Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 April 2013, 09:54   #11
anoniem26138
Guest

Standaard

Dat zou ook een oplossing kunnen zijn voor de oude versie, maar hoe die toe te passen is wat vaag want je moet AI Suite opnieuw installeren. Moet je dan vóór het installeren die patch uitvoeren of voor het dé-installeren ?

( Edit:
Akamai opmerking over de verplichte downloadmanager op de Asus site welke ik hier eerder plaatste is niet van toepassing... ik gebruikte gewoon de verkeerde link op de site )
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 2 April 2013 om 10:48
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2013, 23:48   #12
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Maar ik denk het al gevonden te hebben....
AI Suite II is waarschijnlijk niet compatibel met Windows 8. Athans, die versie.
Maar daar staat in post 1:
Citaat:
The solution in the end was going to the download support page for the ASUS ROG boards because they have support for win8+ai suite II and downloading the ai suite under "utilities" there and it worked!. dont know why it doesnt have a version under downloads for my board then???
En dat is precies wat ik als eerste deed. Naar de Asus site gaan en de versie voor W8 opgehaald.
Er bleek in de uitgepakte map ook een "appinstall" te staan. Als ik die uitvoer, kom ik op 4 tegels terecht, die totaal niets, maar dan ook niets met Asus of de tool te maken hebben. (o.a. een tegel voor skydrive).

Het typen in "Uitvoeren" werkte ook niet. Hij kan simpel weg na de installatie het hele programma niet vinden op de partitie van W8.

Ik laat het even zo.
Ik werk toch nog het meest met W7 op dit moment.
In elk geval bedankt voor de suggesties.
Wie weet komt er vandaag of morgen gewoon een update binnen windelen van W8 en heb ik er het juiste tegeltje bij.

Thnx

Niek.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2013, 15:02   #13
anoniem26138
Guest

Standaard

Asus ROG boards... is dat niet iets anders dan de gewone Asus boards serie, welke heb jij dan ?
Het is een andere versie die specifiek onder dat moederbord wordt aangeboden, jij hebt V1.02.27 , en daar staat V2.01.01, verschil is wel duidelijk.

En die eventuele patch is ook niet het proberen waard ? Staat gewoon bij de FAQ van Asus zelf, dus doen zou ik zeggen.

Ik lees meer ervaringen dat de bijgeleverde AI Suite II versie op de support CD helemaal niet wil werken.
Heb je trouwens ook geen icoontje in je systeemvak staan ?

Hier nog een vraagje bij Asus, het blijkt dat elk board zo een eigen versie van dat programma geschreven krijgt:
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?...Language=en-us

En ik denk het langste draadje over het onderwerp nu wel gevonden te hebben:
"At first the install application did not want to launch (as many other users reported). So I've tried the patch..."
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 3 April 2013 om 16:00
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2013, 15:19   #14
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik heb een P8Z77-V de luxe van Asus.
En ja Patch ook uitgeprobeerd, zowel voor als na installatie, maar gewoon niet werken.
Ach er zijn grotere problemen in wereld en mocht ik ooit echt op W8 overgaan, ga ik er een studie van maken.

En nee de bijgeleverde support cd was voor W7, dus heb alles wat ik nodig gehad gelijk bij Asus opgehaald.

Thnx

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten