Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 January 2016, 20:52   #11
anoniem42121
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doofie Bekijk bericht
Enige tijd niet kunnen (re-)ageren. Wel het één en ander geprobeerd zoals hiervoor door anderen geadviseerd. Zelfs de schijven gedemonteerd en via een USB2.0 - IDE+SATA converter aan een Linux machine gehangen. Helaas, geen enkel succes. Vandaag de NAS maar eens weggebracht naar een datarceoverybedrijf. Eerste diagnose: één schijf is niet meer benaderbaar, andere (RAID 1) mogelijk nog wel maar dan "diep onder water". Hopelijk - de recoverer was niet meteen pessimistisch - kunnen de data nog teruggehaald worden.

Gevraagd naar de oorzaak werd mij medegedeeld - voor wat het waard is, ik kan het niet beoordelen - dat Seagate schijven uit 2012 notoir slecht zouden zijn, wegens hopeloze productieproblemen destijds in Thailand, waar de onderdelen vandaan komen. Of dit een broodje aap verhaal is kan ik als gezegd niet beoordelen, wel kreeg ik te horen bij binnenkomst: "Ah, daar is er weer één van Iomega". Tja. All that matters now is dat ik mijn gegevens weer terugkrijg

Het is gelukt. Mijn data weer terug gekregen; de schijven maar naar een professional gebracht die binnen een week de boel kon recoveren. Pfew!
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2016, 21:58   #12
anoniem42071
Guest

Standaard

Dat is mooi. Moet een vermoedelijk een gemakkelijk klusje zijn geweest, want bij raid 1 staat op beide schijven dezelfde data, dus er hoeft er maar 1 nog goed te zijn.
En beide schijven tegelijk stuk dat lijkt me een kans van 1 op de zoveel miljard.

En nu?
Nieuwe schijven erin en de nas weer bereikbaar?

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten