Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows NT/2000/XP

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 26 May 2013, 10:13   #51
anoniem13291
Guest

Standaard

Iedere Windows versie heeft een dergelijke nummering, het wordt alleen in de volksmond niet gebruikt. Wat ik maar wilde zeggen is dat de komende update inderdaad gewoon een update is en niet een major release. Wellicht dat Microsoft met een project bezig is dat uiteindelijk Windows 9 zal worden maar dat is voor zover ik weet publiekelijk nog niet bekend.

Je schrijft dat Windows 8 (nog) geen succes is. Ik neem aan dat je het dan over verkoopcijfers hebt en niet over de kwaliteit van het product. Wat de kwaliteit betreft kan ik alleen maar zeggen dat ik erg blij ben met Windows 8 omdat het zeer goed werkt. Dat is niet alleen een ervaring op mijn PC thuis maar ook op meerdere desktops en laptops die ik aan de zaak in beheer heb en ik heb daar nog niemand over de afwezigheid van die startknop gehoord, wat verder overigens niets zegt over de technische kwaliteit.

Op mijn PC thuis, die met Windows 7 altijd erg goed werkte, merk ik dat het opstarten een stuk sneller gaat en dat het werken met Windows 8 veel "soepeler" gaat. Daarnaast ben ik nog niets tegen gekomen dat er niet op werkt, maar dat zegt natuurlijk niet alles omdat dat alleen de ervaring is met de hard- en software die ik thuis en op kantoor gebruik.

Laatst gewijzigd door Edmoor : 26 May 2013 om 10:34
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2013, 16:15   #52
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Wat de kwaliteit betreft kan ik alleen maar zeggen dat ik erg blij ben met Windows 8 omdat het zeer goed werkt.
Wat werkt er dan beter aan dan met windows 7? Want de verkoopcijfers hebben ook met het gebruikersongemak te maken.
Heb het ding even bekeken maar als je kijkt naar mogelijkheden om mail in te stellen is het wat mij betreft zelfs verslechterd.

Ik heb te kort ermee gewerkt om te kunnen bepalen of er iets wel of niet meer soepel gaat met windows 8 en of het verschil ook groot genoeg is om de vele ongemakken goed te kunnen praten.
Juist die ongemakken is ook de reden dat bedrijven in stijgende mate afzien van windows 8 en liever upgraden van windows XP naar windows 7. Hetgeen dus ook de verkoopcijfers niet ten goede komt.
Van de andere kant heeft gebruikersgemak natuurlijk niets met de snelheid van het OS op zich te maken.

Ik ben het er ook mee eens dat Windows elke keer om de versie een bagger versie uit lijkt te brengen sinds windows 98 se. Want die ME was echt een bak ellende. XP en 2000 waren goed en stabiel.
Van Vista werd ook gezegd dat het een verbetering zou zijn, maar los van het totaal veranderen van de eenvoud naar opnieuw zoeken waar alles zit (vaak op onlogische plekken) was het een bak slome traagheid als je het een tijdje in gebruik had.
Windows 7 was daar weer een hele verbetering op. Inmiddels ben je dan wel gewend aan de onlogische wijzigingen die Vista had want die zitten ook in 7.

Ik ben daarom ook heel benieuwd hoe goed windows 8 blijft draaien en welke voordelen hij nog heeft t.o.v. windows 7 als hij ook een jaartje draait.
Hopelijk blijft die soepelheid dan, maar halen ze ook een deel van die ongemakken weg. En voor wat ik van MS gelezen heb, lijkt dat niet het geval.

Het rijtje wat Bert P. er op nahoudt hetzelfde rijtje wat ik ook gebruik.
En voorlopig staat daar windows 8 ook op "overslaan".
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2013, 18:24   #53
anoniem54435
Guest

Talking

Kortzichtig

Net als andere versies even wennen . dus enig geduld moet je kunnen opbrengen ,dat is met alle nieuwe dingen zo.

Ik heb er niet veel moeite voor hoeven te doen.

Ik heb een DualBoot W7 Pro W8 Pro op deze Computer, maar ga zelden nog terug naar W7 alleen voor de nodige updates.

En dat alles zonder aanpassingen

Laat de mopperaars maar komen.

.

Laatst gewijzigd door Desperado : 26 May 2013 om 19:10
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2013, 18:36   #54
anoniem13291
Guest

Standaard

Helemaal eens met Desperado, al zou ik een vriendelijker woord gebruiken

Ik geef toe dat het even wennen is, maar als je eenmaal weet hoe het in elkaar steekt dan wil je niet anders meer. Gewoon omdat alles veel soepel en sneller gaat.

Laatst gewijzigd door Edmoor : 26 May 2013 om 18:38
  Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2013, 03:55   #55
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Kortzichtig
Net als andere versies even wennen . dus enig geduld moet je kunnen opbrengen ,dat is met alle nieuwe dingen zo.
Even wennen? Het is eerder kortzichtig om dit zo uit te spreken want dan geef je dus aan dat Windows ME en Vista ook prima versies waren, terwijl zelfs IT de professionals (mensen met verstand van zaken) die zoveel mogelijk overgeslagen hebben. Wie is er dan kortzichtig?

Kijk, het gaat mij niet om het even wennen, of misschien heb je niet mijn tekst goed gelezen want er stond duidelijk:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Tiger
Windows 7 was daar weer een hele verbetering op. Inmiddels ben je dan wel gewend aan de onlogische wijzigingen die Vista had want die zitten ook in 7.
Kwestie van iets beter lezen wat er staat.

Maar dit is geen kwestie meer van wennen, hier zitten gewoon diverse ongemakken ingebouwd waarvan het wegnemen van het bureaublad wel de grootste wijziging is. Ja daar kun je ook aan wennen, maar het blijft een ongemak.
Ben aan de wijzigingen in windows 7 ook redelijk gewend, wil niet zeggen dat ik ze daarom dus fijn en gemakkelijk moet vinden.
Ergens aan wennen wil niet zeggen dat het daarom ook een verbetering zou moeten zijn.

@Edmoor: Dat zeiden ze in het begin van Vista ook en bleek niet waar te zijn.
Pas na een jaartje gebruik kun je dat goed beoordelen. Er is in elk geval zeker geen sprake van "veel" sneller.
Vergeet niet dat je in zo'n situatie een test moet doen op dezelfde pc.
Soepeler, nee, ik heb skype geinstalleerd op windows 8. Wil je dat soepel doen moet je dat op een pre-8 machine doen. Het was in het touch screen gebeuren niet eens meer terug te vinden.

Ik heb overigens nog geen tegen argument gehoord v.w.b. het gebrek aan bepaalde instellingen bij het ingebouwde email programma.

Citaat:
maar als je eenmaal weet hoe het in elkaar steekt dan wil je niet anders meer.
Ook dat zal pas later blijken, zal misschien nu gelden voor een paar mensen die het gebruiken. Later zal pas blijken of dat ook in grotere mate klopt.
Ik vraag me af voor welke doeleinden jullie de pc eigenlijk gebruiken, buiten internetten en e-mailen.

Laatst gewijzigd door BlackTiger : 27 May 2013 om 03:59
  Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2013, 08:05   #56
anoniem54435
Guest

Arrow

Met de juiste techniek [ hardware ] was er ook met Vista prima te werken , dat was het enige wat er aan mankeerde. Vista met minimaal 2 GB liep als een trein.
Als je het niet hebt gehad kun je er ook geen oordeel over geven.

En we doen alles op de nu W8 Computer , Gamen uitgezonderd.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2013, 13:18   #57
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik had Vista met 4 GB en een Q6600 quadcore (nieuw in die tijd en één van de snelste) Het was niet vooruit te branden. Na 2 weken Windows XP erop en dat scheelde 50 % snelheids winst.
Later Windows 7 en dat was minimaal even snel als XP op dat ding.

Maar de ervaringen zullen bij iedereen anders zijn.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2013, 21:38   #58
anoniem14733
Guest

Standaard

@Desperado: Sorry maar ik ga er niet meer echt verder op in. Lijkt er wat mij betreft op dat je nauwelijks ervaring ermee hebt als je zoiets concludeert.
Jij weet ook helemaal niet wat ik gehad heb en als Vista bij jou als een trein gelopen heeft ben je de enige geweest of had je een verse installatie.

Ik heb talloze van die dingen in mijn handen gehad en nog nooit een snelle gezien en al helemaal niet eentje die als een trein liep. Behalve dus verse installaties, die pret was vrijwel altijd na een maandje of 2 wel over (bij anderen duurde het dan 3 of 4 maanden).
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2013, 08:19   #59
anoniem54435
Guest

Standaard

Kijk dat bedoel ik met kortzichtig , als het te dichtbij komt haak je af.

En de Vista Computer was een Pentium 4. 630 HT 3.0 Ghz met 2 GB [ van oorsprong een XP Computer.]
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2013, 08:44   #60
anoniem13291
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Ik vraag me af voor welke doeleinden jullie de pc eigenlijk gebruiken, buiten internetten en e-mailen.
Inderdaad internetten en e-mailen.
Daarnaast:
Foto- en videobewerking.
Video conversie voor het maken van DVD's en Blu-rays.
Applicatie ontwikkeling in Office VBA voor Office 2003, 2007, 2010 en 2013. Deze versies draaien naast elkaar op dezelfde PC met Windows 8.
Applicatie ontwikkeling in Visual Studio 2010 en 2012 voor zowel 32- als 64-bit omgevingen.

De PC hangt in een thuisnetwerk met 4 PC's een laptop een NAS en een mediaplayer met interne hard-disk die ook als NAS fungeert, 3 TV's, een Xbox, een PS3 en een Home Cinema Set. De PC kan overal zonder problemen bij en vanuit het netwerk kunnen andere apparaten zonder problemen bij de shares op deze Windows 8 PC.

Op de PC draaien ook nog een aantal Games waaronder de nieuwste Tomb Raider maar ook de allereerste, Tomb Raider I uit 1996.
Verder draait er VMWARE Workstation met DOS 6.22, Windows 98, Windows XP en Windows 7.
Daarnaast nog een hardware emulator voor het draaien van Digital's OpenVMS besturings systeem.

Alles draait soepel en start lekker snel. Ook met Skype geen enkel probleem met zowel de desktop als de tegel versie. Leuke tegels voor eigen programmatuur, documenten en snelkoppelingen maak ik met OblyTile: http://www.pcleek.com/gadgets/1606-oblytile-maak-moderne-tegels-voor-elk-programma-windows8

Ik ben dus happy met Windows 8

Laatst gewijzigd door Edmoor : 28 May 2013 om 09:07
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten