Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Websites maken

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 14 September 2007, 19:42   #1
anoniem24526
Guest

Standaard Domein strato.nl

Hoi,

Ik wil een .nl domein aanvragen op www.strato.nl, is dit een betrouwbaar bedrijf ? Het is om door te linken er staat contractduur 12 maanden loopt dit automatisch door ? Enne het is 1 euro per jaar dit vind ik zelf wel heel weinig gwnv oor niets dus er klopt iets niet

Iemand ervaring ermee ?

Grtz Jim
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2007, 19:44   #2
anoniem24526
Guest

Standaard

Hmm laat maar je moet via creditcard betalen dit wil ik niet iemandwel een goed bedrijf ?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2007, 03:18   #3
anoniem14733
Guest

Standaard

Het gaat dus niet alleen om een .nl domein maar ook om webhosting als ik het goed begrijp. Er is enorm veel concurrentie op die markt.
Wat in elk geval enorm belangrijk is, is dat je goed leest, en ook vaak op de "meer weten" of "meer info" knopjes klikt indien deze aanwezig zijn.

Ook nu heb je bijv. niet goed gekeken. Het is geen 1 euro per jaar, maar 1 jaar lang 1 euro per maand i.p.v. 2,99 per maand. De contractperiode is bij deze provider 12 maanden dus je zit er telkens een jaar aan vast.
Kan ik me ook wel voorstellen want voor zeg maar 3 euro per maand, is 36 euro per jaar zeg maar, is het voor een provider ook niet interessant om met een maandelijkse opzegmogelijkheid te beginnen, daar is het bedrag veel te laag voor.
Daarnaast kun je ook via automatische incasse betalen, dus je hebt niet echt goed gelezen.

Als je thuis een eigen webserver wilt draaien, heb je geen hosting nodig maar alleen een domein naam met DNS besturing. Deze kun je bij mijn weten het goedkoopst krijgen bij Transip.nl en deze gasten hebben ook een super service.
Maar zoals gezegd, dat is dan alleen een domeinnaam zonder hosting. Hosting zou ik bij hun niet nemen die is nog wat aan de dure kant.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2007, 22:19   #4
anoniem24526
Guest

Standaard

Oke Trans IP.nl dus. Ik heb liever eenmailge overschrijving voor een jaar. prepaid dus.
Webserver draait hier het gaat alleen om het .nl domein dus.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2007, 22:58   #5
anoniem14733
Guest

Standaard

Als het alleen om het domein gaat ben je echt goed uit bij die gasten van Transip. Die geven soms zelfs op zondag nog antwoord op support emails, echt super.
Bijkomende aardigheid is dat als je daar een domein registreert, je er een gratis backup-mx bij hebt, voor als je een eigen email server gaat draaien.
Valt die uit, dan worden de mails tijdelijk bij hun opgeslagen en zo gauw je mailserver dan weer online komt, krijgt hij die mails weer binnen, bij de meeste anderen betaal je daar extra voor.
Let wel even op, prijzen zijn excl. b.t.w. dus eerste jaar is 7,50 incl. en daarna iets van 11,50 per jaar of 10 euro ofzo voor dat domein.

Volledig zelf te beheren DNS waar je echt alle kanten mee op kunt.
Betaling per automatische incasso 1x per jaar vooruit betalen, maar dat lijkt me geen probleem.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2007, 17:46   #6
anoniem24526
Guest

Standaard

Hmmm, automatisch incasso is dat wel veilig ?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2007, 19:08   #7
anoniem14733
Guest

Standaard

Ja hoor, je machtigt immers alleen maar voor het bedrag van het domein, dus 1x voor 7,50 en de volgendejaren voor 10 euro per jaar.
Ik heb er een aantal domeinen geregistreerd, al een aantal jaren, werkt perfekt, nog nooit een verkeerde of te vroege afschrijving gehad.
Je krijgt ook altijd op voorhand een email van ze met de factuur en de vermelding dat het bedrag "binnenkort" van je rekening wordt afgeschreven. Meestal is dat binnen een week nadat je de email gehad hebt.
Dus prima geregeld, overigens kun je ook je facturen online bekijken.
Zoals gezegd, ik heb zelf een paar jaar ervaring met dat bedrijf, nog nooit problemen gehad.

Je kunt ze anders ook altijd nog een mailtje sturen en vragen of je gewoon zelf mag overboeken per vooruitbetaling, misschien willen ze dat ook wel regelen maar dat weet ik niet zeker, doch vragen staat vrij.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2007, 22:27   #8
anoniem15368
Guest

Standaard

Ik heb zelf (o.a.) Strato. Ben er op zich wel tevreden over, ervaar ze als goed en betrouwbaar. Maak zelf gebruik van de EU 1,- actie.
Toch ligt m'n voorkeur bij Mijn Domein, vanwege de grote eenvoudigheid.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2007, 01:57   #9
anoniem14733
Guest

Standaard

Kan ook maar Strato is relatief duur als je alleen een domeinnaam wilt zonder webhosting.

Mijn domein... nja, dat zijn van die hosters. Kan misschien wel goed zijn, maar ik ben er niet kapot van als je op de hoofdpagina ziet van "1 euro voor het eerste jaar" en vervolgens moeilijkheden hebt om te vinden wat het daarna kost. Als je dat al uberhaupt kan vinden.
Verder kan ik bij Mijn domein ook niet vinden wat je allemaal met de domeinnaam kan, heb je volledige DNS toegang? Is er sprake van een mx backup?
Allemaal relevante informatie die niet terug te vinden is, ook niet in de "stel je vraag" sectie.

Wil niet zeggen dat het slecht is, 1 euro is goedkoop, zelfs als je hem na een jaar verhuist.
Als dat kan... want da's maar de vraag. Helaas een gebrek aan info toch wel.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2007, 16:24   #10
anoniem24526
Guest

Standaard

Nee, oke als jij zegt dat het veilig dan vertrouw ik daarop, ik zal het hier eens overleggen
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten