??? Ik wordt er zo langzamerhand een beetje radeloos van.....en ook moedeloos. Hopend op reaktie's
Oud 15 February 2010, 23:22   #10
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Heb je geprobeert om alle spanning in de groepenkast eraf te gooien?
Als dan het probleem over is, schakel je groep voor groep weer in, tot de storing er weer is. Ga daarna zoeken in die groep wat er aanhangt en schakel elk aparaat afzonderlijk in.
Trouwens de storing hoeft niet in jou huis veroorzaakt te worden. Heeft ze het buiten in de buurt van het huis wel of niet?
Een tl verlichtings buis kan al ergens op storen. Een antenne van een radio kan dat ook doen.
Ik wens je in elk geval veel succes.

Niek

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten