Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 20 October 2008, 06:45   #1
anoniem33397
Guest

Standaard XP en VISTA

Beste mensen, Op mijn compt heb i twee partities .Op de C partities staat XP Pro en op de tweede partitie {die nog vrij was}heb ik VISTA gezet.Als ik opstart krijg ik een keuze tussenVISTA en PRO met Vista als eerste, Vista start goed op en kan ik gaan gebruiken. Als ik in het opstartmenu naarPRO ga start deze niet meer op maar krijg ik een soort DOS scherm waarop staat dat er een bestand niet bereikbaar is nl ntldr.D.m.v een boekje heb ik gelezen hoe je dat moet oplossen nl dmv de herstelconsole.Zo gezegd zo gedaan ,met de opdracht copyF:\i386\ntldr:c:\.zou het goed moeten komen. Ik krijg echter als antwoord:toegang geweigerd. Nou en daarin help het boekje niet! daarover is niets te vinden! Weet iemand een oplossing voor mij B.v.d. OPAJO
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2008, 16:32   #2
anoniem34543
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OPA JO Bekijk bericht
Beste mensen, Op mijn compt heb i twee partities .Op de C partities staat XP Pro en op de tweede partitie {die nog vrij was}heb ik VISTA gezet.Als ik opstart krijg ik een keuze tussenVISTA en PRO met Vista als eerste, Vista start goed op en kan ik gaan gebruiken. Als ik in het opstartmenu naarPRO ga start deze niet meer op maar krijg ik een soort DOS scherm waarop staat dat er een bestand niet bereikbaar is nl ntldr.D.m.v een boekje heb ik gelezen hoe je dat moet oplossen nl dmv de herstelconsole.Zo gezegd zo gedaan ,met de opdracht copyF:\i386\ntldr:c:\.zou het goed moeten komen. Ik krijg echter als antwoord:toegang geweigerd. Nou en daarin help het boekje niet! daarover is niets te vinden! Weet iemand een oplossing voor mij B.v.d. OPAJO
NTLDR is een bestand dat je nodig hebt om Windows op te starten. Zonder die, lukt het nooit.

Je kan proberen om de commande FIXMBR en FIXBOOT uit te voeren. Maar dan wel in commandprompt.

gr
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2008, 18:01   #3
anoniem13227
Guest

Standaard

dan start Vista niet meer op.
met een live cd of misschien kan het ook vanuit Vista dat bestand repareren zou misschien werken.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2008, 21:10   #4
anoniem33397
Guest

Standaard

Hallo Denis en Aladin, FIjn dat jullie gereageerd hebben <Ik denk dat ik Denis zijn raad .opvolg maar vrees dat Aladin gelijk heeft. We zullen zien...
Nou heb ik mijn probleem ook voorgelegd aan de rubriek FAQMAN,maar darr heb ik nog niets van vernomen Ik wacht nog een paar dagen en dan doe ik dus wat Denis aanbeveelt. Jullie horen mijn ervaring Bye for now OPA JO
  Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2008, 16:50   #5
anoniem18126
Guest

Standaard

Beste OPA JO,
Voor dit probleem is er een handig tooltje, nl Vista Boot Pro(Klik),
Dit progje ziet alle geïnstalleerde besturingssystemen, en installeert de bootloader hiervoor.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2008, 17:52   #6
anoniem34194
Guest

Standaard

Je moet kijken of de gegevens in boot.ini kloppen. Hierin staat waarvan iedere windows opgestart word. Waarom trouwens dualboot XP/Vista?
Kun je net zo goed gewoon Vista draaien
  Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2008, 18:00   #7
anoniem27570
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sicko Bekijk bericht
Je moet kijken of de gegevens in boot.ini kloppen. Hierin staat waarvan iedere windows opgestart word. Waarom trouwens dualboot XP/Vista?
Kun je net zo goed gewoon Vista draaien
Vista gebruikt de BCD, de boot.ini is alleen voor NT/W2K/XP.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2008, 19:29   #8
anoniem33397
Guest

Standaard

Beste allemaal, bedankt ,..het duizelt me een beetje....
Ik wacht nog even af of de FAQMAN mij iets te bieden heeft en als dat niets wordt volg ik eerst Aanacho s raad op IK hou jullie op de hoogte bye for now OPA JO
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten