Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Internet cafe

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 28 March 2010, 01:04   #20651
anoniem13826
Guest

Standaard

Tja, wat moet je daar op antwoorden als je XP, 7 en vista hebt draaien plus Ubuntu en Debian...
Zelf op PC XP, op laptop 7 en op server Debian...
Ben niet over gestapt maar heb die laptop gekocht met 7 erop (64bit) wat ik erg fijn vind, maar toch bevalt XP ook goed op de desktop, alleen jammer van DX10 en niet de volle 4Gb ram...
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2010, 13:03   #20652
anoniem13425
Guest

Standaard

Even wat te melden hier... als ik denk dat ik word belazerd zet ik dat op het net, maar als een bedrijf het erg goed doet, schreeuw ik het ook van de daken...!
Had een Canon camera gekocht bij Wehkamp met een jaar Wehkamp garantie. Had een klein Canon objectief gebruikt (vooral plastic en geen metaal, maar toch Canon) die er met geen mogelijkheid meer af kon. Had nog een half jaar garantie op de camera. Na mijn melding heeft Wehkamp alles gratis op laten halen en doorgestuurd naar hun reperateur. Na drie weken kreeg ik de body weer thuisbezorgd, maar geen objectief... Dat was er eentje van nieuwwaarde € 120,-- . Weer gemaild met Wehkamp, want bellen is een ramp en gigantisch duur... Vervolgens heeft Wehkamp mij gebeld. Beetje knullige vraag van hun, of het inderdaad nodig was dat ik het objectief had meegestuurd.. Duhhhh.... dat was nu juist het probleem... hij kon er niet af! Wehkamp stelde voor dat ik even zou bellen met hun reperateur. Nou dacht het niet, "want ik heb een overeenkomst met Wehkamp en niet met de reperateur... die bellen jullie maar zelf". Binnen 10 minuten werd ik teruggebeld dat het objectief bij reparatie beschadigd was geraakt en dat een nieuwe was besteld, die binnen een paar dagen bij mij zou zijn... En zo was het. Had een nieuw objectief 3 dgn later in huis. Geweldige service dus van Wehkamp!
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2010, 13:18   #20653
anoniem21672
Guest

Standaard

Nou gelukkig maar dan, het is altijd maar de vraag hoe de service bij een postorderbedrijf is en vooral hoe lang het duurt voordat je je opgestuurde spullen weer terug hebt aangezien ze meestal naar de fabrikant gestuurd worden....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richt Bekijk bericht
Tja, wat moet je daar op antwoorden als je XP, 7 en vista hebt draaien plus Ubuntu en Debian...
Zelf op PC XP, op laptop 7 en op server Debian...
Ben niet over gestapt maar heb die laptop gekocht met 7 erop (64bit) wat ik erg fijn vind, maar toch bevalt XP ook goed op de desktop, alleen jammer van DX10 en niet de volle 4Gb ram...
Nu ben ik wel erg nieuwsgierig of je qua besturingssysteem nog een voorkeur hebt?

Laatst gewijzigd door hj1 : 28 March 2010 om 13:21
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2010, 17:12   #20654
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reintje Bekijk bericht
Even wat te melden hier... als ik denk dat ik word belazerd zet ik dat op het net, maar als een bedrijf het erg goed doet, schreeuw ik het ook van de daken...!
Te gek Reintje, overzichtelijk opgelost, en waar voor je geld

Ik kan niet zo blij zijn, ik zit op het randje van de waanzin in OV-chipkaartenland.
Shit wat is dit product een eenzame marteling zeg

Ik heb al ruzie gekregen met een controleur omdat deze verklaarde dat wat ik verklaarde mee te maken niet mogelijk is.

Nederland krijgt er wat mij betreft dankzij de OV-chipkaart een nieuw gezegde bij:
"Zoals de kaart is vertrouwt die zijn gasten... "

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 1 April 2010 om 08:38
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2010, 17:59   #20655
anoniem32309
Guest

Standaard

Meer de OV-***kaart . . . .
(Al een tijdje geleden) waren de wereldhavendagen. Een OV ***-kaart gekocht (dagkaart). Bij het uitchecken zegt dat *** apparaat dat ik al was uitgecheckt. Na wat proberen de conclusie: "Nee, het doet het echt niet."
Moest ik met op mijn buik onder de poortjes door... Wat een ongelooflijk niet werkend, irritant systeem.

***= aangezien er in de forum regels staat dat ik niet mag vloeken kan je zelf invullen wat er op de sterretjes hoort te staan...
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2010, 18:13   #20656
anoniem26138
Guest

Standaard

Nou Tommie, dan maar hopen dat je geen controle krijgt, want blijkbaar was je niet ingecheckt...En dat kost je een boete.

En laat ze niet komen met de mededeling dat je dan beter had moeten kijken of het goed ging, want ik heb de voorlaatste keer uitgecheckt, zeer goed opgelet (vanwege de OV-hel) en vandaag kwam ik er achter dat op de kaart zelf (die je niet kan zien want je hebt geen scanner) er
NIET
uitgecheckt is ! Dus opletten heeft zelfs geen nut

Weer € 4,00 vervlogen.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2010, 20:19   #20657
anoniem18126
Guest

Standaard

Tijd voor iets vrolijks zie ik
http://www.youtube.com/watch?v=XXtyftrS290
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2010, 20:34   #20658
anoniem26138
Guest

Standaard

Nee, voor mij nog niet Anacho.... Sorry

Laat mij nog een wandelingetje maken door bijna onmogelijk bewijsbaar massa-geld-vernietigingsland:

( Eerder )

je kan een korte geschiedenis (20 handelingen max.) van je OV-chipkaart laten uitprinten.
Ik heb dat een tijd geleden voor een eerdere fout bij een balie van ons vervoersbedrijf laten doen. Het origineel van die print moest ik opsturen bij het restitutie formulier, maar.... de OV-hel gebood mij om 'stiekem' een kopie in te scannen.
Dus zij hebben het origineel, ik de kopie. (Te lang voor één A4, moet je twee maal inscannen en plakken. Het is net een kassabon van iemand met een half karretje vol boodschappen.)

Vandaag heb ik weer een print uitgedraaid bij een automaat op het station vanwege de € 4,00 fout die ik vandaag opmerkte. (De laatste fout was al een maand geleden gemaakt, maar daar kom je pas achter bij de eerst volgende rit, niet ? En dat was vandaag dus. Een maand later. Tenminste.... Je komt er achter ALS je het saldo op die kaart onthouden hebt...)

Dus nu heb ik twee prints, de laatste met een paar meer handelingen omdat ik inmiddels weer een paar ritten gemaakt heb.

Leg ik nu deze twee prints naast elkaar (één kopie van vorige keer, en één origineel van vandaag) dan vallen drie dingen op:
1) De OV-chipkaart-nummers komen overeen. Klopt, want dat nummer hoort bij de kaart.
2) De prints hebben een verschillende lay-out, ondanks dat ze bij dezelfde vervoersmaatschappij geprint zijn.
3) Op de laatste geschiedenis is de fout van de eerdere geschiedenis niet meer terug te vinden. Erger, er zijn nog veel veel meer verschillen zoals bedragen, en tijden van in- en uitchecken.
Andere ritten op die twee prints komen weer wel exact overeen.

Zie hier, met moeite heb ik de twee prints naast elkaar gelegd.
De prints bevatten meer handelingen, maar het lukt niet om het leesbaar onder de 97 KB voor het forum te krijgen. Ik verzeker je dat de rest net zo chaotisch is.
(Ik vergeef het je als je het moeilijk en/of oninteressant vind, maar misschien krijg je een indruk van de toekomst):
OV-Cip_Kaartgeschiedenis.jpg
1 & 2 zijn hier de enige overeenkomende acties in beide. De anderen zijn met allerlei verschillende datums, of tijden, of ze ontbreken.

Nu de bewijsbaarheid:
Ik heb geen origineel van de eerste print, want deze heb ik naar Qbuzz gestuurd.
* Of ik kan bewijzen dat de geschiedenis een leugen is, maar dan mag ik geen restitutie vragen want dan ben ik het origneel kwijt (Kopieën accepteren ze niet).
* Of ik vraag restitutie maar dan kan ik niet meer bewijzen dat die geschiedenis een leugen is.
(de laatste restitutie duurde 3 maanden voor € 2,13 en het 'lot' wil dat ik deze vandaag kreeg terwijl ik dit zit te typen, na een bezoek aan een balie van een andere vervoersmaatschappij...)

Zie je op de rechter print af en toe staan: "Station ---- Unknown" ?
Weet je waarom ?
De print is vandaag gemaakt bij het ene vervoersbedrijf, maar die gebeurtenis (in- of uitchecken in de bus) is gebeurd bij een andere vervoersbedrijf. En die twee maatschappijen weten van elkaar niet hoe de haltes heten. Is dat in 2010 niet opvallend bekaaid ?

Het wordt ingewikkelder...
Ik ga met een klacht naar de vervoerder in Rotterdam, die geeft een restitutieformulier (van hun) mee, ik stuur het op, krijg alles terug met de mededeling dat het 'voorval' in een voertuig van een andere maatschappij is gebeurd. Of ik daar wil klagen. Die maatschappij zit in een andere stad.

Nu heb ik weer zo'n fout, ga weer naar de vervoerder in Rotterdam (22 wachtenden voor me), krijg weer een restitutieformulier van hun mee, maar.... ik weet al wat hun antwoord is als ik dat hun toestuur, want het gebeurde op een bus van een andere maatschappij. Waarom blijft hun personeel ongeldige restitutie-formulieren uitgeven ? Ik kan helemaal niet zien welke vervoersmaatschappij er bij betrokken is, maar zij wel !
Probleem extra : de lijn waar het op gebeurde wordt door TWEE maatschappijen uitgevoerd , en ik weet niet meer (een maand geleden namelijk) welke maatschappij er toen die dag reed. Dan moet ik er dus eerst eentje proberen ?

Leuk joh, vanavond hoorde ik hem weer op Radio West, die leuke reclame, zoiets als : "Hij komt er aan ! De OV-chipkaart. Stap voor stap op weg naar één vervoersbewijs voor het openbaar vervoer !".
Amehoela.... één kaart voor allemaal verschillende apparatuur, allemaal verschillende tarieven, allemaal verschillende klachtenbalies, allemaal verschillende websites, allemaal verschillende restitutieformulieren, allemaal verschillende printlay-out, allemaal verschillende geschiedenissen, gewoon, allemaal verschillende fouten....

Ja ja, "Stap voor stap op weg...." Inderdaad. Dat is het enige wat klopt, want ik moet inmiddels gaan lopen.

Ik heb nog meer, maar kan ff nie meer

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 1 April 2010 om 10:04
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2010, 20:50   #20659
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anacho Bekijk bericht
Nu wel even tijd gehad om het te volgen
Vrolijk ben ik nog niet echt, maar duidelijk wel even wat anders dan mijn dag verder beloofde .
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2010, 00:57   #20660
anoniem21672
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anacho Bekijk bericht
Misschien tóch maar eens naar toe van't zomer.....
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten