Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 18 December 2018, 19:14   #1
anoniem66618
Guest

Standaard Range Extender

Hoi ….

ik heb een range extender gekocht van het merk TP-link type TP-WA850RE hiermee wil ik wifi verbeteren , nu heb ik in mijn netwerk een acces point zitten deze is verantwoordelijk voor de wifi ( verder is er geen apparaat wat dat kan /doet ).
nu wil ik het wifi signaal van acces point verbeteren met de range extender TP-WA850RE .
nu heb ik stap 2 uitgevoerd in de handleiding ( alles gaat goed maar op het einde gaat er iets fout ) wizard zegt oeps en het resultaat is geen internet .

Handleiding - TP-Link TL-WA850RE Range extender

is er iemand die mijn kan helpen

ik heb bij instellingen gekeken en daar staat dhcp op auto ( is dit misschien het probleem dat het niet wil lukken ) instellingen bij de range extender

alvast bedankt voor de moeite

Hoi ...

ik heb eventueel een pdf over mijn ACCES POINT van het merk SITE COM deze kan ik hier helaas niet plaatsen

Hoi...….

Ik heb nu meer info over het probleem zie link hier onder

Ranger.
https://www.scribd.com/document/395770418/Ranger

Het is trouwens erg lastig om pdf,s ergens te uploaden ( foto's te onduidelijk / teveel MB )
Heb nog een pdf over accespoint deze zou ik dan liever direct naar iemand sturen omdat hier veel informatie over netwerk/acces point staat

Als dat nodig is

Hoi...…..

Kan het trouwens zijn dat de IP adressen 192.168. ………… niet in elkaar ranges liggen , van accespoint en ranges extender

Als hier dit het probleem kan zijn hoe ga ik hier mee om / los ik dit op

ik heb al geprobeerd maar dat lukt niet ( wijzigen van IP adress van extender )

Als ik mijn smart Phone met mijn wifi verbind is het IP 192.168.1. …….. ( Acces point )
mijn range-extender IP 192.168.0. ……….

Alvast bedankt voor de moeite

Hoi.....

Het signaal ( sterkte ) is goed trouwens goed , 3 lampjes aan

Zo eindig ik in stap 5 zie bovenstaande bericht en dat de link

alleen het RE lampje brand dan niet

Laatst gewijzigd door Hobbybob6 : 18 December 2018 om 19:19
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2018, 19:32   #2
anoniem66618
Guest

Standaard Range extender

Hoi

hier is een foto
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg images.jpg‎ (2,8 KB, 4x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2018, 21:34   #3
anoniem42071
Guest

Standaard

De TP-link type TP-WA850RE is geen Range Extender, maar gewoon een zogenaamde Homeplug die via het 220 netwerk je wifi netwerk kan vergroten.
Wat voor soort accespoint heb je?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 19 December 2018, 01:54   #4
anoniem14733
Guest

Standaard

TPLink noemt dit zelf ook een Range extender. Eigenlijk zijn homepluggen dat ook want het wifi signaal wordt van daaraf weer verder gegeven, dus bereik vergroot.

Maar andere apparaten kunnen/doen dit dus ook alleen noemt men dit vaker homepluggen zoals Niekie30 zegt. Misschien kon je het daarom niet vinden.

Citaat:
ik heb bij instellingen gekeken en daar staat dhcp op auto ( is dit misschien het probleem dat het niet wil lukken ) instellingen bij de range extender
Dit is in elk geval zeker niet adviseerbaar. Hij moet gewoon de ontvangen dhcp instellingen doorgeven. Auto zou dat automatisch moeten doen, ik zou het gewoon voor de zekerheid op Off zetten. Weet je zeker dat ie zijn eigen dhcp niet gebruikt.

Kennis van me heeft ook zo'n ding. Is normaliter gewoon automatisch in te stellen als je de WPS functie gebruikt.

Heb er een filmpje over gevonden, wel in het Engels maar is wel duidelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=PPPkcLhbUes

Zo kun je hem zelf instellen/controleren, ik zou bij die instellingen de "copy from main router/ap" kiezen v.w.b. de wifi settings.

Of misschien kun je anders een screenshot maken van jouw instellingen waar je die dhcp settings ziet?
Laat maar... al gevonden... jij hebt een V6 neem ik aan?

Laatst gewijzigd door BlackTiger : 19 December 2018 om 01:56
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten