Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 17 February 2013, 21:19   #11
anoniem42071
Guest

Standaard

Aladin: Het is kennelijk gemakkelijker je eigen mening te geven, dan bij te dragen aan een gewenste oplossing.
TS heeft zich ten doel gesteld een dualboot systeem te maken.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2013, 22:24   #12
anoniem14432
Guest

Standaard

Oude versie is een voorgeinstalleerde Vista.
Misschien toch inderdaad maar alles veilig stellen en in plaats van dual helemaal over naar W8.
Zou het dan het beste zijn om de gebrande update nogmaals te draaien en nu over Vista heen te laten zetten? want een echte schone installatie kan hiermee natuurlijk niet.
Of is er optie om de Vista eruit te gooien en W8 te behouden?

Overigens lijkt mijn probleem een echt rechten probleem want als administrator kan ik Calibre nu wel draaien (en ben ik nu snel een nieuwe backup van mijn bibliotheek aan het maken

Paul
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2013, 22:29   #13
anoniem42071
Guest

Standaard

Ja die workshop in CI lokt eigenlijk iets uit, wat niet de bedoeling is van het grote Microsoft, maar ik dacht gelezen te hebben, dat je de upgrade gewoon "over" Vista heen kunt zetten. Dus Vista verwijderen door de partitie te verwijderen in het installatie menu van Windows 8. Wel van die dvd opstarten dan.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2013, 22:38   #15
anoniem14432
Guest

Standaard

Wordt het misschien toch even van de grond af opnieuw beginnen (maar liever nu nog even niet)
Het lijkt overigens toch vooral een rechtenprobleem te zijn want ik kan wel applicaties als administrator starten. Zou ik dan ergens een deel van mijn gebruikersrechten zijn kwijtgeraakt?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2013, 23:29   #16
anoniem42071
Guest

Standaard

Vista stond al op de pc. Daaraan verandert heel weinig, als je er een dual boot met W8 van maakt. Alleen de opstart boot wordt gewijzigd verder niets.
Heb je Vista weleens gescanned met Malwarebytes, http://www.malwarebytes.org/ of een online goede antivirus scanner (eset bijvoorbeeld)?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2013, 21:40   #17
anoniem14432
Guest

Standaard

Na een paar weken radiostilte even de afloop van het probleem.
Geen malware kunnen vinden.
Eigenlijk geen oplossing kunnen vinden en nog niet het lef gehad opnieuw te beginnen met de inrichting.
Gisteren nog even de online fixer van MS geprobeerd uit CID 7. En zowaar rechtenproblemen lijken opgelost ik weer normaal werken en dual boot werkt OK nu kan ik rustug met W8 spelen terwijl ik mijn oude spullen nog effe bewaar.

Meedenkers en CID bedankt

Paul
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2013, 23:15   #18
anoniem42071
Guest

Standaard

Thnx voor het terug melden en have fun!!

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2013, 19:27   #19
anoniem13227
Guest

Standaard

Heb hier nu ook een laptop binnen en win8 op gezet en vreemd genoeg zelf een D:/ partitie aangemaakt voor wat systeem bestanden.
Had die liever verborgen gezien.
Wel vreemd eigenlijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2013, 22:09   #20
anoniem42071
Guest

Standaard

Windos 7 en 8 maken beiden een systeem partitie aan van ongeveer 100 MB. Maar als alles standaard staat dan zie je die na de installatie niet terug.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten