Ga terug   Computer Idee Forum > Overige > Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 13 September 2009, 12:19   #1
anoniem33397
Guest

Standaard Monitor extra aan laptop

Beste mensen, Door mijn leeftijd begint mijn oogafwijkinh [MD] mij zoveel moeilijkheden met lezen te geven ,dat ik bijna niet meer van het scherm van mijn notebook kan lezen. Ik wil daarom een extra monitor op de laptop aansluiten maar ik weet niet wat voor een monitor [merk en type] ik moet kopen en hoe ik die moet aansluiten. Kan iemand mij raadgeven? Bij voorbaat dank OPA JO
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2009, 15:40   #2
anoniem38665
Guest

Standaard

Hallo,

De eerste vraag is, heeft de laptop een vga aansluiting?
En nog een vraagje wat is het budget?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2009, 16:20   #3
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Opa Jo Bekijk bericht
Beste mensen, Door mijn leeftijd begint mijn oogafwijkinh [MD] mij zoveel moeilijkheden met lezen te geven ,dat ik bijna niet meer van het scherm van mijn notebook kan lezen. Ik wil daarom een extra monitor op de laptop aansluiten maar ik weet niet wat voor een monitor [merk en type] ik moet kopen en hoe ik die moet aansluiten. Kan iemand mij raadgeven? Bij voorbaat dank OPA JO
Allereerst is het zaak om te weten wat voor een monitor aansluitng de laptop heeft, VGA of DVI.
zogauw dat bekend is zou ik met die informatie naar een computerzaak gaan en daar gewoon de verschillende monitoren bekijken wanneer ze aan staan. Kies dan gewoon de monitor die er het beste uit ziet en de aansluitng heeft die op de laptop past.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2009, 16:55   #4
anoniem14945
Guest

Standaard

Vraag in de winkel naar een beeldscherm met een lage resolutie: weinig pixels op een groot oppervlak. Op die manier wordt alles groter weergegeven zonder minder scherp te worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2009, 17:32   #5
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Vraag in de winkel naar een beeldscherm met een lage resolutie: weinig pixels op een groot oppervlak. Op die manier wordt alles groter weergegeven zonder minder scherp te worden.
Waarom zou je dat doen???? Je kan toch gewoon de letters en de iconen vergroten????
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2009, 20:03   #6
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qpc Bekijk bericht
Je kan toch gewoon de letters en de iconen vergroten????
Waarom raden we dat dan niet aan? Dat kan namelijk ook op het laptopscherm en is er dus geen extra monitor nodig...

Let wel dat niet alle applicaties zich aan die instellingen houden en dat het er lelijk uit kan zien. Maar desalniettemin een interessante optie om te proberen, want het kost namelijk geen cent.
Mocht dat niet helpen dan kan een scherm met weinig pixels per inch altijd nog.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2009, 21:06   #7
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Waarom raden we dat dan niet aan? Dat kan namelijk ook op het laptopscherm en is er dus geen extra monitor nodig...

Let wel dat niet alle applicaties zich aan die instellingen houden en dat het er lelijk uit kan zien. Maar desalniettemin een interessante optie om te proberen, want het kost namelijk geen cent.
Mocht dat niet helpen dan kan een scherm met weinig pixels per inch altijd nog.
Ik raad dit aan omdat ik denk dat de oppervlakte van het scherm van de notebook voor de TS sowieso te klein is geworden, waardoor deze de keuze wil maken om een scherm te nemen met een groter oppervlakte.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2009, 22:24   #8
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qpc Bekijk bericht
Ik raad dit aan omdat ik denk...
Lijkt me dat we de TS moeten laten denken en niet voor de TS gaan denken.

Opa Jo:
Kijk dus eerst eens of het werkbaar is als je de tekengrootte en icoongrootte verhoogt. Een groter scherm kopen kan dan altijd nog, mocht het niet baten.
Vertel even welke versie van Windows gebruikt wordt, dan kunnen we instructies opschrijven hoe de letters groter kunnen worden ingesteld.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2009, 05:51   #9
anoniem33397
Guest

Standaard

Hallo vrienden, Ik heb XP Pro met SP3 op de laptop {DELL Espiron 15.4 "} De laptop heeft zover ik kan nagaan geen VGA aansluiting .IK zal proberen alles wat te vergroten maar ik betwijfel of het helpt?.IK werk nu nl op een desktop comp met een groot scherm en normale letters enz en dat gaat prima maar met een klein scherm worden mijn ogen snel moe , gaat alles golven en verlies ik alle controlle maar.. jullie suggesties zijn de moeite van het proberen waard. A propos geef even aan hoe ik dat moet doen want ik ben wel oud[87]. maar niet zo ervaren. Jullie horen van me hoe het gaat. Bedankt alvast en tot later OPA JO PS. wat is TS ?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2009, 10:25   #10
anoniem14945
Guest

Standaard

Instellen van grotere letters onder XP:
- Klik met de rechtermuisknop ergens op een leeg plekje op het bureaublad.
- Kies Eigenschappen.
- Ga naar het tabblad Vormgeving.
- Kies onderaan een andere tekengrootte uit het lijstje en druk op OK.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Opa Jo Bekijk bericht
PS. wat is TS ?
TS staat voor "Topic Starter".
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten