Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 October 2008, 11:58   #1
anoniem33397
Guest

Standaard Net.Frame Work

Beste mensen, Op mijn PC draait XP Pro. Nu wil ik NetFrame Work installeren. Dat heb ik gedownload maarals ik het wil installeren wordt de installatie halverwege afgebroken met een cryptische mededeling die ik niet begrijp weet iemand een oplossing ? B.v.d O J
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2008, 12:03   #2
anoniem25985
Guest

Standaard

En kan je misschien die "cryptische mededeling" dan eens in een berichtje zetten (als dat lukt) ?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2008, 12:22   #3
anoniem33397
Guest

Standaard Net Frame Work

Ja, dat zal ik proberen want het is tamelijk ingewikkeld.
Als ik de zaak maar sluit verchijnt er eerst een mededeling Internal Error 2908 met daarachter tussenhaakjes een lange cijferreeks . Om verder te gaan druk ik dan op OK en dan komt hetzelfde bericht maar nu met een andere cijferreeks.
dat gaat zo driemaal en daarna komt de medeling :Error 1935.daarna op OK en alles is weer weg en een schoon bureaublad verchijnt! Ik snap er niets van
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2008, 13:52   #4
anoniem25985
Guest

Standaard

OK, dan is het duidelijk wat de oorzaak is van je probleem, een vorige (eventueel onderbroken) installatie van .NET. Wil je dan eens zoeken naar het bestand mscoree.dll op je PC. Als je dit gevonden hebt (waarschijnlijk op deze locatie - C:\system32\mscoree.dll) geef je dit bestand een andere naam bvb. mscoree.oud. En begin dan eens opnieuw met een verse installatie van .NET. Dan lezen we wel hoe dit afgelopen is.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2008, 20:45   #5
anoniem33397
Guest

Standaard

Hallo Kape, bedankt het is gelukt .! ik heb het bestand mscoree gevonden en het mscoree oud.dll genoemd
Daarna ging de installatie zonder problemen, Bingo ,voor mij ben je een kei van een een technicus Heel heel hartelijk bedankt M.vr gr OPA JO
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2008, 08:10   #6
anoniem33397
Guest

Standaard

Hallo Kape ben je er nog?Ik heb te vroeg gejuigd!Er blijkt ook een Net Framework 2.0 te bestaan,en dat moet ik installeren. Downloaden was geen probleem,maar bij het installeren weigert Windows weer te gehoorzamen. Ik krijg nu de melding
Ërror 25007.Foit tujdens installatie van fusie.Fusie metLoadLibraryShim [] kan niet worden geladen.Fout: 0x80131700
Weet je hier ook een oplossing voor? OPA JO
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2008, 08:38   #7
anoniem25985
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OPA JO Bekijk bericht
Weet je hier ook een oplossing voor?
We kunnen het op zijn minst proberen

Oplossing 1 : verwijder alle oude versies van .NET (dus in jouw geval die 1.1) via Configuratiescherm -> Software, download de nieuwe versie 2.0 en probeer te installeren. Kans dat dit lukt acht ik erg klein, maar je moet dit toch eerst even bekijken.

Lukt dit niet, dan over naar Oplossing 2 :

Oplossing 2 : kijk of je een map C:\ WinSXS\Policies op je PC hebt. Zo ja, gaan we het in twee stappen uittesten.

Stap 1 : verwijder de volledige inhoud van de map "Policies" (de map zelf laten staan) en probeer dan opnieuw .NET 2.0 te installeren.

Lukt dit niet, dan over naar Stap 2

Stap 2 : verwijder nu de map "Policies" zelf en probeer dan opnieuw .NET 2.0 te installeren.

En dan lezen we wel wat dit opgeleverd heeft ?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2008, 16:52   #8
anoniem33397
Guest

Standaard

Hallo Kape,De map of het bestand WinSXS\Policies kan ik niet vinden . Moet die in programfiles staan?O J
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2008, 17:01   #9
anoniem33397
Guest

Standaard

Kape, Ik heb SXS in Windows gevonden .Policies verwijderd . weer geprobeerd NFW te installeren maar halverwege exact dezelfde fout melding. Ik blijf op je vertrouwen OPa JO
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2008, 18:06   #10
anoniem25985
Guest

Standaard

Wil je weer eens op zoek gaan naar dat bestand mscoree.dll. Het zou kunnen dat je - na de laatste installatie - opnieuw zo'n bestand met die naam hebt. Wijzig dat dan weer in mscoree.old en probeer een nieuwe installatie.

Kijk ook eens in het register of je daar volgende sleutel kan vinden : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\.NETFramework\policy\... Naar het register ga je via Start -> Uitvoeren -> typ regedit en dan opent zich het register. Zoeken naar de sleutel via het aflopen van de boomstructuur, met start bij HKLM en einde bij policy. En laat dan eens weten welke versies je allemaal kan vinden in dit register (kan v1.1 of v2.0 of nog anderen zijn). Als je er meer hebt mag je al deze sleutels verwijderen en dan opnieuw NFW proberen te installeren.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten