Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 May 2014, 08:43   #51
anoniem26138
Guest

Standaard

Heel veel reden meer om bij installatie te zorgen dat er maar één disk aangesloten zit.

Ik sta nog het meest te kijken dat de schijfnummering zoals opgesomd door b.v. diskpart kan verschillen alleen door opnieuw op te starten.
Je zou bij het inrichten van je schijven (bij mijn twee identieke dan) haast bij eentje een niet toegewezen ruimte van een paar mB laten, zodat je deze ten alle tijden herkent als anders.

Wat mij ook in die link nog opvalt is dat bij de besturingssystemen waarbij dit probleem te verwachten valt geen XP staat, alleen Vista en hoger, al is het denk ik niet uit te sluiten dat het daar hetzelfde is.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 12 May 2014 om 11:04
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2014, 08:52   #52
anoniem54435
Guest

Standaard

Gewoon 1 schijf aansluiten dan hoef je niets te bedenken dan kan het nooit mis gaan.
Maar wel aansluiten op de laagst genummerde S-ata poort.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2014, 10:48   #53
anoniem22217
Guest

Standaard

Niet zo heel veel mensen weten dat je er maar één schijf in moet hangen, ook al zijn deze nog maagdelijk.
En dat is nu mijn probleem alleen de doorgewinterde computer techneut weet dit, de nieuwe of gewone computer leek heeft hier geen verstand van maar wil zijn/haar kennis wel uitbreiden met bijvoorbeeld Raid om een altijd werkende back-up te hebben van al zijn/haar programma's en gegevens.
Het is dus niet netjes dit soort overnames van schijven, het heeft per slot niets met het besturingsprogramma te doen.
Maar hoe groter een bedrijf des te groter worden de schurken streken, als je ze een hand geeft wonen ze al in je huis, voordat je uitgesproken bent met het verwelkomen!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2014, 11:55   #54
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Je zou bij het inrichten van je schijven (bij mijn twee identieke dan) haast bij eentje een niet toegewezen ruimte van een paar mB laten, zodat je deze ten alle tijden herkent als anders.
.
Yep dat probleem begrijp ik. Maar dat kan je nu toch nog zo instellen, door op de ene ssd via schijfbeheer één partitie een paar MB kleiner te maken. Dat kan je het verschil in elk geval opmerken.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2014, 16:28   #55
anoniem26138
Guest

Standaard

Dat is ook te doen, in feite het zelfde principe.
Gelijk maar gedaan, want mijn tweede disk wordt al (zoals ik al eerder schreef) als disk 0 weergegeven, en ik zie dat onderscheid daarom graag.

Het resultaat met twee identieke schijfjes, zonder een duidelijke plaats binnen Windows, maar door verschil in indeling (één met 10 MB niet toegewezen ruimte) nu wel te onderscheiden
Diskman_na_verkleinen_gelijke_partities.jpg
Diskpart_na_verkleinen_gelijke_partities.jpg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33
...als je ze een hand geeft wonen ze al in je huis, voordat je uitgesproken bent met het verwelkomen!
De moderne Windows Setup ?

(Stoute Microsoft, onder foutje #8 had ik nog een MS Webcam te installeren)
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 12 May 2014 om 16:41
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten