Ga terug   Computer Idee Forum > Multimedia > Multimedia Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 10 October 2013, 17:10   #1
anoniem49502
Guest

Post banden digitaliseren

Hallo,

Bij het digitaliseren van cassettes krijg ik te veel ruis. Ik weet dat er methodes zijn om die ruis wat weg te filteren maar ik ben over de kwaliteit niet tevreden. Weet iemand hoe ik die ruis kan voorkómen?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2013, 18:07   #2
anoniem13673
Guest

Standaard

Niet of nauwelijks. De kwaliteit van je apparatuur heeft daar wat invloed op, maar omdat cassettebandjes een analoog medium zijn, blijf je toch altijd ruis houden. Je kunt hooguit nog proberen om de Dolby ruisonderdrukking in te schakelen (een beetje cassettespeler had dat wel aan boord) maar meer als dat kun je er eigenlijk niet aan doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2013, 18:59   #3
anoniem27570
Guest

Standaard

http://audacity.sourceforge.net/about/features

Probeer die eens, zit een ruisonderdrukker in.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2013, 20:39   #4
anoniem49502
Guest

Standaard

Bij het verwijderen van ruis in audacity krijg je een vervelende blikkerige toon die bijna net zo irritant is als ruis. Heeft iemand anders nog een optie?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2013, 21:21   #5
anoniem13291
Guest

Standaard

Afhankelijk van wat er op die bandjes staat is het wellicht makkelijker om het te downloaden. Vrijwel alles is verkrijgbaar op het internet en dan heb je in ieder geval goed kwaliteit.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2013, 14:24   #6
anoniem26138
Guest

Standaard

Het kan een tip zijn om de kop van de cassettespeler te reinigen. Misschien zijn die wat vuil, en moet jij het opnameniveau opschroeven waarmee je gelijk ook de ruis opschroeft. Een vuile kop herken je al aan het ontbreken van de zuiverheid van hogere tonen trouwens.

Gebruik een wattip met daarop wat schoonmaakalcohol, of als je dat niet hebt wat spiritus. Zorg dat ze weer droog zijn voordat je een tape probeert.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2013, 14:57   #7
anoniem36513
Guest

Standaard

Om de ruis te verwijderen gebruik ik al jaren Magix Audio Cleaning.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2013, 10:45   #8
anoniem49502
Guest

Standaard

Ik heb Magix Audio Cleaning geprobeerd; is inderdaad vele malen beter dan Audacity. Is weliswaar niet gratis zoals Audacity, maar je hebt veel meer mogelijkheden om geluid te bewerken en ruis te verwijderen.
Allen hartelijk bedankt voor het meedenken!
  Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2014, 22:03   #9
anoniem49502
Guest

Standaard

Ik heb een vraag over Magix Audio Cleaning Lab 2013. Een geweldig programma dat cassettes etc. -mits goed opgenomen- uitstekend overzet naar digitaal. Mijn vraag: ik heb twee verschillende audio fragmenten naast elkaar in het spoor staan. Klik ik op de linkse, dan wordt die geselecteerd, klik ik op de rechtse, nou ja, dan die. Als ik wil exporteren als mp3, wordt alleen het geselecteerde deel geëxporteerd. Hoe zorg ik ervoor dat het totaal wordt bewaard als mp3?

Laatst gewijzigd door Dell gebruiker : 10 September 2014 om 22:07
  Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2014, 22:22   #10
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik ken het programma niet, maar probeer Ctrl+A eens, dat is de algemene combinatie om alles (b.v. alle tekst, of alle foto's op een pagina, of alle bestanden in een map) te selecteren.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten