Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Internet cafe

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 13 December 2009, 20:42   #20181
anoniem13425
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Hmmm, staat scheef Net als die van mij van #20171, alleen de andere kant op.
Ja... nu zie ik het ook... zal eens kijken of ik dat (de horizon) nog wat recht kan trekken...
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2009, 20:57   #20182
anoniem26138
Guest

Standaard

Zou ik niet doen Reintje, dan verpest je denk ik de uitkadering, en die is best goed.

Beter is in het vervolg bij dit soort opnamen (waarbij je de tijd een beetje hebt) om je ogen even langs de buitenranden van je camera (niet door de zoeker maar je camera t.o.v. de horizon) te laten gaan, en je idee van "recht" te laten gelden, en dan opnieuw (!) uit te kaderen.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2009, 21:06   #20183
anoniem13425
Guest

Standaard

Het is maar een klein stukje dat ik moest croppen na rechttrekken... hij is nu beter.
Verkijk je niet op de zon aan de linkerkant tegen de bossen aan... daar lijkt de horizon te zitten maar is gezichtsbedrog.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2009, 21:13   #20184
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch-online Bekijk bericht
weet je waarom die boom naar rechts [ volgens de foto ] scheef staat,???
Nee, dat weet ik echt niet, maar..... volgens mij denk jij naar een andere kant scheef te denken dan ik denk dat de foto verdacht scheef staat te denken naar mijn idees kant..... Roll_eyes_(sarcastic).bmp hu ?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2009, 21:16   #20185
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reintje Bekijk bericht
Het is maar een klein stukje dat ik moest croppen na rechttrekken...
Is inderdaad goed zo, maar ik (we) kan (kunnen) niet meer vergelijken nu....
Geeft niet. Foto staat.

Lullig bij dit soort opnamen, maar een deel van de rust hierin wordt gemaakt door "leegte", en het "niet scheef staan" draagt bij tot die leegte.
Maar dat wil echt niet zeggen dat een foto die een beetje scheef staat niet perfect kan zijn hoor.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 13 December 2009 om 21:31
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2009, 08:45   #20186
anoniem13724
Guest

Standaard

ik heb een hele mooie horizon in de zoeker zitten

de punten van de scherpstel punten

lukt er aardig mee om rechte foto's te krijgen

even niet opletten en ..........
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2009, 09:01   #20187
dutch-online
Guest

Talking

Citaat:
Nee, dat weet ik echt niet, maar..... volgens mij denk jij naar een andere kant scheef te denken dan ik denk dat de foto verdacht scheef staat te denken naar mijn idees kant..... Bijlage 14814 hu ?

Ja vast , in mijn gedachte staat de boom scheef naar rechts omdat hij daar geen houvast met de bodem heeft.

de fotografische gedachte daar heb ik echt geen verstand van ,dat laat ik aan jullie over.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2009, 16:43   #20188
anoniem13425
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjouwer Bekijk bericht
ik heb een hele mooie horizon in de zoeker zitten

de punten van de scherpstel punten

lukt er aardig mee om rechte foto's te krijgen

even niet opletten en ..........
Daar zal ik de volgende keer eens op letten... is wel een goede tip
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2009, 19:59   #20189
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Nou, het is weer zo ver. Ik heb hem gezien:
Ik heb alleen dit jaar mijn twijfels hoor
Bijlage 14783
Die foto is genomen van bovenaf de straat, naar beneden de Rotterdamse koopgoot in, de koopgoot met zijn scherpe regeltjes van "Verboden te fotograferen".

OK, je mag dan niet in de goot fotograferen, als je met je voetjes er buiten staat dan heeft de bewaking daar niets over te zeggen.

Maar... kijk eens naar de uitvergroting van de Sint en zijn pieten ? Zijn lijfpieten hebben allebei een bijl (hellebaard) .
Bijlage 14784
Geen wonder dat fotografen niet op hun partijtje mogen komen

Ik concludeer hier uit op dat wij niet zeker mogen zijn hier met de echte Sint van doen te hebben....
Ik moet mijzelf maar even quoten, want ik breng het vermelde in verband met een bericht wat ik zojuist op de BBC heb gezien.

Een jongetje van een jaar of zeven was in een koopcentrum vol met zijn hoofd tussen het mechanisme van een roltrap gekomen . Hoe krijg je het voor mekaar.
Het kind had het overleefd, maar met een nogal blauw geplet hoofd.

Het rapport van de BBC was niet volledig. Het liet op geen enkele manier zien hoe het mogelijk moet zijn geweest om in een roltrap mechanisme beklemd te komen zitten met je hoofd....
Wel werd de roltrap werkend getoond, maar dan op een afstand van honderd meters vanaf buiten het winkelcentrum, opgenomen met een telelens, tussen allerlei lopende mensen door.
Het leek er erg sterk op dat er ter plaatse restricties zijn om te filmen of fotograferen. (Zeker weet ik dat alleen niet)

Als het verborgen houden van wantoestanden het gevolg is van dit soort restricties, of een mogelijk slecht en/of gevaarlijk (goedkoop) ontwerp juist de achtergrond is van de restricties, dan kan ik mensen alleen adviseren om nooit binnen te stappen in gebieden waar het verboden is om beelden op te nemen. Ze hebben daar misschien iets engs te verbergen.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 16 December 2009 om 20:07
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2009, 22:07   #20190
anoniem18126
Guest

Standaard

In zo'n geval ga je, als journalist zijnde, toch eens daar kijken met je mobieltje met camera op zak, lijkt me makkelijker dan met een telelens op grote afstand, en waarschijnlijk niet de juiste hoek om een duidelijke foto van het probleem te maken.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten