Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 December 2007, 14:44   #1
anoniem28352
Guest

Standaard Is dit een goede PC?

Hallo,

Ik moet binnenkort een nieuwe PC hebben, en heb deze op het oog. Is dit een goede PC? Kan hij zwaardere programma's makkelijk aan? Zijn de moederbord en videokaart goed?

Behuizing: Strakke designbehuizing met 400 Watt stille voeding
Moederbord: ASUS P5KPL met 1333 FSB, Intel G31 Chipset, tot 8GB DDR2
Processor: Intel Quad Core Q6600 4x 2.4 GHz met 4x 2 MB Cache
Geheugen: 4096 MB DDR2 800 Mhz A-merk PC-6400
Harddisk: 500 GB S-ATA Maxtor 7200 RPM
Drive: DVD Brander + en - Dual Layer High Speer 20x Merk Liteon
Videokaart: GeForce GF8500GT 512 Mb
Geluidskaart: ALC662 High Definition Audio 6-Channel CODEC
Internetkaart: PCIe 1 Gigabit LAN
Extra's: 6x USB 2.0, PCI-Express 16x, 3x PCI, 4x S-ATA
Garantie: 1Jaar volledige garantie op alle onderdelen!

Dit systeem kost zo'n 800,- bij DirectPC.nl

Alvast bedankt
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2007, 15:45   #2
anoniem26473
Guest

Standaard

Wat wil je ermee gaan doen? Het is een beetje een allegaartje. Lichte videokaart, quadcore processor, budget moederbordje (met onboard video), geluid en netwerk is onboard (maar wel apart genoemd). Denk dat je voor hetzelfde geld wel iets beters kunt krijgen. Zit windows er wel bij, of komt dat er nog overheen?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2007, 15:58   #3
anoniem28352
Guest

Standaard

Bedankt voor je reactie.

Het moet eigenlijk een beetje een alleskunner zijn. Af en toe games, lichte videobewerking, dingen tegelijk draaien etc.

Videokaart is niet onboard, netwerkkaart volgens mij ook niet, deze zit op het PCIe.. Geluidskaart is wel onboard.
Ik kan de videokaart ook laten vervangen voor een 8600GT voor een paar tientjes..

Windows zit er niet bij, maar dat kan ik zelf wel regelen. Ik ga liever voor XP, hoewel deze PC vista wel makkelijk trekt denk ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2007, 16:03   #4
anoniem24526
Guest

Standaard

Dit heb ik voor je samengesteld met Windows en installatie + drivers 1 jaar garantie betere videokaart, dit is wel stuk betere kwaliteit oa hdd en videokaart merk.

Edit: Vista kun je nog veranderen naar XP hier zit video niet onboard bij die andere wel...
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2007, 16:29   #5
anoniem26473
Guest

Standaard

Je hebt zowel onboard video, als een aparte videokaart (P5KPL met 1333 FSB, Intel G31 Chipset). Maar je ziet, dat je voor hetzelfde geld een betere pc kunt kopen, met windows erbij. 8600GT is nog niet zo bijzonder, maar dat hangt ervanaf, hoe serieus jij gaat gamen. Een netwerkkaart kan overigens best onboard zitten, en via de pci-e bus aangesloten zijn. Net zo goed als onboard video via de agp bus aangesloten kan zijn, terwijl er niet eens een agp slot op het bord zit.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2007, 20:29   #6
anoniem24526
Guest

Standaard

Zonder windows en alleen in elkaar zetten (dus zonder drivers installeren etc) is ie 800 euro.
Zie dat mijn config betere voeding + kast, snellere videokaart, goed merk hdd en goed merk RAM heeft.
Je kunt ook 4 GB RAM nemen alleen dan moet je wel 64 bits OS dus heb maar 2 GB gedaan
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2007, 18:15   #7
anoniem28352
Guest

Standaard

Bedankt voor alle reactie's.

Ik wist niet dat de G31 een ingebouwde videokaart was :P

Maar oke, zouden jullie aub voor mij een moederbord kunnen kiezen, waarbij ik de overige onderdelen kan blijven houden?

Liefst zonder onboard videokaart en geluidskaart.
Ik heb gelezen dat de moederbord het aller belangrijkste is, die moet nl. alle onderdelen volledig kunnen benutten, en ik denk dat dat niet het geval is bij de ASUS P5KPL, aangezien dit volgens veel mensen een budget moederbordje is.
Mijn voorkeur is een ASUS, omdat ik weet dat dit zeer goede moederborden zijn.

@Jim565656 bedankt voor het samenstellen van de pc, maar volgens mij is het bijna dezelfde PC, alleen minder geheugen. Windows XP heb ik hier liggen, dus dat is verder geen probleem. DirectPC geeft ook 1 jaar garantie.

Alvast bedankt!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2007, 18:48   #8
anoniem24526
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Masis1 Bekijk bericht
Ik heb gelezen dat de moederbord het aller belangrijkste is, die moet nl. alle onderdelen volledig kunnen benutten, en ik denk dat dat niet het geval is bij de ASUS P5KPL, aangezien dit volgens veel mensen een budget moederbordje is.
nkt!

Onzin, maare gebruik je 64 bit OS anders werkt 4 GB niet he
Mijn systeem is niet bijna hetzelfde de onderdelen zijn van veel beter merk en flink snellere videokaart
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2007, 19:17   #9
anoniem26473
Guest

Standaard

Asus P5K is een goed bord. Zonder onboard geluid bestaat niet, maar er zit geen onboard video op. Heb je nog over de videokaart zelf nagedacht?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2007, 20:41   #10
anoniem24526
Guest

Standaard

Zelf zou ik nu mn geld stoppen in een 8800GT maar als je daar het geld niet voor hebt is de 8600GT of de HD3850 ook een goede keuze.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten